Vil man have garantier så for man også lov til at betale for det.
man kan lave SLA aftaler med hosting providern.
Man kan altid lave en SLA, korrekt - men det 'garantere' stadig ikke at hosten faktisk er oppe, ting kan ske som gør de er nede i længere tid en SLAen, og der kan man kræve erstatning.
Samtidig så selv med en SLA, er der kun erstatning ved ting der står indenfor virksomhedens magt. F.eks, vil man sjældent kunne bede om erstatning, ved f.eks, strømsvigt på landsplan, eller national nedbrud i internet (Man har jo set det ske). Generelt er force majeure ikke en del af en SLA.
Selv når man har en SLA, er SLA'en oftest til udbyderens fordel, dvs. det er enten credit (gratis hosting i x tid), eller en procent dækning, med et maksimum beløb på.
http://blog.cloudharmony.com/2011/01/do-slas-really-matter-1-year-case-study.html er et godt eksempel på SLA'er og hvordan de faktisk virker.