Hejsa, jeg ønsker at gøre brug af enten et script eller software som sender mails ud til kunder som har indtastet deres email i indkøbskurven og ikke gennemfører købet.
Jeg har ikke kunne finde andet end hjemmesiden: abandonaid.com, som tilbyder denne løsning. Desværre virker den ikke helt 100% for mit vedkommende, og kunne derfor godt tænke mig at hører - Hvad andre bruger af løsning?
Har i selv udviklet et Script som samler den indtastede email ind, og derefter kan i sende mail ud? Eller bruger i software af en slags og gerne hvilken? :)
Er det heller ikke tilladt at skrive og spørge, om der har været et problem i forbindelse med købsforløbet. F.eks. fejl i betalingssystemet som har gjort, at de ikke har kunne gennemføre købet?
Nogle af vores kunder benytter sig af det i deres Magento-webshops. Disse webshops sender dog kun recovery-mails ud til folk, der i forvejen er kunder hos webshoppen.
Er helt med at de "større" webbutikker benytter sig af disse "recovery mails". Men firmaer der benytter metoden er vel egentlig så "store" at det ikke betyder noget med en lille bøde i ny og næ? (Såfremt at de selvfølgelig osse har succes med "recovery mails" og bare hver 1-3 ud af 10 forladte kunder køber igennem disse mails.)
Er det virkelig ulovligt at sende disse mails ud, hvis kunden I checkout forløbet har haft muligheden for at krydse af i en STOR FED CHECKBOKS om at de vil acceptere at vi kontakter dem via deres mail hvis købet ikke gennemføres. --> Her er det jo netop kunden kan sige ja eller nej til dette.