Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til egenerklæring relateret til opstart af IVS

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Sanatid IVS Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs aminoer!

En business partner og jeg er igang med, at starte et IVS, og har brug for lidt hjælp.

Der er et par ting vi ikke forstår, og vi ville høre om der er en venlig sjæl derude der kan hjælpe os :)

Vi har lavet vores research, og har skrevet stiftelses- og vedtægtsdokument og egenerklæring, da virksomheden vil have et indskud på under 25.000 kr.

Mht. egenerklæringen:

Der står i guiden om egenerklæring fra erhvervsstyrelsen, at:

"Hvis et iværksætterselskab stiftes med en selskabskapital under 25.000 kr., kan stifterne vælge at vedlægge en EGEN-erklæring som dokumentation for at kapitalen er indbetalt på en bank-konto, der tilhører iværksætterselskabet. Det vil sige en konto, der er oprettet i iværksætterselskabets navn."

Mit problem er:

Min bankrådgiver fortæller mig, at han ikke kan oprette en bankkonto i virksomhedens navn før vi har et CVR-nummer.

Det virker lidt paradoksalt og jeg ved ikke helt hvor jeg går videre her fra.

HJÆLP :) På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

David Hammer:

Min bankrådgiver fortæller mig, at han ikke kan oprette en bankkonto i virksomhedens navn før vi har et CVR-nummer.

Det virker lidt paradoksalt og jeg ved ikke helt hvor jeg går videre her fra.

 

Tag fat i din bankrådgiver og fortæl ham at de fleste andre banker kan finde ud af at lave en konto på "selskabets navn understiftelse" og så knytte et fiktivt cvr-nr på indtil det officielle foreligger..... Når så det dit CVRnr kommer så kan banken ændrer kontoen og navnet.

 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Sanatid IVS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
 

Tag fat i din bankrådgiver og fortæl ham at de fleste andre banker kan finde ud af at lave en konto på "selskabets navn understiftelse" og så knytte et fiktivt cvr-nr på indtil det officielle foreligger..... Når så det dit CVRnr kommer så kan banken ændrer kontoen og navnet.

Svaret virker jo logisk nok - som en mulighed, men jeg tænker om ikke der helt formelt set, er en helt rigtig tilgang. Hvor bankmænd ikke skal oprette falske informationer i systemet. :)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at ha bankrådgiveren til at oprette en konto som tilhører IVS XXXXXX UNDER STIFTELSE - kan du ikke få det, mangler du helt korrekt den konto som du behøver desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Sanatid IVS Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme det virker underligt, at den information ikke er mere tilgængelig, f.eks. på erhvervsstyrelsens hjemmeside/guide.

Jeg er dog rigtig glad for svarene, tusind tak. Jeg må tage fat i min bankrådgiver igen så :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

der er banker der ikke vil dette har jeg hørt andre steder. Det kan dels skyldes, at de ikke vil oprette til "under stiftelse" - men ofte lidt manglende viden om IVS som stiftes med egenerklæring

Et par andre forhold er at bankerne skal ha en god del oplysinger om virksomheden, formål, stifter, ejer, noget der er klart øgede krav eksternt fra og internet i bankerne for hvidvask og endeligt er der også det forhold, at ikke alle bare kan få en erhvervskonto, i alle fald ikke en uden gebyr, så også et gebyr kan spille ind - ligesom medlemmer af RKI oftest vil få rent nej

I dit fald, bare mas på og forklare om IVS og egenerklæring, tal evt med bestyreren, eller - se om det går lettere i en anden bank

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jim

David Hammer:

Svaret virker jo logisk nok - som en mulighed, men jeg tænker om ikke der helt formelt set, er en helt rigtig tilgang. Hvor bankmænd ikke skal oprette falske informationer i systemet. :)?

Hvordan tror du bankerne har håndteret stiftelse af aps i mange år? Der er intet falsk i dette. Banken giver systemmæssigt et nr som gør det muligt at oprette en konto.

Tilmeldt 29. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Revisionsfirmaet N. K. Mortensen A/S Registrerede revisorer Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David,

Jeg har på vegne af en kunde d.d. haft kontakt til henholdsvis Danske Bank og Nordea angående præcis det samme. Dvs. oprettelse af en konto "under stiftelse" til et iværksætterselskab.

Danske Bank vil godt oprette en konto til et selskab "under stiftelse, men de tager dkr. 2.000 i gebyr herfor.

Nordea kan også opretter en konto til et selskab "under stiftelse", og de gør det gratis, da de selvfølgelig forventer at få en "god kunde" ud af det.

Med venlig hilsen
Revisionsfirmaet N. K. Mortensen A/S

Peter Mortensen

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I stedet for at bruge dage på de problemer kan man spare en del tid her: www.ditselskab.dk

:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
I stedet for at bruge dage på de problemer kan man spare en del tid her: www.ditselskab.dk
og betale dem for arbejdet efter deres takst- helt fair og dygtigt, men jo for mange et surt alternativ til egenerklæring, men reklame er fair nok

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)