Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inddrivelse af gæld fra skyldner som er udrejst til Norge

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse af denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/145348.aspx#979448 står vi nu i den situation af tyven er blevet dømt, har siddet 1 måned bag tremmer og skulle ligeledes jf dommen betale erstatning (det stjålne beløb).

Han betaler ikke... Fogedretten kan heller ikke få penge ud af ham, da han påstår intet at eje og ingen penge eller værdier har. Retten tager hans postulater for gode vare og det undersøges ikke om han har penge eller værdier (???)... Fogedretten vil tage sagen op på min foranledning (vist nok årligt eller halvårligt, hvis jeg husker at sende anmodning osv), men nu er den dømte tyv så udrejst til Norge - og fogedretten siger at de ikke kan gøre noget.

Har I nogen forslag til hvordan jeg kan forfølge sagen?

Jeg har det dårligt med at sådan en hustler kan snige sig udenom! I retten blev jeg gjort bekendt med at skiderikken har flere domme for noget lignende...

Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Lou Advokatfirma Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aquami,

Det kan godt lade sig gøre at inddrive gælden i Norge.

Faktisk er det ofte en fordel at en skyldner flytter til Norge for der kan private kreditorer foretage lønindeholdelse ligesom SKAT kan herhjemme.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis skyldneren ikke har et arbejde og således ikke kan betale, så ender regningen for inkassoarbejdet i hvert fald indtil videre hos dig.

Hvis du vil have hjælp til sagen er du velkommen til at skrive på ds@lplaw.dk

Mvh

David Schouenborg

Advokat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)