Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bill of lading

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer 

jeg har bestil nogle vare fra Kina og har fået det som CIF så langt så godt.

jeg spørger så producenten hvordan og hvem der vil kontakte mig så jeg kender den præcise ankomst dato/tid.

Jeg får så at vide at At speditøren vil se efter information som står på Bill of lading.

Så er mit spørgsmål om det er noget jeg skal udfylde når kaptajnen på skibet har modtaget varen eller hvordan

Venlig Hilsen

Hicham 

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hicham,

Afskiber giver speditøren informationer om hvem som er modtager af lasten (consignee). Der er to måder du kan få udleveret din last på:

1. Du skal overlevere original Bill of Landing til speditøren i Danmark. Det kræver så at afskiber sender dig dokumentet - som han typisk først vil gøre når du har betalt for produktet.

2. Afskiber kan bede speditøren om telex release, som betyder at Bill of Lading bliver hos speditøren, men at han sender en hilsen (i gamle dage et telex) til sin agent i Danmark, hvor han bekræfter at forsendelsen kan udleveres til dig. Så skal du bare sørge for at have legitimation når du tager levering.

Jeg synes du skal bede producenten om et scan af Bill of Lading, så du kan se produkterne rent faktsisk er sendt afsted, of hvem de er sendt med. På den kan du så også læse hvem der er agenten i Danmark og ringe og spørge hvornår de forventer lasten ankommer.

Vær ompmærksom på at speditøren i Danmark vil fakturere dig yderligere omkostninger som skal betales før du kan få din forsendelse. Det drejer sig om lokale omkostninger, fortoldning og udbringning - idet CIF kun inkluderer transport til havnen.

Hvis du vil læse lidt mere om de forskellige elementer i transporteca, så kan du få en oversigt her: https://www.transporteca.com/da/explain/transportprocessen/ 

Læs eventuelt også:

Godstransport for begyndere - http://www.amino.dk/forums/t/215787.aspx 

7 ting du skal vide før du booker stykgods med en speditør - http://www.amino.dk/forums/t/216231.aspx

Ekspert Blog - Hvordan gør man import af varer let og smertefrit? - http://www.amino.dk/blogs/gaesteeksperten/archive/2014/01/07/1436135.aspx 

Telex Release - https://www.transporteca.com/da/explain/dokumenter/#telex_frigivelse_(telex_release)

Mvh, Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hicham86:
jeg har bestil nogle vare fra Kina og har fået det som CIF så langt så godt.

Vi har et utal af gange advaret mod at man får sendt sit gods som CIF, da det normalt vil betyde en meget stor ekstra omkostning for dig, til den speditør som håndtere godset ved ankomst.  Jeg må tilstå faktisk ikke ved om du selv kan vælge en speditør  på nuværende tidspunkt, men prøv f.eks. at spørg hos primeCargo som de kan hjælpe dig med dit gods, de har normalt en meget fair pris.

En anden ulempe ved CIF er at godset ikke er forsikret mod, Tyveri, bortkomst. 

Mvh

Ravn

Fra København S
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten

Tak for hurtig svar.

Kender du nogle billig transport muligheder fra havn til mit lager som der ligger på Amager (København) det er en 20 fods Continer.

Næste gang jeg skal importer noget fra 3. Verden er det så noget du kan hjælpe mig med at gøre det billigst muligt.
Har du en forretning mail eller andet

VH

Hicham
Fra København S
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn

Tak for svar.

Hvad vil du mene er bedre end CIF.

VH

Hicham
Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hicham,

Det er altid en kombination af pris og sikkerhed. At finde den billigste løsning kan somme tider være meget dyrt...

For international transport handler det om at få overblik over de transportmuligheder forskellige speditører leverer - både hvad angår transporttid og pris, men også deres performance.

For transporttid er det vigtigt at få den fulde transporttid (og f.eks. ikke kun transporttiden til havnen), for prisen ligeledes den fulde pris (så man ikke får overraskelser), og for performance er det ofte bedst hvis man kan få anbefalinger fra andre kunder som har brugt dem før.

For denne specifikke afskibning og fremtidige, lad os tage den på mail: morten.laerkholm@transporteca.com

Mvh, Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hicham86:

Hvad vil du mene er bedre end CIF.

Jeg vil anbefale at du køber FOB. Så er det bare at få en dansk speditør til at hjemtage godset for dig, husk at tegne en transportforsikring.  

Husk at få et tilbud på en "ALL IN" pris frem til din dør, så ved du på forhånd hvad din forsendelse vil koste at få hjem.

Min erfaring er at det er godt at bruge en speditør som har egne kontorer i det pågældende land.

Her kan anbefales:

PrimeCargo

DSV

Geodis Wilson.

 

Fra København S
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar det var en stor hjælp. Der noget jeg skal tænke over næste gang. 

Men kan du anbefalede mig virksomhed der transportere fra havn til lager og hvad vil det koste mig når det er en 20 fods container ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hicham86:
Men kan du anbefalede mig virksomhed der transportere fra havn til lager og hvad vil det koste mig når det er en 20 fods container ?

Det vil den speditør der håndtere dit gods med sikkerhed kunne klare - men prisen er sikkert høj.  Alternativt kan du evt. prøve http://www.ancotrans.dk/

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

En anden ulempe ved CIF er at godset ikke er forsikret mod, Tyveri, bortkomst. 

Det har intet med CIF at gøre - det handler om, hvorvidt der forelægger en transportforsikring eller ej. Incoterms afgører blot, hvem der er ansvarlig for, at tegne en forsikring.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)