Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har brug for hjælp til nyt firma.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ande prøven: Hvis den vralter som en and, rapper som en and og flyver som en and - så er det nok EN AND

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Hvad er det du vil have? at jeg skal ligge hele regnskabet ind her til skue?

Der er tjek på regnskaber og fremtidig buget både med og uden moms, så den fremtidige låner/invester får fremlagt det hele også hvad mine ideer er for fremtiden.

Vh Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det skal du bestemt ikke - det er bare sådan, at når du kommer med de få tal du gør og det så er omsætning med oms minus materialer med moms og du så ser ud til lidt mene, at resten er til dig selv, så vil jeg advare, for det er seriøs sag at overtage en andens forretning og det helt afgørende er, at du laver andeprøven og en masse andet, så du ikke risikerer at købe katten i sækken (eller anden)

Man skal virkeligt i bund med alle tal hvis man skal overtage ex en byggevirksomhed. Ofte, og specielt hvis sælger vil af med den hurtigt og ikke være med i en sælgerfinansiering, så er det med at være omhyggelig. Jeg er med på at du føler du er i bund med budget og regnskab og det er også helt muligt - men investorer til den slags her er der langt imellem - det er som nålen i høstakken.

Hvad angår finansiering, så er det du kigger efter her, en der vil være med til at finansiere dit køb - med om jeg husker ret ca 1 mio - af en bygge virksomhed LYNENDE vanskeligt at få godt respons på. Det er en svær branche - det er mange penge - banken vil ikke og det siger i sig selv lidt. Det er sikkert en kombination af din egen konkurs for få år siden som du beskrev det, og at banker er bange for at låne 1 mio ud til overtagelse af byggevirksomhed

En sådan mio som du mangler, er meget vanskelig at finde kan du godt indstille dig på, så sælger må gøres mør, og evt deltage i finansiering ved betaling via overskud over nogle år frygter jeg. Det er ikke sikkert sælger har så mange andre købere, så måske du kan gøre ham mør og overtage med betaling over nogle år?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også overveje at få sælger til at "tømme" selskabet for likvider, på den måde sikre du dig at han ikke opkræver en overkurs på kontanterne, og uden at gå dybere i dine beregninger, hvis det overskud du selv nævner holder stik, ja så vil du jo hurtigt få opbygget en likvid beholdning igen.

Sælger kan "tømme" selskabet enten ved ekstraordinær udbytte formentlig til et holding selskab, dette kræver dog at der er fri egenkapital, igen denne er der heller ingen grund til at betale en overkurs på, da den ikke nødvendigvis er det værd den står til. Skulle sælger have et tilgodehavende i selskabet, enten via et holding selskab eller privat, ja så kan han jo også hive pengene ud denne vej.

Fordelen ved at "tømme" selskabet for likviditet, er at du kan overtage selskabet væsentligt billigere end 1. mio kr. Dog skal du huske at være opmærksom på at der ikke ligger en eller anden forfalden gæld der ikke er betalt, eller at der ikke på sigt kommer problemer i forhold til garanti stillelser. Det kan jo være derfor sælger vil væk så hurtigt (kender ham ikke så ved det selvfølgelig ikke).

Hvis du har et holding selskab og han har et, så vil jeg klart anbefale at han stille finansieringen til rådighed, via et gældsbrev udstedt af hans holding til dit. Men her bør i nok have en advokat indover.

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg har haft virksomhed siden jeg var 18 år og har aldrig lavet et regnskab selv altid en revisor men jeg ved hvad der er moms og ikke moms,

Jeg prøver lige en gang til der er tjek på regnskaberne, det er en gammel kendt virksomhed som jeg har kendt i ca. 20 år, det jeg skal købe er kun en del af det den anden er solgt fra til anden side.

John, jeg ved ikke hvordan jeg skal overbevise dig om at alt er kikket igennem og der er lagt nye beregninger ned til en blyant´s spisser, men jeg vil ikke ligge det frem her på siden.

John bare lige, der er tjek på alle papir.

Det jeg mangler er et lån i 2-3 år med og ude moms bil skatter løn.

Så du er velkommen til at hjælpe øknomisk.

vh lars

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Personligt vil jeg syntes at det er bedre at der står x antal kr på en konto man overtager også på grund af at det er tæt på at der skal købes ind igen lige om lidt og det er ca 80000,00 kr per md og det vil blive værre når jeg overtager::)). og jeg er i gang med lidt fodarbejde nu med kunder de ikke har haft fat i før

Der pt solgt ca 500 enheder kun i DK og få i Sverige.

Det er lidt svært at vide hvad man skal skrive her inde da jeg ikke ved om der er gamle ansatte og kunder her inde der ved noget om dette, så det bliver noget hemligheds krammeri pt.

Selve firmaet et nyt et år gammelt hvor alt er ført over i så der ikke er gamle lig og svigermødere der dukker op::)) så der er fejet i alle hjørner og ingen gulvtæpper der ligger noget under.

Der er ingen holding pt.

Vh lars

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også blot input Lars, det er svært at rådgive så præcist når man ikke kender til tallene, hverken regnskab eller budget, og du skal selvfølgelig ikke ligge dem frem her. Og selvfølgelig kun skrive det du føler dig tryk ved at ligge online, det vil jo dukke op på google.

Men måske tage en snak med din revisor, om han/hun måske kan finde en kreativ (dog lovlig) løsning, hvorpå man kan optimere din finansiering.

Jeg kan godt se logikken i, at der skal være penge til køb af materialer, men tænker samtidig ud fra det du skriver, at du umiddelbart hurtigt kan spare likvider op i firmaet. Syntes du snakkede om at der var en omsætning på ca. 200.000, dvs. efter dine varekøb (80.000) er der 120.000, til øvrige faste udgifter, hvis ikke de overstiger dette, så har du jo allerede der et likviditets overskud.

Da jeg arbejde som revisor opfordrede vi ofte kunder til ikke at købe likvider og debitorer, da de oftest vil blive solgt for en overpris, måske ikke direkte, men da man godt kan se sig lidt blind på de mange penge på kontoen og måske i pipeline (siger ikke det er dette du har gjort), så er man villig til at betale lidt ekstra.

Fornuftigt du har sikret dig der ikke er nogle lig under tæppet, det kan nemlig blive dyrt :)

Men tænker du skal have sælger til at forestå en del af finansieringen, og for din egen skyld vil jeg forsøge at få et holdingselskab ind hvor i du kan optage lånet, ved dog ikke lige hvordan du skal gøre dette, der må du hellere høre en ekspert. Men fordelen ved dette, hvis muligt, er at du kan afdrage gælden for køb af virksomheden, med ikke beskattet midler, dvs. den del du skulle have betalt i skat, den kan du istedet bruge til en hurtigere afvikling af gælden.

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Det med selskaber  og  holding og hvad der er med den virksomhed jeg skal oprette er der tjek på og har rådgivere og de havde også pengene til et lån hvis danmar ikke var så langsom til at komme ud af start hullerne, det var en ide som skulle godkendes told & røveri og andre offentlige instanser og det tager nok et halvt år endnu hvis det kan godkendes.

Min ide er at ikke at røre omsætningen det første år eller to til andet end de faste udgifter, så der hurtigt bliver sparet op og betalt lånet ud så hurtigt som muligt.

Nu er det ikke en grådig sælger jeg har med at gøre og der bliver talt lige ud af posen.

Det arbejde der er i virksomheden svare til ca 12-20 timer per md, så det er meningen at jeg køre LKH Byg vidre fordi at der også kommer andre opgave når man kommer ud til kunderne.

Så der skal bare stavles penge til senere og til andre dele af virksomheden.

Vh Lars

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg håber det lykkedes for dig, men husk at puste ud mange gange inden du gennemfører noget.. hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det ofte.. En så god forretning ville jeg da ikke afhænde. så heller ansætte en deltidssælger der kunne "skovle" pengene ind til mig selv… husk at være rigtig skeptisk.. Byggebranchen er det mest rådne sted at operere…...

Hilsen Martin

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Har haft virksom hed i 30 år så er bekent med hvordan det er at have en virksomhed i DK, der er en gammel virksomhed med et rigtig godt ry og det tør jeg ikke tabe på gulvet og jeg har pustet i et halvt år nu.

Som jeg har gjort klart hele tiden er der tjek på alle papir og virksomhed, det er kun kapitalen der mangler.

Vh Lars

Ps. Jeg syntes at der en del af Jer der skriver der mangle at få en sprøjte med Martin eliksir, altså hjæp i stædet for at skrive alle de ting der er sure ved at have en virksomhed i DK.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)