Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til egenerklæring relateret til opstart af IVS

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan skyde ind kontant, bogfør på kapitalkonto, ind over kassen. Det er den mulighed jeg har brugt, ud af de 4 jeg fik.

Nu er min Bank heller ikke ved sine fulde fem, eller også handler det om at få et par ekstra $.

Hvis jeg får en mail retur, så tager jeg min grønne pengekasse, saldobalance, kontiudskrift af kassen, kapitalkonto, og min åbningsbalance med hele 500 kr. i. overvejer at smide et par hunderede op i et holding, det jo vigtigt at sikre sin kapital. Spøg til side jeg tager simpelthen kassen med ud til E&S, - personligt syntes jeg de er tilbageholdende. Nu er jeg heller ikke typen der læser brugsanvisningen, trykker på alle knapper istedet. Der er et kapitalkrav på 1 kr. der skal henlægges bunden kapital på en konto i et dansk pengeinstitut, løbende indtil denne rammer 50.000 samme krav som ved Aps, der er skærpet regler til regnskab, så vidt jeg kan forstå, er det endnu mere skærpet end til et Aps.

Den her krone, det er jo et symbolsk kapitalkrav, de burde jo bare give dig et CVR nummer, lige når stiftelsesdokumentet og vedtægter er igennem brevsprækken. De skal i øvrigt have 600 et eller andet, i gebyr. Jeg kan sende dig min bogføring i Excel, jeg er ved at udvikle et simpelt program til bogføring, - syntes bare det er for langsomt, og alle håndværkere har opgivet de her cloud løsninger.

Der er mulighed for drag n drop CSV filer, man kan også bogfører manuelt, og fakturaering er også bygget på. Der trækkes på CVR, hvis man opretter en ny fast leverandør eller kunde. kommer med lowcost flådestyrings programmer, har fået et godt tilbud på GPS,er, ruteoptimering. IP telefon, call back funktion, journalføring, CRM, in&outboundSTAT, køSTAT, bare lad vær med at købe en Cisco.  

Alt er kompatibelt med Android, og Microsoft.. Dem der er til Æblet, desværre jeg aner intet om hverken Iphone eller deres Airbook. Til Windows, office, PHP, HTML5, JAVA, det plejer at gå okay.. Så er der nogen der har ideer der ikke kan undværes, som mangler en udvikler..

Ja så lad mig høre..

Er i øvrigt revisions uddannet ved SDU, har bare ikke rigtigt brugt det, som sådan.

Ok håber du har fået løst din udfordring, du kan godt indbetale kontant, - få dit CVR, brug en erhvevsbank, som er mere erhverv end de er privat.

Held og lykke med det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Langt svar fra Michael. Det ændrer intet ved, at du SKAL ha din bank til at lave en konto til dig - en erhvevskonto og at du sagtens kan finde en bank der vil, ellers har du andre større problemer, men da tråden jo ikke er ny, så håber jeg da også du har løst det

Et selskab er modsat en personlig virksomhed nødt til at ha en erhvervskonto = en konto kun tilknyttet sit CVR for at kunne fungere ordentligt, så løs det - det er ikke krav, når du er under 25.000 kr i kapital, at den bekræftes blot se at få en erhvervskonto.

Et forkert stiftet IVS er noget skidt - det kan koste stiftelsen hos EOS og med den ventetid der er (er vist ved at blive kortere) er det vel det sidste man ønsker sig, at skulle forfra

Håber det er lykkedes for trådstarter - ellers grib fat og betal en stifter som dit.selskab eller andre - det er små penge i forhold til det problem det kan gi hvis man ikke kan selv - men man kan selv, så bare se til at følg alle regler - så går det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Sanatid IVS Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen.

Undskyld for den sene tilbagemelding.
Det har taget lidt tid, at få det hele i orden, men alt er lykkedes som det skulle og jeg takker af mit hjerte for den hjælp i giver, det er priceless!

Vi fik bankrådgiveren til, at oprette bankkontoen "under stiftelse".
Vi udfyldte herefter erhvervsstyrelsens formular mm. og vi har nu et registreret IVS med CVR nummer. Wuhu!

Og ja John, bare man følger alle reglerne, så går det!

Tak herfra, I har sparet mig både tid og penge.
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

godt gået David og alt godt herfra til det nye selskab ++++++++++++++++

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)