Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har overvejet at start virksomhed, og ved godt hvad jeg skal sælge, havde tænkt mig noget med programmering og andre små ting f.eks som mus og cover til mobil eller ligne,

Det er sådan at jeg er på SU lige nu og her tænker sådan lidt at jeg har Backup i SU og derfor vil det være en god mulighed for mig at gør det netop nu.

Jeg bruger omkring 1800 kr om mrd til bo hjemme, fitess, mobil og hver 3 mrd betaler jeg 1100 kr og for 2900 kr udbetale til SU lige pt :) 

Jeg har tjekket op på at jeg må tjene 7000 kr ved siden af SU før det kan påvirker mig på nogle måde.

Derfor vil jeg høre om du har nogle forslag evt hvad du tænker omkring min ide?, jeg har lyst meget lyst til at start virksomhed op nu fordi jeg er på SU, og har noget backup i SU samtidig med at jeg laver viksomhed, Det er sådan at jeg bor stadigvæk hjemme hos de gammel og hun mener at det er dårlige ide da det tager meget tid osv..

Har du nogle for råd til mig?

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad du studerer, men det er en god måde at få erfaring på, hvis det som du ønsker at gå i gang med supplerer det som du studerer. Du skal dog være forberedt på, at det stjæler en masse tid at starte noget op, det vil derfor uden tvivl kunne ses på karakteren.

Det er dog uden tvivl en oplagt mulighed at starte imens man får SU, du får penger til dine private udgifter samt et arbejde der har 100% flexibelitet, hvilket man ikke kan sige om et studiejob.

Hvis du går på et studie hvor de har et iværksætter miljø eller et iværksætterhus i nærheden hvor du bor, så deltag i de aktiviteter som de udbyder. Der kan du få hjælp og inputs, det vil uden tvivl være med til at øge chancerne for succes.

Lykke til :)

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selv studerende, og har startet virksomhed. Hvor jeg udvikler programmer.

Din mor har ret i at det kommer til at tage meget af din tid, men det er ikke nødvendigvis dårligt, da du også vil lære en masse. Men husk altid at prioritet din uddannelse højst, da du senere kan bruge denne når du søger job/arbejdsopgave.

Men til at starte med så vil du sikkert opleve, at arbejdet ikke bare vælter ind, og derfor selv skal skaffe kontakte mv. Til dette er det vigtigt at du har en mere klar fremtoning, end bare at ville sælge noget programmering og småting. Så find en klar ide og sats på det, og eller bare spring ud i det.

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

svendingi:

Nu ved jeg ikke hvad du studerer, men det er en god måde at få erfaring på, hvis det som du ønsker at gå i gang med supplerer det som du studerer. Du skal dog være forberedt på, at det stjæler en masse tid at starte noget op, det vil derfor uden tvivl kunne ses på karakteren.

Det er dog uden tvivl en oplagt mulighed at starte imens man får SU, du får penger til dine private udgifter samt et arbejde der har 100% flexibelitet, hvilket man ikke kan sige om et studiejob.

Hvis du går på et studie hvor de har et iværksætter miljø eller et iværksætterhus i nærheden hvor du bor, så deltag i de aktiviteter som de udbyder. Der kan du få hjælp og inputs, det vil uden tvivl være med til at øge chancerne for succes.

Lykke til :)

Takker for dit svar,

Ja nemlig sådan tænker jeg også omkring det,

Det er sådan at jeg er i gang med at forbedre min 9 klasse, det vil sige at jeg har dansk og matematik og ligger på omkring 23,5 timer om ugen lige pt :) og jeg er færdig til sommer ;) da jeg på VUC i nordsjælland.. :) Derfor mener jeg det er god mulighed så skal det være noget samtidig med at jeg er på SU at starte virksomhed op :) 

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob:

Er selv studerende, og har startet virksomhed. Hvor jeg udvikler programmer.

Din mor har ret i at det kommer til at tage meget af din tid, men det er ikke nødvendigvis dårligt, da du også vil lære en masse. Men husk altid at prioritet din uddannelse højst, da du senere kan bruge denne når du søger job/arbejdsopgave.

Men til at starte med så vil du sikkert opleve, at arbejdet ikke bare vælter ind, og derfor selv skal skaffe kontakte mv. Til dette er det vigtigt at du har en mere klar fremtoning, end bare at ville sælge noget programmering og småting. Så find en klar ide og sats på det, og eller bare spring ud i det.

Det ved jeg godt, Jeg har selv købt Martin Thorborg's bøger som han haft til sælg de sidste par dage siden ;) 

Men ja jeg må selv skafte min kontakter til kunder omkring at sælge en god vare til dem og yde den bedste service til dem ;) 

Fra Espergærde
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 33
Fra  BrighterDay Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Ja, det er jo et djævelsk godt spørgsmål :-)
Og når alt kommer til alt, så er det jo kun subjektive svar, du kan få fra os her...

Jeg synes der er en pointe i, at du har din SU som backup. Det betyder jo, at du vil kunne bygge en virksomhed, som til start ikke behøver tjene flere penge end dine udgifter. Altså intet netto ud til dig. Du vil således kunne investere virksomhedsindkomst direkte i virksomheden, og bygge op,

Men jeg forstår nu også din mors pointe, for alt andet lige - så tager det tid at bygge en virksomhed, og det vil enten gå fra dit studie/skole eller fra din fritid (eller søvn...). Og det er måske en dårlig investering - set over et livsforløb.

Nu aner jeg jo ikke hvad du studerer, men hvis der er et sammenfald i dit studie og din virksomhed, så står du måske med en stærk kombination. For en sandhed er helt sikkert, at lysten driver værket. Og det man virkelig synes er sjovt - det bliver man som regel også rigtig god til. Og tænk, hvis det var en og samme ting :-)

Jeg tror MIT bedste råd er, at starte beskedent op, og bruge fritiden til det. Sikre sig, at uddannelsen også kommer i hus, og så lade tiden vise, om du har fat i en god forretningside eller ej.

Det var bare min beskedne mening, pøj pøj

Fra en anden Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Nørly:

Hej Jesper,

Ja, det er jo et djævelsk godt spørgsmål :-)
Og når alt kommer til alt, så er det jo kun subjektive svar, du kan få fra os her...

Jeg synes der er en pointe i, at du har din SU som backup. Det betyder jo, at du vil kunne bygge en virksomhed, som til start ikke behøver tjene flere penge end dine udgifter. Altså intet netto ud til dig. Du vil således kunne investere virksomhedsindkomst direkte i virksomheden, og bygge op,

Men jeg forstår nu også din mors pointe, for alt andet lige - så tager det tid at bygge en virksomhed, og det vil enten gå fra dit studie/skole eller fra din fritid (eller søvn...). Og det er måske en dårlig investering - set over et livsforløb.

Nu aner jeg jo ikke hvad du studerer, men hvis der er et sammenfald i dit studie og din virksomhed, så står du måske med en stærk kombination. For en sandhed er helt sikkert, at lysten driver værket. Og det man virkelig synes er sjovt - det bliver man som regel også rigtig god til. Og tænk, hvis det var en og samme ting :-)

Jeg tror MIT bedste råd er, at starte beskedent op, og bruge fritiden til det. Sikre sig, at uddannelsen også kommer i hus, og så lade tiden vise, om du har fat i en god forretningside eller ej.

Det var bare min beskedne mening, pøj pøj

Fra en anden Jesper

Hej Jesper,

ja nemlig omkring SU, jeg har ligesom noget jeg kan bygge på still og rolig op på ved at have virksomhed og samtidig SU,

Omkring fritid bruger for det mest på at lave hjemmesider til mig og udvirklig nye ideer, så tænkt bare på at gøre noget ud af det, ;) 

Jeg er igang med 9 klasse, hvor jeg lige skal blive bedre til nogle små ting som dansk og matematik,.

Jeg tænker også bare på at skole (fremtiden kommer første) også når jeg har tid så bruge den på Hjemmesiden / virksomheden,

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes selv, at det er meget godt at starte en virksomhed op med en partner, når du finder ud af hvad det er som du ønsker at starte op. Grunden er den, at du kommer til at spare masse af tid, det kan være med til at øge indtjeningen, det vil være sjovere og du kommer at til at møde flere mennesker og, du kommer til at arbejde med det som du gider at arbejde med.

F.eks. hvis du synes at salg og markedsføring er spændende, så find en der er god til at lave regnskab eller hjemmesider. Dermed kan du blive bedre til det som du gider at arbejde med og få større succes med det, end hvis du skal være allestedes.

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

svendingi:

Jeg synes selv, at det er meget godt at starte en virksomhed op med en partner, når du finder ud af hvad det er som du ønsker at starte op. Grunden er den, at du kommer til at spare masse af tid, det kan være med til at øge indtjeningen, det vil være sjovere og du kommer at til at møde flere mennesker og, du kommer til at arbejde med det som du gider at arbejde med.

F.eks. hvis du synes at salg og markedsføring er spændende, så find en der er god til at lave regnskab eller hjemmesider. Dermed kan du blive bedre til det som du gider at arbejde med og få større succes med det, end hvis du skal være allestedes.

Det var evt også en mulighed, men hvis vi starte virksomhed op med enkeltmandsvirksomhed så skal han og jeg have løn, eller hvad?

Jeg tænker bare på at Jeg stå for hjemmesiden og have vil købe vare hjemme da han har et fuldtids job, så han har flere penge end jeg har lige pt ;)

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i laver noget sammen og i ejer det tilfælles, så skal i lave et interessent selskab. Derimod, hvis det er en enkeltmandsvirksomhed, så skal du ansætte ham hos dig, han ejer så ikke noget i virksomheden.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)