Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stripe account i Danske kroner?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Ja, men udbetaling sker i en anden kurs end DKK indtil de åbner i Danmark :) - Og for nogle kan det have ret store betydninger, grundet af valuta kurserne svinger konstant. Jeg har selv 'problemet' med jeg modtager betalinger i danske kroner, men får dem udbetalt i Euro fordi jeg bor i holland, og når man regner sammen i løbet af et år, så er det faktisk en slat penge man mister i kursændringer, det har så ingen betydning for mig, fordi det jo er et valg jeg har gjort mig :D

Ja men i de fleste lande har du stadig forskellige slags valuta du kan vælge mellem at få ud, det handler jo også om hvor du f.eks køber dine vare / ydelser (Vis dette er noget der gøres i dette tilfæde), altså i hvilken valuta, og evt få en konto i sin bank til den slags de udbetaler, så kan du veksle om når kursen er god f.eks.

Men deres kursomregning er der ingen måde at komme uden om pt for flere lande.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Det eneste som paymill kræver på din side er en impressum, og forretningsbetingelser, hvilket i mine øjne giver meget mening.

Ikke i mit tilfælde. Alle formaliteter fremgår af shopsiderne, med de kan ikke læse dansk. (De kræver kopi af for OG bagside af passets foto side, har de uddybet):

After careful checking, we have found that some documents we require to get your account 100% set up are missing from your application:
  • VAT ID: please provide us with your VAT ID. If you do not have it, please provide a copy of your Unique Taxpayer Reference / tax code from the local financial authority
  • Imprint: please add an imprint/contact details section to your website. An imprint has to state: your company name, address and telephone number. You can see PAYMILL'S imprint here as an example https://www.paymill.com/en-gb/imprint/
  • Website phone: please add your telephone number to your website
  • Terms and conditions: please add terms and conditions to your website: They have to state: your refund policy, conditions of use, privacy policy, your rights as a seller, their rights as buyers and liability issues
  • Signature Service Agreement: please sign the PAYMILL Service agreement, otherwise we cannot start activating your account. For the physical copy of the contract it is important to hand sign the document, otherwise the bank does not accept it. Please keep in mind that we need this contract within 10 days.
  • Cancellation policy: Please add to your website information concerning the cancelation of any purchase of your product/service.
  • Confidentiality policy: The user should be informed about what purposes their personal data will be used for and who will be able to access it. Please add contact details for data removal requests.
  • Refund policy: Please explain on your website the neccesary steps a customer must go through in order to receive a refund after cancelling service or returning a product.
  • Passport/ID: please provide a copy of the front and back of the photo page of the passport for all beneficial owners (those with at least 25% ownership of total shares). Please note that the passport has to be valid for the next 6 months
  • Return policy: Please add a return policy to your website, stating how an unsatisfied customer can return a purchase.
  • Shipping policy:Please add the following information to your website: shipping methods, delivery time and shipping prices for all countries/regions you are planning on selling your product/service to. 

Men efter jeg skrev til Paymill at de må kigge bedre efter på min shop og forkorte listen, har de sendt et tilbud om at sende en ny kontrakt med en anden bank: Wirecard. Denne løsning ser ud til at kunne give adgang til kortbetaling straks og ikke kræve den yderligere dokumentation eller krav til shopsiderne.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hehe, wirecard ^_^ held og lykke med dem.

Udover det, det er et tysk firma - hvis man er lidt behjælpelig, så sender du links til de forskellige sider (imprint, ToC, cancellation policy etc)

Fortæller dem, hvad hver sektion er på dansk, og hvad der generelt står på engelsk, så acceptere de den.

Selvfølgelig skal du oplyse VAT nummer, telefon nummer er klart anbefalet, ToC er et krav, du skal selvfølgelig også underskrive en kontrakt med Paymill om det samarbejde i indgår.

Samtidig SKAL du også skrive om din fortrydelsesret (det er et lovkrav fra EU), da du arbejder med kreditkort data og skal PCI godkendes (SAQ A godkendelse), kræver det at du skriver hvordan personlige oplysninger bliver behandlet.

Da de skal vide at du er personen bag din virksomhed, kræver de selvfølgelig en kopi af dit pas, lidt ligesom Paypal og Stripe gør.

Så der er virkelig intet af deres krav der er mærkelige for en webshop at have. Jeg ville rettere stille spørgsmålstegn til webshoppen hvis jeg ikke fandt alle de ting ovenfor.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
hehe, wirecard ^_^ held og lykke med dem

Jo, tak for gode ord med på vejen, men kender du til noget sjovt ved Wirecard, så uddyb det gerne.

Mange iværksættere kunne måske have gavn af de her tips fra os der rent faktisk har været godkendelses-møllen igennem. I mit tilfælde har mine fejl været, at jeg et udløbet pas, og Paymill skulle have VAT nummer. Hvem kunne lige vide, at det er CVR nummeret med et DK sat foran. Men derudover kræver de tilsyneladende at betingelserne (der alle er der) står opstillet i shoppen, gud ved hvordan, så de selv kan finde dem, (husk på de ikke læser dansk). Paypal har aldrig blandet sig i de ting.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Arvid Jacobsen:

Lucas - Hosting4Real:
hehe, wirecard ^_^ held og lykke med dem

Jo, tak for gode ord med på vejen, men kender du til noget sjovt ved Wirecard, så uddyb det gerne.

Mange iværksættere kunne måske have gavn af de her tips fra os der rent faktisk har været godkendelses-møllen igennem. I mit tilfælde har mine fejl været, at jeg et udløbet pas, og Paymill skulle have VAT nummer. Hvem kunne lige vide, at det er CVR nummeret med et DK sat foran. Men derudover kræver de tilsyneladende at betingelserne (der alle er der) står opstillet i shoppen, gud ved hvordan, så de selv kan finde dem, (husk på de ikke læser dansk). Paypal har aldrig blandet sig i de ting.

Jeg syntes det giver meget mening at de skal kunne finde betingelserne, fordi hvis de ikke kan finde dem, så kan kunderne heller ikke.

Det nemmeste er jo, at smide de links i bunden af ens hjemmeside, og det er med garanti der folk vil kigge først.

Wirecard er en ret dårlig 'bank' - den er nem at komme ind til, men du får ikke udbetalinger, før du har opfyldt listen af ting. Helt rigtigt at du kan modtage betalinger hurtigere end f.eks. ved acceptance bank (Som paymill helst vil have kunder til).

Wirecardbank har det også med pludselig at kræve en bank garanti på 15-20k, eller kræve at du laver et depositum af 2500 euro.

Acceptance bank (En del af lufthansa) derimod kræver ingen bank garanti af folk, og er ufattelig gode at arbejde sammen med.

Deres krav er simple, kræver basisk information omkring din virksomhed, og kræver at du har dine betingelser så de kan findes, ikke fordi at de vil være nedern overfor dig, men faktisk fordi de vil være sikre på, at kunderne er indforstået med at de har information omkring hvilket firma de handler med, hvad firma'et gør med deres oplysninger, og hvordan fortrydelsesret osv fungere, og dette skal selvfølgelig være synligt for brugeren, uden man skal lede efter det.

Og ja.. VAT number = moms nummer, hvilket du får oplyst når du opretter din virksomhed også, og hvilket du også kan læse mere om på skat.dk.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
det giver meget mening at de skal kunne finde betingelserne

OK, klogt at være betænkelig med Wirecard, du ser ud til at kende detaljerne. Men for Credorax banken, lister de en hel række ting som jeg vil mene er tydeligt forklaret i shoppen, men nok ikke så de har kunnet finde dem så let som de ønskede. Overvældende meget at skulle forsøge at tilfredsstille dem med, og det tyder på en ulidelig omgang snak frem og tilbage, hvis det overhovedet skulle lykkedes.

Så er det igen jeg tænker på Trustpilot: Hvad med at folk som du skrev en anmeldelse der og oprettede det dårlige ry, det var vel rimeligt. Så skal jeg nok skrive min mening senere :--)

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Rødovre
Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 30
Fra  Tømreriet Ulriksen & Thomsen Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

da jeg brugte paymill,

skrev jeg under hvert punkt de manglet et link hvor det stod på min hjemmeside  og forklarede dem så hvad der stod. og forklaret at det var for danske kunder og det derfor stod på dansk.

den sagde de ellers ok til.

Fra Rødovre
Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 30
Fra  Tømreriet Ulriksen & Thomsen Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener også de har nogle guides liggende tl hvad man skal udfylde hos wirecard

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var et godt tip: Med noter og links under punkterne, kan det så muligvis lykkes med Paymill og Credorax. Men Wirecard går vist ikke når det stort set kun har dårlige anmeldelser og omtale.

Stripe ser da ellers ud til ikke at kræve nogen dokumentation. de skriver at man er i gang på få minutter. Så man kunne vente en måned eller to og se, om de ikke åbner i Danmark. Men i Danmark kan det være, som Lucas skriver, at der kræves hele smøren, gældende for al kortbetaling. Hvad ved jeg...

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

Det var et godt tip: Med noter og links under punkterne, kan det så muligvis lykkes med Paymill og Credorax. Men Wirecard går vist ikke når det stort set kun har dårlige anmeldelser og omtale.

Stripe ser da ellers ud til ikke at kræve nogen dokumentation. de skriver at man er i gang på få minutter. Så man kunne vente en måned eller to og se, om de ikke åbner i Danmark. Men i Danmark kan det være, som Lucas skriver, at der kræves hele smøren, gældende for al kortbetaling. Hvad ved jeg...

Jeg har adgang til stripe også, og blev bedt om personlig validering, og de vil kræve virksomhedsvalidering når du har fået x omsætning.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)