Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for Videoer på hjemmesider?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Har gået med tanken om, at starte nogle forskellige videosider, men har brug for lidt viden om regler, lovgivning om brug af andres videoer.

Okay kommer med tre eksempler...

1)
Jeg har startet en hjemmeside, som tager alle nyheds højdepunkter fra ugen (Fra DR, Tv2 m.m) - Er det lovligt?

2)
Jeg har startet en hjemme, som viser de sjoveste YouTube klip (Tager kun andre brugeres videoer fra youtube og lægger dem ind på min side, altså jeg henter dem ikke laver en YouTube-videoboks på siden) - Er dette lovligt?

3)
Jeg starter en hjemmeside der tager rigtige film fra YouTube, altså folk har muligvis ikke ophavretten til at lægge filmen på YouTube, men den ligger der altså. - Jeg lægger så YouTube-videoboksen med filmen ind på min side (Jeg har egentligt ikke lagt noget op, jeg har bare "linket" til YouTube eller anden streaming service) - Er dette lovligt? 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Why dont you just work hard and create some quality content like the rest of us...

You users would much prefer that

Tilmeldt 4. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi det slet ikke er en del af idéen.
Idéen er at lave et sted for folk, hvor videoerne rammer en bestemt målgruppe - og ikke alle i hele verden, som YouTube f.eks. gør. 

Fra Odense C
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil umiddelbart mene nr. 2 er fuldt ud lovligt, det er der mange andre sider der gør.

De andre skal du ikke spørge mig om, de er lidt mere tricky og der må du enten læse op på reglerne eller hører et andet medlem herinde.

Håber du finder svar!
Venlig hilsen
Mikkel 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en grund til at man kan embed en film på sin side. Hvis det ikke var lovligt, ville funktionen ikke være der.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Odense C
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Der er en grund til at man kan embed en film på sin side. Hvis det ikke var lovligt, ville funktionen ikke være der.

Det var præcis det jeg også tænkte, men jeg ved ikke med eksempel 1 og 3?
Men jo umiddelbart vel, da en eventuel spillefilm også ville tages ned fra de givne site automatisk, hvis den blev taget ned fra YouTube el. anden side. 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikl:

Jonas:

Der er en grund til at man kan embed en film på sin side. Hvis det ikke var lovligt, ville funktionen ikke være der.

Det var præcis det jeg også tænkte, men jeg ved ikke med eksempel 1 og 3?
Men jo umiddelbart vel, da en eventuel spillefilm også ville tages ned fra de givne site automatisk, hvis den blev taget ned fra YouTube el. anden side. 

Du må rigtig gerne dele filmklip også viderer. Du skal huske at copyright loven. den er ikke til at komme uden om.

Hvis du skriver under hver klip at det er lånt på tv2, dr1 eller youtube overtræder du ikke retdigheder. Det eneste du skal huske er at du MÅ IKKE redigerer disse klip!

Mange af de embeds koder der ligger på youtube, dr osv. der er det denne sides afspiller der bliver brugt. og det står meget tydeligt i en af hjørnerne at det er f.eks youtube.

Men go´ Torsdag herfra

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)