Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgiveren snyder og bedrager.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære nationen ind på Amino.

Jeg står midt i en rigtig bøvlet situation med min tidligere arbejdsgivere, som jeg føler mig stærkt bedraget og snydt af. Jeg har tidligere arbejdet i Burger king, ind i København området, hvor jeg nået at arbejde i 7 mdr. før jeg sagde mit job op, pga. ledelsens uprofessionelle håndtering af lønudbetalinger og ikke mindst selve lønsedlerne.

Jeg tror det vigtigt, at jeg giver jer en selvforståelse af min direkte utilfredshed, så i evt. kan sætte jer ind i min situation og måske komme med nogle relevante grundlag, for – hvad jeg i mit tilfælde eventuelt kan gøre.

 

A: Jeg blev ansat i Maj måned i 2013 i Burger King. Jeg fik udleveret en deltidskontrakt – som blandt indholdet garanti af det lovede antal timer pr. uge osv samt andre indehold, som en helt normal arbejdskontrakt indeholder. Jeg fik arbejdet en hel måned, hvoraf jeg så fik udbetalt min løn som ca. var på 5.000 kr,- men ingen lønseddel.

På daværende tidspunkt var der ansat en midlertidig chef (som var flyttet fra Burger King fra Køge, midlertidig i vores afdeling, hvoraf hun senere flyttet tilbage). Da jeg fik min løn udbetalt for min første måned, ringede hun mig op 15 dage efter jeg fik min løn og fortalt mig, at jeg fik den forkerte løn, som vidst skulle have været til en anden – så jeg blev bedt om at overføre pengene tilbage også vil de overføre den rette løn til mig. Jeg fik så fortalt hende, at jeg desværre havde brugt pengene, hvoraf hun sagde, at det ikke skulle være noget problem; så vil hun bare trække det antal beløb, som jeg ikke skulle have haft, fra min næste løn.

Jeg sagde; Fint nok, men har jeg har mulighed for at få noget på skrift, om hvad der gik galt vedr. min løn osv?
Hun svarede, ja – jeg skulle snakke med NSP, som stod for lønudbetalingerne.

Jeg fik sendt dem en mail hvad angå problemet, men jeg fik ikke rigtig noget svar, som kunne hjælpe; det var blot bare en fejl de lavede med bank kontorene.

Mit spørgsmål er så; hvordan kan en så stor virksomhed som jer, lave en fejl via overførsel af penge? Min bank konto står jo dokumenteret ind på min kontrakt og jeres system.

B; min 2. md. på arbejdet, hvor jeg fik udbetalt løn (og igen; uden lønseddel) – men fik udbetalt ret lidt i løn. Jeg sagde så til hende, om hvorfor jeg fik så lidt i løn, hvoraf hun så sagde, at det var fordi hun fik trukket det beløb, som jeg fik for meget (fra min sidste lønperiode, som skulle have været til en anden)

Så jeg tænkt fint nok, men fik spurgt ind til min lønseddel som jeg heller ikke fik denne gang, hvoraf hun så svaret, at det kunne hun ikke rigtig svare på – så jeg blev nød til at snakke med NSP om det. Jeg fik ikke taget initiativ denne gang, da jeg jo tænkte, at det nok vil ordne sig – og at i næste løn periode vil jeg få den rette løn med forhåbentlig en lønseddel.

Den 3 md. fik jeg udbetalt min løn (som ikke stemmer ovens med de timer, jeg har arbejdet) og IGEN, uden en lønseddel. Så jeg blev rigtig sur denne gang og valgte at tage hele vejen ind til NSP kontoret for at snakket med repræsentanten omkring det, hvoraf han så sagde; Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig og jeg har hellere ikke mulighed for at finde alle dine lønseddeler frem, da din kontrakt ikke er blevet sendt ind endnu – og når den ikke er blevet sendt en, har vi ikke dokumenteret en lønseddel.

Så, hvorfor i al’ verden var min kontrakt ikke blevet sendt ind til NSP? Først og fremmest er det da det første en arbejdsgivere skal gøre. Og hvordan i helvedes navn kunne i så udbetale mig løn, uden en kontrakt? Intet gav mening for mig, men manden kunne åbenbart ikke hjælp (og ikke for at snakke om hans attitude)men jeg blev henvendt tilbage til min chef, igen. Hendes svar var ikke rigtig til noget hjælp; da hun ikke vidste, hvorfor kontrakten ikke var sendt ind.

Jeg kunne ikke rigtig sige så meget, end at acceptere situationen og håbe på det bedste næste gang. Og speciel når de lader som om, at de har så travlt, at de ikke kan snakke , hver eneste gang jeg har prøvet at tage den op igen med henblik på et ordentlig svar samt en forklaring og ikke mindst en skriftlig dokumentation på problemet.

Men hun blev senere hen flyttet tilbage og der var tiltrådt en ny SHIFT manager (Chef). Så jeg tænkt pyha, ny chef, ny omstændigheder og forhåbentlig bedre håndteringer. Men guess engang. Same shit, old story. Fra min 3 md. til min 6 – fik jeg ikke udbetalt den rigtige løn en eneste engang. Og jeg har klaget hver eneste gang, men så længe, jeg ikke kunne dokumentere de timer jeg har arbejdet, kunne han ikke rigtig hjælpe mig. Jeg sagde så til ham, at jeg har haft flere nattevagter, hvor jeg blev indkaldt ind (uden det stod ind på min vagtplan) og jeg har endda en viden (vores night shift manager, som kunne vidne det) – men så længe jeg ikke har kvittering på min LOG IN igennem systemet, så kan han altså ikke hjælpe mig.

Jeg sagde så mit job op, da jeg ikke gad finde mig i deres lort mere. Jeg sagde så til ham, at jeg vil fuldføre min vagtplaner hele december måned (af ren respektmæssige årsager, så han ikke behøvede at stå i en situation, hvor han skal ringe rundt og finde en anden en) hvilket vil sige, at jeg havde min sidste vagt den 29 dec.

Vi køre systemet hvor vi tæller løn periode fra den 14-16 (eksempelvis 14/09-16/10)

Jeg fik udbetalt min løn, lige nu – og lige her, fra de sidste par dage jeg arbejdet inden jeg sagde op (forkerte timer igen) men noget som virkelig gjorde mig sur var, at min ferieopsparing lige pludselig stod til 3000kr,- hvoraf når jeg tjekker min andre lønseddeler, så står min ferieopsparing til 7000k,-

Så jeg kan jo tydligt se, at de har skæret ned på den med håb, om at jeg ikke ser det el. lign.

Så efter alt den dårlige behandling, af selve Burger King og ikke mindst NSP (deres løfirma bla bla) og det, at jeg har måtte finde mig ikke at få min rigtig løn alle disse gang, står jeg i en situation, hvor jeg virkelig vil sætte dem i en pinlig situation. Allermest fordi jeg ved alle min kollega, har gået nøjagtigt den samme historie med kontrakt-situationen. Med alt den bedrag og snyd, vil jeg virkelig stå op og give dem en pinlig lærestreng og påminder dig om, at man ikke bare kan snyde folket på den måde. Jeg har endda skrevet en besked til min chef, hvor jeg udtryk min utilfredshed og truede med at sætte en advokat på sagen; bare lige for at fremprovokere en reaktion og måske en ”Undskyld, jeg kigger på sagen og fikser det” men nej! Ingen svar.

Så er der nogen som har oplevet lign, eller i det mindste kan give et par gode råd om hvor jeg kan søge hjælp eller hvad jeg evt. kan gøre, for at tage en sag op imod ham?

Hvis nogen som virkelig kan hjælpe med det her – betaler jeg gerne for vedkommendes hjælp. Og jeg at gøre det allermest på vegne af alle de folk, som jeg ved, bliver snydt derinde, men ikke siger noget, fordi de bange for at miste deres stilling.
Burger Kings system er en direkte joke. De hyre indvandre, som lige er kommet til landet, med intet kendskab til sproget eller det danske system, for så at få snydt dem hver eneste gang. Og alle de stakkler som arbejder derinde – og som bliver behandlet direkte som lort af alle cheferne – har ikke en eneste ord de kan sige pga. frygt for at miste deres arbejde.


Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Burger King har meget at lære af McDonalds lyder det til, når det kommer til behandling af de ansatte osv. 

Jeg synes der mangler lidt detaljer i din historie, f.eks. om du er over eller under 18, hvad din trækprocent på skattekortet er, m.m.

Når det så er sagt, så synes jeg det lyder som en trist og meget kompliceret sag du har der - og hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at melde mig ind i en fagforening (HK tror jeg?), og høre dem om de vil føre din sag. 

Ellers kan du prøve at kontakte EkstraBladet - hvis i er flere der er sammen om at have samme problemer, så vil de sikkert gerne lytte til jer - det er jo ikke så lang tid siden at man læste om en chef der slog en ansat ned på Burger King på Rådhuspladsen. 

Held og lykke med din sag

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chad

Du skriver du har en kontrakt, men jeg kan ikke læse mig til om kontrakten rent løn- og feriepengemæssigt faktisk er blevet efterlevet af Burger King ?

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det indlæg havde du også igår, og du må ikke hænge navngivne virksomheder ud på Amino. Jeg vil tro, at en moderator snart sletter denne tråd (også).

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en super trist historie. Ervhervslivet er som folk flest! Nogen snyder og bedrager mens andre opføre sig eksemplarisk. Det her er 100% en fagforeningsag! Find din fagforening og hvis du ikke er medlem af en så meld dig ind i en som kan hjælpe dig næste gang. Hvis de ikke vil hjælpe så kom videre. Du hjælper hverken dig selv eller andre ved at lægge denne slags indlæg op. Til en anden gang, hvis den virksomhed du arbejder i ikke kan finde ud af at udbetale løn, er det bare med at snakke med fagforeningen og/eller finde sig et nyt job så hurtigt som muligt.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg slet ikke forstand på det her. Men jeg ville altid prøve at få en advokat til at kigge på sagen. Det behøver ikke være en dyr advokat. Bare du få lidt råd fra en der kender til oven :)

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  KA Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære ChadMD. Jeg arbejder i en arbejdsgiverforening med ledelsesudvikling. Hvor ville jeg ønske at BK ville arbejde mere seriøst med deres ledelse og deres personale. Din historie får de intet godt ud af. Som jeg forstår BKs opbygning er det et franchise foretagne. Dvs. at der er forskellige ejere af BK landet over. Franchisegiver (Burger King) burde være interesseret i at der er ordnede forhold hos deres franchisetagere. Herunder at aftalt løn og arbejdsforhold overholdes og at der er dokumentation for aftaler. Alt det hjælper jo ikke dig. Du er blevet en erfaring rigere. Du har sikkert også fundet grunden til at mange gerne vil være medlem af en fagforening. Din sag videre frem er juridisk og hører til på et advokatkontor eller i en fagforening. Det kan jeg ikke hjælpe dig med. Held og lykke og god vind med dit næste job. Mvh Niels Albinus

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)