Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email marketing ved kunder der forlader kurven - Hvordan?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders:
Er det virkelig ulovligt at sende disse mails ud, hvis kunden I checkout forløbet har haft muligheden for at krydse af i en STOR FED CHECKBOKS om at de vil acceptere at vi kontakter dem via deres mail hvis købet ikke gennemføres. --> Her er det jo netop kunden kan sige ja eller nej til dette

 

Som kunde når/hvis jeg stødte på sådan en STOR FED CHECKBOKS :) tror jeg bare jeg helt ville droppe købet + krydse af at du ikke skulle kontakte mig ever..

Jeg ville aldrig gøre det ( så hellere sende en opf. uden tilladelse) - men det er jo din beslutning - om det vil være lovligt kan du jo prøve at spørge forbrugerstyrelsen om.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Som kunde når/hvis jeg stødte på sådan en STOR FED CHECKBOKS :) tror jeg bare jeg helt ville droppe købet + krydse af at du ikke skulle kontakte mig ever..

100 % enig med Jesper. 

Hvis jeg dropper ud af et køb, vil jeg under ingen omstændigheder have en mail fra butikken, der spørger mig hvorfor!!!

Men sørg for, at der er et telefonnummer eller mailadresse) LET tilgængeligt, så skal jeg nok ringe eller smide et par linjer, hvis der er sket noget uheldigt under købet.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 103
Fra  Lakgruppen A/S Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er osse helt enige med Jer - for det vil være ukorrekt at gøre overfor kunden. (Eksemplet, var blot for at hører om man kunne gøre det hvis man pointeret overfor kunden: Hey angiv din mail, også spammer vi dig lige)... 

Konklusionen fra min side er at det ikke er moralsk korrekt, så har derfor valgt at tage det af shoppen.

Tiltrods at jeg efter et par timers nørden endelig har fået et javascript til at fungere korrekt. 

Tak for alle som har ville tage sig tid og svare i tråden :) 

Fra Bjæverskov
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:
Er det virkelig ulovligt at sende disse mails ud, hvis kunden I checkout forløbet har haft muligheden for at krydse af i en STOR FED CHECKBOKS om at de vil acceptere at vi kontakter dem via deres mail hvis købet ikke gennemføres. --> Her er det jo netop kunden kan sige ja eller nej til dette.

Hvis du har kundens permission til at sende mails, så er det lovligt. Du kan matche kundens mail op mod din nyhedsbrevsdatabase og hvis der er et positivt match, så må du gerne sende kurven.

Der findes også systemer som klarer dette, har selv været i dialog med Veinteractive og de har et system der spørger kunden om permission, hvis de er på vej til at forlade flowet.

Man må ikke sende noget uden at have permission til det..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Foodgear Shop ApS Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det du søger lyder som en form for retargeting, hvor man klassisk ser reklamer for din virksomehd andre steder på nettet som en lille reminder.

Dog kan nogle webshop-platforme som feks. Shopify godt udsende mails som du skriver, men som flere andre her i tråder mener jeg ikke at det er helt lovligt.

Så jeg synes du skal kigge på noget mere klassisk retargeting, som feks. adroll.com

//SB

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy S.:

Er ikke sikker men tror faktisk ikke det er lovligt, for de har jo ikke aktivt sagt ja til at modtage mails hvis de ikke er oprettet som kunde

Hvis kunden har oprettet et kunde login, inden de begynder deres bestilling, er det så okay?

Kan man have det til st stå i brugsbetingelserne for at oprette et kunde login ind?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nils:

Jimmy S.:
Er ikke sikker men tror faktisk ikke det er lovligt, for de har jo ikke aktivt sagt ja til at modtage mails hvis de ikke er oprettet som kunde

Der er forskel på nyhedsbrev. - og så en transaktions email. Så vidt jeg har forstået.

Udfordringen i mange magento løsninger er at betalings modulerne er forkert implementeret.

De konvertere kurven til en ordre inden de kommer til betalingsgateway'en.

Hvis kunden så afbryder købet i gateway'en. - Så er ordren annulleret. og kurven væk

Det er fuldstændig forkert hvad du skriver.

Hvis formålet er at sælge produkter er det ulovligt - underlagt de regler der om email, fax mv. markedsføring

Du må sende dem et brev hvis de ikke er på robinson listen

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg hopper også med på vognen om at det nok ikke er helt efter den "blå bog" at sende emails ud til folk der forlader dig i checkout-delen. Men jeg vil ikke afvise, at det muligvis kan laves så det ligger i en gråzone. Men der skal du nok prøve at få en advokat indover. 


Ved siden af min skolegang sætter jeg remarketing kampagner op for kunder. Hvis du stadigvæk søger efter en mulighed for at fange de kunder tilbage der forlader dig midt i checkouten, så vil jeg helt klart anbefale dig at bruge remarketing annoncer. Du kan sende mig en besked her på amino og så kan jeg evt. give dig et godt tilbud :)

God sommer!

mvh Gustav

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)