Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Amino'er

Jeg har igen et spørgsmål om forsikring.

Jeg mener at være opkrævet, forkert, for arbejdsskade forsikring. Derfor blev sidste opkrævning annulleret fra PBS. Jeg har modtaget en skrivelse fra Arbejdsskades Styrelsen, at jeg aldrig har været omfattet af dette. Derfor vil man ikke gøre mere. Denne besked er sendt til forsikringsselskabet, med kopi. Der er nu kommet en skrivelse fra forsikringsselskabet, som hævder, at der er udsendt forkert skrivelse fra Arbejdsskades Styrelsen???

Hvad skal man efterhånden stole på. Jeg har ikke modtaget besked om, at der er sket en fejl??

Kan jeg få hjælp igen.

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne gang er der stille Crying

Det er ikke for at undgå at betale, det er bare "systemet".

6 flasker rødvin til hjælpen

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok fordi ikke alt er specielt mere klart for os andre end for dig.

Lad os starte med at slå fast, at du vel ikke i første omgang er blevet opkrævet noget uden du har bestilt en forsikring. Det er ikke noget man bare per en eller anden automatik får opkrævet, arbejdsskadeforsikring skal man selv tegne

Dernæst, at arbejdsskadeforsikring er lovpligtig for alle der har ansatte for alle de ansatte (antal ansatte meddeles forsikringen)

Hvis man ikke har ansatte, så har man ikke pligt til arbejdsskadeforsikring hvis man er personlig enkeltmandsvirksomhed men hvis man har et selskab - f.eks ApS - og det vil også gælde alle der stifter IVS - så er selv ejeren, uanset han er eneste ansatte - omfattet af at der skal tegnes en lovpligt arbejdsskadeforsikring for denne selv, så mindst 1 person omfattet af arbejdsskadeforsikring for ejer af ApS/IVS og andre selskaber

Ud fra det må du først afgøre, om du har bestilt en forsikring og dermed forpligtet dig for en eller anden periode eller ej - og så afgøre om du lovpligtigt skal forsætte den aftale når/hvis du kan komme ud af den.

En pris idé er ca 1500 - 2000 kr per år per person for lovpligtig arbejdsskadeforsikring. Værd at ha med i overvejelsen for nye stiftere af IVS som fast udgift. Undlader man den får man lov at betale et antal år bagud og tilsvarende i bod.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det er nok fordi ikke alt er specielt mere klart for os andre end for dig.

Lad os starte med at slå fast, at du vel ikke i første omgang er blevet opkrævet noget uden du har bestilt en forsikring. Det er ikke noget man bare per en eller anden automatik får opkrævet, arbejdsskadeforsikring skal man selv tegne

Dernæst, at arbejdsskadeforsikring er lovpligtig for alle der har ansatte for alle de ansatte (antal ansatte meddeles forsikringen)

Hvis man ikke har ansatte, så har man ikke pligt til arbejdsskadeforsikring hvis man er personlig enkeltmandsvirksomhed men hvis man har et selskab - f.eks ApS - og det vil også gælde alle der stifter IVS - så er selv ejeren, uanset han er eneste ansatte - omfattet af at der skal tegnes en lovpligt arbejdsskadeforsikring for denne selv, så mindst 1 person omfattet af arbejdsskadeforsikring for ejer af ApS/IVS og andre selskaber

Ud fra det må du først afgøre, om du har bestilt en forsikring og dermed forpligtet dig for en eller anden periode eller ej - og så afgøre om du lovpligtigt skal forsætte den aftale når/hvis du kan komme ud af den.

En pris idé er ca 1500 - 2000 kr per år per person for lovpligtig arbejdsskadeforsikring. Værd at ha med i overvejelsen for nye stiftere af IVS som fast udgift. Undlader man den får man lov at betale et antal år bagud og tilsvarende i bod.

Hej John

Atter tak for dit svar.

Jeg har indtil 2011 stolet på, "mine" rådgivere (advokater, revisorer mv) indtil jeg kom 100% på amino.

Jeg har bestilt forsikring iht, assurandørens anbefalinger, men de er åbentbart forkert

Derfor søgte jeg og fik en skrivelse, og ikke en ændring heraf?

Så bliver jeg jo nervøs?

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er eneste og har personlig virksomhed er der ikke krav om arbejdsskade så du kan sige den op med det varsel den måtte ha

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit atter gode svar. Det var det jeg søgte.

Hvis, der skulle være udsendt forkert skrivelse til mig, så burde ASK straks sende en ny, det har de ikke!.

Derfor kan jeg jo kun følge denne skrivelse.

MVH

Johnny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)