Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg det ? (fraskrive mig returretten vedåbningaf produkter)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er nu gået i gang med at kigge lidt på vilkår og betingelserne på min side da de jo også skal være til stede :)

Men må jeg under REGLER FOR ANNULLERING OG RETURNERING lave et punkt der hedder noget lign. :

> Produkter med brudt emballage

er dette lovligt eller skal kunden kunne returnere selvom emballagen er brudt ?

Grunden til dette, er de kits jeg sælger til private er en lille æske, der sidder et mærke over for at sikre den ikke har været åbnet, da hver æske har sin egen unikke DNA kode, og derfor kun må ses af slutbrugeren. Skulle den kode komme i andre hænder, vil vedkommende ha adgang til en database som kun kunden må se. Der står både brugernavn og pinkode på hver enkelt lille beholder.

håber i forstår og kan hjælpe!

Mvh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
er dette lovligt eller skal kunden kunne returnere selvom emballagen er brudt ?

Som udgangspunkt nej, men det kan dog i visse tilfælde være lovligt, hvis emballagen har stor værdi, eller der er tale om særlige produkter.

Men hvis jeres produkt er specialfremstillet til hver kunde, har I mulighed for at aftale at fortrydelsesretten bortfalder, når produktion påbegyndes.

Se reglerne her (pkt 2. og pkt 6):

http://www.fdih.dk/viden/faq-om-e-handel/

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Normalt ville jeg også sige nej, for i dag må kunden rent faktisk også gerne returnere varen SELVOM den har været brugt. Det returneret beløb skal så modsvare den værdinedsættelser der har været ved brug af varen. Husk også at de nye regler betyder at du SKAL returnere pengene når kunden har sendt varen. Altså ikke først når du har modtaget den.....

Men lige i dit tilfælde hvor varen jo tages i brug så snart den åbnes så er jeg usikker. Jeg ville nok søge et bindende svar fra den rette myndighed.

Hilsen Morten

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget der bliver specieltfremstillet til hver kunde, men det er noget der bliver specieltfremstillet til hver boks :) (kittet kan ses her, hvis der skulle herske tvivl om hvad jeg mener : http://www.dna-solutions.dk/index.php/portfolio/dna-markering/selectadna-produktmaerkning)

Det er en unik DNA kode i hver boks, og en lille beholder med bruger og pinkode så personen kan oprette sig i databasen med sine ejendele. Problemet er jo, hvis en person får fingrene i den kode, og så returnere den, og fru olsen så køber boksen og den anden part så har koden endnu, kan personen logge ind og se alle de ejendele fru olsen har tyveri-registreret i databasen :)

Dvs, i det øjeblik æsken er åben, er den egentlig værdiløs for andre end køberen, da den skal destrueres :)

Et bindende svar fra den rette myndighed er i mit tilfælde, hvem ? :)

Mvh
Christian

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da nogle helt åndsvage regler vi har - firmaerne skulle da som minumum have lov til at modregne arbejdstiden som er brugt på at fremsende produktet.
Kunden har vel også lov til at være lidt bevist om sine valg, og stå til regnskab for dem.

Dbh Brian 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Mansfeldt:
et er da nogle helt åndsvage regler vi har - firmaerne skulle da som minumum have lov til at modregne arbejdstiden som er brugt på at fremsende produktet.
Kunden har vel også lov til at være lidt bevist om sine valg, og stå til regnskab for dem.

Skal kunden så have lov til at fremsende en faktura på sin tid såfremt varen ikke er som beskrevet i webshoppen?

Lige som kunden skal være bevist om sine valg, skal en webshop-ejer vel også?

Når man fastsætter sine priser, må det vel være i baggrund i de omkostninger man har, også til at håndtere returvarer, og derfor burde det ikke være et problem.

Kan man ikke få butikken til at løbe rundt med de priser, f.eks. fordi alle andre kan sælge varen billigere, så skulle man måske overveje om det var klogt at starte op.

I den konkrete sag vil jeg mene at man godt kan kræve at varen er ubrudt. Jeg går ikke ud fra kunden har behov for at bryde emballagen for at undersøge varen, for i givet fald kan det være anderledes. Når der skrives om en specialfremstillet vare, SKAL det være en specialfremstillet vare. F.eks. vil samling af en pc, bestående af komponenter valgt af kunden, høre f.eks. ikke herunder. Er de kits der nævnes lavet med brugernavn og adgangskode på forhånd, og det f.eks. kun er ved salg de registeres til kunden, så er varen ikke specialfremstillet. Specialfremstillingen vedrører vel egentlig også kun selve returneringen (altså om man må returnere) og ikke forhold omkring emballage osv.?

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Jeg er nu gået i gang med at kigge lidt på vilkår og betingelserne på min side da de jo også skal være til stede :)

Men må jeg under REGLER FOR ANNULLERING OG RETURNERING lave et punkt der hedder noget lign. :

> Produkter med brudt emballage

er dette lovligt eller skal kunden kunne returnere selvom emballagen er brudt ?

Noget helt andet er.... Jeg ville nok vælge at gøre opmærksom på returneringsreglerne i selve produktbeskrivelsen. Det er bedre service for det er de færreste der læser betingelserne igennem....

Hilsen Morten

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden er under konstruktion stadig :)

Ligenu står der kun det mest nødvendige, men ja, lige de regler ville måske være en ret god ide :)

Dog fungere siden ikke som webshop endnu, og om det kommer, er jeg ikke helt sikker på, men nu må vi se :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)