Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

`Bruge Apple logo i reklamer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

jeg skal til at sælge brugte iphones... og har den her reklame : http://mobil-og-telefoni.dba.dk/

jeg må vel godt skrive jeg sælger iphones...

MEN må jeg også bruges deres logo uden at spørge om lov?

har hørt apple er lidt strikse med det.... men hvis jeg må så er der jo ikke så meget de kan gøre ved det:)

mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

slet ingen der ved det?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget enkelt - du må ikke bruge det uden at have fået lov.
Det er et beskyttet varemærke og som det så pænt hedder, må det ikke viderebringes eller reproduceres, uanset form, uden accept.

Så selvom du f.eks. lavede en fysisk butik der solgte Apple-produkter, så skal du stadig have en godkendelse fra Apple, før du f.eks. må tage kontakt til et skiltefirma og få lavet et stort skilt med Apples logo på.

/Jesper

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er korrekt at man ikke må bruge andres varemærker.....MEN af varemærkelovens § 5 fremgår "Indehaveren af en varemærkeret kan ikke forbyde, at andre i overensstemmelse med god markedsføringsskik gør erhvervsmæssig brug af....varemærket, når dette er nødvendigt for at angive anvendelsen af en vare eller tjenesteydelse, navnlig som tilbehør eller reservedele."

Man kan med andre ord ikke hindre andre i lovligt at benytte et registreret varemærke til at synliggøre at man sælger de pågældende varer.

De svære spørgsmål er her "god markedsføringsskik" og "nødvendigt".

Ad "god markedsføringsskik" så er det formentlig OK, hvis du bare klart signalerer, at du ikke har noget med Apple at gøre officielt.

Ad "nødvendigt" så tvivler jeg på, at et "rent" logo er "nødvendigt", men på din hjemmeside må du formentlig gerne have en række logoer som du sælger produkter fra eller servicerer.

 

  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)