Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi starte et tysk gmbh eller et dansk Ivs selskab?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi er to der har gang i et lille fritidsprojekt som gerne skulle udvikle sig til noget større inden for det næste års tid. Til den tid skal vi have oprettet os som firma. Jeg bor i Tyskland og min ven bor i Danmark. Vores produkt (en hjemmeside..) skal sælge en service til folk bosat i Danmark. Nu når vi har en adresse i både DK og DE kan vi jo vælge om det skal være et dansk eller tysk firma. Men hvad er bedst? Vi forventer ikke at få nogle ansatte og omsætningen vil nok ikke være den helt store i starten. Hvis det går som vi håber så vil vi om 2 års tid have en fin lille omsætning så vi kan få lidt ekstra ved siden af vores "rigtige" arbejde.

Kan vi med fordel oprette firmaet på min tyske adresse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I skal starte som du skriver - baseret på salg af en service til folk der er bosat i Danmark, så ville jeg starte i Danmark, uanset det så var I/S eller IVS eller ApS - det tror jeg danskere vil føle sig mest trygge ved og jeg tror som også det bliver nok så enkelt skatte og momsmæssigt - lad andre endeligt byde ind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Men vil der ikke være en skattemæssig fordel i at have virksomheden i Tyskland? Jeg er ikke sikker på mine facts, men mener at så længe omsætningen er under x antal kroner, så kan vi nøjes med den tyske skat. Hvis omsætningen en dag overstiger x antal kroner, så skal der betales skat til DK. Vi vil gerne finde ud af om besparelsen ved at have et tysk firma er stor nok til at vi gider det ekstra bøvl der nu måtte følge med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS  modsvares mere af et tysk UG end af et GmbH.

Spørgsmålet er om det er ydelse eller varer som I sælger. Du må have regnemaskinen frem og regne på hvad det koster at stifte et UG i forhold til et IVS. Herunder de løbende udgifter ved driften.

Dernæst skal det du holde momsen op mod hinanden. Ja den tyske moms er billigere  og en fordel når vi taler om ydelser. Ved salg af fysiske varer vil der være tysk moms til en grænse - omsætning  op til 280.000 kr - derefter skal det ske momsregistrering i Danmark.

Så skal du bløde værdier om folk vil foretrække at handle med et dansk selskab fremfor et tysk?

Umiddelbart vil jeg på et dansk marked støtte op om John og foretrække et dansk selskab. Det vil efter min umiddelbare mening også være det billigste rent administrativt.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)