Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino dog... hvad tænker I på???

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 06:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik AP:
Omkring den anden / første tråd... var jeg den eneste debatør ... der havde saglige argumenter i begge lejre omkring for eller imod MLM --- alle andre var enten for eller imod MLM -  men dem der var imod... manglede somregel blot de dybe argumenter,,

Oplægget i den anden tråd minder mig om titlen "Syv Fantastiske Fortællinger" af Karen Blixen. Jeg er stor fan af hende, så den ros skal du have :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 03:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt at det ikke mindede dig om mein kamf af Adolf :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik AP:

Nej jeg eftersøger ikke kun en saglig debat... - men også den retfærdige mållige debat,, som jeg kan forstå er,  mest vigtigt her og den når man med at få flertallet med sig.. og det ser jeg som et problem, at en mindre gruppe kan styre et helt forum,,, hvis de ønsker.

Ud over jeg ik forstår halvdelen af dette afsnit, så kan en mindre gruppe i samfundet også styrer en masse. Så Amino afspejler vel blot den virkelighed, som du selv lever i, hvis du gider åbne øjnene?

Henrik AP:

Men h.s.t. MLM... så er jeg den eneste person, som har en for og imod holdning i debatten om MLM, som jeg selv fornyede,,,, ... så jeg har intet imod nogen er negative eller positive,,, hvis argument er på plads,,, og ikke blot er en holdning,,  og dette har været er problem fra nej sigere at finde eksempler... fremfor blot en holdning ..

Jeg søgte konkret ... og ikke holdninger

Ro på Superman, du har vist lukket øjnene, når du læser andres svar eller andre debatter herinde. Der er flere, som har en mere seriøs holdning til MLM på godt og ondt. Lad mig nævne Lasse, Allan mm. Jeg vil også påstå, at jeg selv har et meget neutralt syn på MLM, da grundideen er genial, men alle idioterne ødelægger det bare for resten. Men der findes da heldigvis selskaber, som er seriøse og ærlige...

Og hvis folk har oplevet noget skidt med MLM, så kan du vel ik forvente, at de har en holdning for og imod. Hvis du bliver røvrendt af f.eks en bilforhandler, så vil jeg godt æde en hat og 2 pakker kopipapir på, at du ik har noget, som bare minder om en positiv holdning overfor forhandleren. Der er typisk en grund til, at folk siger, som de gør. Og den grund kender du ik, så du dømmer folk på en udtalelse, hvor du ik kender baggrund...

Iøvrigt halter dine egne argumenter gevaldigt, især når spørgsmålene bliver en smule kritiske...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 04:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Og hvis folk har oplevet noget skidt med MLM, så kan du vel ik forvente, at de har en holdning for og imod. Hvis du bliver røvrendt af f.eks en bilforhandler, så vil jeg godt æde en hat og 2 pakker kopipapir på, at du ik har noget, som bare minder om en positiv holdning overfor forhandleren. Der er typisk en grund til, at folk siger, som de gør. Og den grund kender du ik, så du dømmer folk på en udtalelse, hvor du ik kender baggrund

Nope til dit indlæg

 Hvis folk på en eller anden måde uanset hvad i livet det drejer som om...har haft en dårlig oplevelse bør de melde ud om dette i en debat  og netop en enkelt dårlig  oplevelse, kan ikke bruges til at generaliserer,,-  men er dog et fingerpeg til at forstå, hvorfor ytringen fremkommer fra personen.

Hvis jeg har haft en dårlig oplevelse med en bilforhandler  eller en handlende i en anden branche ,,, så fordømmer jeg da ikke hele branchen,,,  

Klart jeg ser kritisk på udtalelser,,,, af enhver art ...hvor  der ikke ligger en hvis form for argumentation bag,,, - da jeg har ikke andre muligheder  end at dømme det nævnte  ud fra,,, - så jeg dømmer klart ud fra det folk melder ud om... 

Ellers bliver debat til en ny slags bingo...  - og tjae ..hvorfor ikke opfinde det spil ;-) Amino Bingo

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik AP:

Først vil jeg starte med at sige, at du er en født politiker ;D Jeg stiller nogle konkrete eksempler og spørgsmål, og du svarer ik på en eneste af dem, men begynder straks at snakke uden om... Hvis alle gør det, så er det sku da klart, at en debat ender i skuder mudder...

Henrik AP:

Hvis folk på en eller anden måde uanset hvad i livet det drejer som om...har haft en dårlig oplevelse bør de melde ud om dette i en debat  og netop en enkelt dårlig  oplevelse, kan ikke bruges til at generaliserer,,-  men er dog et fingerpeg til at forstå, hvorfor ytringen fremkommer fra personen.

Så folk der har været herinde siden 2006-2007, skal i hver eneste debat skrive hele deres livshistorie, fordi ellers må de ik brokke sig? Kan du ik selv se, hvor dine egne holdninger og argumenter fører hen af...

Henrik AP:

Hvis jeg har haft en dårlig oplevelse med en bilforhandler  eller en handlende i en anden branche ,,, så fordømmer jeg da ikke hele branchen,,,  

Men du svarede ik på mit spørgsmål Big Smile

Henrik AP:

Klart jeg ser kritisk på udtalelser,,,, af enhver art ...hvor  der ikke ligger en hvis form for argumentation bag,,, - da jeg har ikke andre muligheder  end at dømme det nævnte  ud fra,,, - så jeg dømmer klart ud fra det folk melder ud om... 

Ellers bliver debat til en ny slags bingo...  - og tjae ..hvorfor ikke opfinde det spil ;-) Amino Bingo

Nu kender jeg ik din alder, men der er noget, som du vist har misforstået i en debat. En debat, hvor følelser og holdninger indgår, der bliver man ALDRIG enige, og der er INTET facit. Man kan ik sige, at en persons holdninger er et dårligt argument, sorry to say. Det er holdninger, og de er meget flydende, og sådan er livet bare. 

Hvis du vil have argumenter på bordet, som er et facit, så bør du aldrig diskuterer nedenstående emner, da argumenterne sjældent er et facit. I stedet bør du starte debatter om, hvor langt der er rundt om jorden ved ækvator? Hvad PI med 12000 decimaler er. Hvordan man bygger en flyvemaskine. Hvordan guld opstår osv. Altså emner med et facit...

Disse emner er bare no go med din tilgang til en diskussion.

  1. RELIGION
  2. POLITIK
  3. SPORT, ISÆR FODBOLD, NLF, ISHOCKEY MM
  4. MLM
  5. DRIFT AF FIRMA OG LEDELSE
 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 01:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr, Fashion

Dit indlæg, dine tanker, drømme og visioner kan på ingen måde få mig til at ændre på, hvordan jeg anskuer det ukendte, holdninger og meninger fra andre.

Du og andre kan påvirke mig med argumenter og ikke via en sepereret mening,,,  og hvis folk går ind i en debat, så er det argumenter der tæller,,, og givet  at uanset om folk har været her siden 2005 ... så er hver debat = en ny debat og intet gammelt kan bruges.

 Givet at der ikke findes et facit på en debat,,, og det har jeg heller ikke sagt .  men klart at der findes dårlige argumenter, til trods for at du ikke mener at dårlige argumenter  findes.

Har ikke lige set på, om jeg ikke har svaret dig på nogle tidligere spørgsmål... - men jeg synes at jeg normalt svarer,,, ...det må jeg lige tjekke

 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 02:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Først vil jeg starte med at sige, at du er en født politiker ;D Jeg stiller nogle konkrete eksempler og spørgsmål, og du svarer ik på en eneste af dem, men begynder straks at snakke uden om... Hvis alle gør det, så er det sku da klart, at en debat ender i skuder mudder...

 

Nu har jeg læst igen,,, og ser ikke et eneste spørgsmål rettet til mig - men du fyrer en del konklusioner at sted,

Men jeg kan altså ikke gætte dine spørgsmål... hvis du ikke skriver dem til mig... så det vil være en god idé fremadrettet synes jeg.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik AP:

Mr, Fashion

Dit indlæg, dine tanker, drømme og visioner kan på ingen måde få mig til at ændre på, hvordan jeg anskuer det ukendte, holdninger og meninger fra andre.

Du og andre kan påvirke mig med argumenter og ikke via en sepereret mening,,,  og hvis folk går ind i en debat, så er det argumenter der tæller,,, og givet  at uanset om folk har været her siden 2005 ... så er hver debat = en ny debat og intet gammelt kan bruges.

 Givet at der ikke findes et facit på en debat,,, og det har jeg heller ikke sagt .  men klart at der findes dårlige argumenter, til trods for at du ikke mener at dårlige argumenter  findes.

Har ikke lige set på, om jeg ikke har svaret dig på nogle tidligere spørgsmål... - men jeg synes at jeg normalt svarer,,, ...det må jeg lige tjekke

Jeg giver op... Nu har jeg skrevet neutralt, uden holdning til MLM eller nogle af de andre debattører, men alligevel vælger du at have en forudtaget holdning. Det fortæller vel egentlig mere om dig, end om mig...

Og fair nok. Jeg håber du skriver din livshistorie i alle fremtidige indlæg, som du deltager i online, når du nu kræver det af alle andre...

Henrik AP:

 Givet at der ikke findes et facit på en debat,,, og det har jeg heller ikke sagt .  men klart at der findes dårlige argumenter, til trods for at du ikke mener at dårlige argumenter  findes.

Jeg har aldrig sagt, at der ik findes dårlige argumenter, men når det er i en debat om holdninger og følelser, så er det min holdning/vurdering, hva der er et godt argument, og hva der er et dårligt. Men igen det er nødvendigvis ik facit. Og der er sjældent et facit i debatter, som primært handler om holdninger og følelser. 

Men held og lykke med at diskuterer, hvilken farve der er bedst. Mit gæt er, at flest siger grøn eller blå, men jeg glæder mig til at se argumenterne i sådan en debat. Nå nej jeg kan bare kigge i denne tråd eller i din anden tråd, så har vi en debat på samme primisser...

Im out ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 03:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det bare mig, men er det ikke som om man lidt glemmer hvad det egentlig er Henrik AP, starter med i denne tråd. Egentlig forsøger han blot at gøre opmærksom på at man kan få tildelt en form for "positiv profilering" blot ved at kommentere i debatter, med fuldstændige ligegyldige kommentarer, som egentlig ikke giver nogen mening for debatten, og ikke om det er rigtig og forkert.

Denne tråd viser vel også, lidt hans synspunkt. Hermed ikke sagt der er noget der blot vil score stjerner. Men et citat jeg selv lever efter så vidt muligt er "gå efter bolden ikke manden" det glemmes lidt, og man forsøger at få Henrik AP til at fremstå som noget negativt, på trods af at han faktisk blot ville diskutere, en potentiel problemstilling, hvor jeg da personligt kun kan give ham ret. Det er da skidt man kan fremstå positivt, hvis man egentlig ikke har noget seriøst at byde ind med, og med seriøst betyder det jo ikke man er enig, blot det er et sagligt indslag.

Skulle det være et angreb imod Amino, så tænker jeg at dem der sidder bag, meget gerne vil,have konstruktiv feedback, da det er med til at forbedre deres produkt. Jeg tænker hvem ville ikke det? Umiddelbart kun dem der ikke vil forbedre sig :) 

Når denne debat så er afsluttet så kan man jo debatterer om der skal nævnes navne i debatter. Hvor man "hænger" andre ud. Men omvendt så sker det jo også ude i samfundet, så hvorfor ikke her, så længe det er sagligt begrundet.

Personligt tænker jeg altid på at huske det saglige, folk herinde vil vel alle gerne fremstå professionelle, da det er dette der i den sidste ende kan resultere i en forretning.

Så husk nu den gode tone, og altid gå efter bolden og aldrig manden, det er jo blot en holdning der ytres.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob:

Er det bare mig, men er det ikke som om man lidt glemmer hvad det egentlig er Henrik AP, starter med i denne tråd. Egentlig forsøger han blot at gøre opmærksom på at man kan få tildelt en form for "positiv profilering" blot ved at kommentere i debatter, med fuldstændige ligegyldige kommentarer, som egentlig ikke giver nogen mening for debatten, og ikke om det er rigtig og forkert.

Jeg synes selv, at Henrik er med til at afspore debatten med den stil, som han lægger for dagen. Hvis du læser den anden debat, som der refereres en del til, så starter han yderst uheldigt ud, især herinde, og det medfører at alle MLM "haderne" straks er over ham. Om det er fair eller ej, det må være op til den enkelte at vurdere, men sådan er det herinde. Selv Thorborg har skrevet det i denne tråd, men Henrik er ik enig, og han vil ik lytte til det andre kommer med af råd.

Hva angår profileringen, så har Henrik en pointe, men samtidig er der argumenter imod. Du kan finde et eksempel på en person, som er på en liste, hvor personen ik arbejder med det pågældende, nemlig Lundsby i MLM kategorien. Skal alle 50-60-70 andre Aminoer straffes for deres placeringer på Top 5 listerne, fordi der er en, som er på en liste, hvor han ik er enig med salgmetoden? Skal alle andre straffes på mindste fællesnævner, som det konstant sker ude i samfundet?
Når en snyder i Skat, så oprettes der specialenheder, til at bekæmpe det samtidig med at der indføres nye love osv. Nogle bomber Twin Towers in New York, og pludselig bliver hele verden straffet, så det nu nærmest tager en halv dag at komme igennem sikkerhedskontrollen i lufthavnen. Og der er mange andre eksempler.
Vi kan ligeledes diskuterer ordvalget til den Top 5 liste, men mig bekendt er dette første debat om den liste. Stjerne debatterne har der været mange af, og der har ligeledes været mange forslag til alternativer inkl rigti/forkert svar, thumbs up og down osv. Men den Top 5 liste mindes jeg ik, at vi har diskuteret tidligere, og så kan vi jo overveje, hvor stort et problem det reelt er? Lundsby sælger IT løsninger, så hans profilering i MLM kategorien er nærmest værdiløs...

Jakob:

Denne tråd viser vel også, lidt hans synspunkt. Hermed ikke sagt der er noget der blot vil score stjerner. Men et citat jeg selv lever efter så vidt muligt er "gå efter bolden ikke manden" det glemmes lidt, og man forsøger at få Henrik AP til at fremstå som noget negativt, på trods af at han faktisk blot ville diskutere, en potentiel problemstilling, hvor jeg da personligt kun kan give ham ret. Det er da skidt man kan fremstå positivt, hvis man egentlig ikke har noget seriøst at byde ind med, og med seriøst betyder det jo ikke man er enig, blot det er et sagligt indslag.

Igen en problemstilling, hvor der er ting for og imod. Du giver helt sikkert et af de bedste modargumenter i debatten til, hvorfor der skal ske en ændring, men så skal Amino pludselig til at tage stilling til, hvem der skal være der eller ej, samt hvorfor. Og bare det senarie kan jeg let se udvikle mig i en ny tråd, hvor folk begynder at klage over censur, forskelsbehandling osv...
Der er mange tusinde brugere, og jeg tvivler stærkt på, at Thorborg og Co kan lave en portal, hvor ALLE er tilfreds med alt. Hvis de gør det, er jeg den første der vil betale meget for at få indsigt i den hemmelighed ;D

Jakob:

Skulle det være et angreb imod Amino, så tænker jeg at dem der sidder bag, meget gerne vil,have konstruktiv feedback, da det er med til at forbedre deres produkt. Jeg tænker hvem ville ikke det? Umiddelbart kun dem der ikke vil forbedre sig :) 

Thorborg er allerede med i debatten, og han har givet sit syn på problemstilling... 

Jakob:

Personligt tænker jeg altid på at huske det saglige, folk herinde vil vel alle gerne fremstå professionelle, da det er dette der i den sidste ende kan resultere i en forretning.

Enig! Men før man kan have en saglig debat, så er man nødtil at forstå, at mennesker er forskellige, og debatter baseret på holdninger og følelser er facitløse. Dvs alle har ret, det er blot et spørgsmål om, hvilke øjne der ser på sagen fra hvilken vinkel. Og her synes jeg, at Henrik mangler at accepterer andres synspunkt og holdninger, selvom han ik er enige med dem. Men det er min holdning, og andre mener sikkert, at det er mig, der tager fejl, og sådan kan vi fortsætte debatten, indtil vi alle ender i en kiste et par meter under jorden...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)