Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i egen bil (enkeltmansvirksomhed)

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder her og hygger mig med mit årsregnskab 2013. Det er mit første hele regnskabsår, og det er derfor nogle ting jeg er usikker på.

Ift. kørlsel i egen bil har jeg nogle spørgsmål. Jeg har ikke skrevet kørselsbog, da jeg ikke viste jeg skulle gøre dette, men da min kalender er et godt redskab, kan jeg nemt se hvor og når jeg har kørt, derfor er det ikke noget problem, at tjekke via google maps hvor langt jeg har kørt de enklte dage. Men her kommer mit problem:

Jeg kan ikke registrer den kørsel jeg har til min faste arbejdsplads (min arbejdsplads ligger 3 km fra mit hjem). Jeg registerer derfor den kørsel jeg har fra min faste arbejdsplads, til de kunder jeg skal hjem til. Det er, efter hvad jeg forstår, det rigtige.. Eller hvad?

Men så kommer mit problem, nogle gange har jeg kørt lige fra mine kunders hjem, og hjem til mig (fyraften). Kan dette regnes med i kørstalene?

Jeg håber det er nogle der kender reglerne, og har tid og mulighed til at svare mig Smile

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber jeg kommer med rigtige svar, ellers håber jeg der kommer nogle på banen, så kan rette mig.

Jeg tror desværre du ikke kan gøre noget, hvis du ikke har ført kørebog.

Alt skal registreres med kmtal med start og slut adresse.

Dog har jeg lige fundet udaf, at hvis du omsætter for mere end 50K/året, kan du trække momsen fra på alle udgifter såsom benzin, værksted osv. Også selvom bilen er registreret privat. Jeg vidste det ikke, da jeg troede man kun kunne det ene eller andet. Men den er god nok.

Hvad angår kørsel mellem hjem og arbejdsplads tæller som privatkørsel og kan derfor ikke tælles med i erhvervskørsel.

Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar (selv om det ikke var lige det jeg ville høre)..!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fys_:
Mange tak for svar (selv om det ikke var lige det jeg ville høre)..!

Jeg synes du skal prøve at ringe til SKAT og høre dem ad.
Du HAR jo kørt de kilometer og ikke i færd med at snyde nogen.
Jeg har arbejdet 10 år i et meget stort konsulentfirma hvor der blev udbetalt kørepenge i millionklassen og der er der aldrig blevet registreret kilometerstand i forbindelse med kørsel, men naturligvis Destination, formål, dato og kilometer. Det er der aldrig blevet stillet spørgsmål ved, fra hverken SKAT eller revisorer.

Prøv at give dem et kald, mit indtryk er, at når der ikke er tale om forsøg på snyd, så er de meget medgørlige, der sker ikke noget ved at prøve.
Du skal selvfølgelig understrege, at du har registreret de pågældende kundebesøg og har styr på alle data, bortset fra kilomenterstand.

Lad os høre hvordan det går, hvis du spørger dem ad Smile

Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)

Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, og ja, det er jo ingenting at tabe ved at kontakte skat. God idé! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig Jesper - bare trådstarter husker at

kørsel til fast arbejde ikke kan trækkes fra

risiko for at skat ikke er vild med at trådstarter har selvstændig virksomhed og har fast arbejde - måske vil mene det burde a-beskattes http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html der er ganske mange der ryger i den fælle, at de tror de bare kan fakturere deres arbejdsgiver og derved være selvstændige. Det har dog i sig selv intet med kørepenge at gøre, så vist - at få det på plads med skat uden km stand er sikkert muligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
risiko for at skat ikke er vild med at trådstarter har selvstændig virksomhed og har fast arbejde

Jeg har nok formuleret mig lidt forkert kan jeg se, jeg er kun selvstændig næringsdrivende, men jeg har ikke "kontor" hjemme, men i et lokale 3 km fra mit hjem. Det jeg mente i hovedindlæget var at jeg ikke kan skrive kørsel fra hjem til kontor da det kun er 3 km, men at jeg vil skrive ned kørsel fra kontor til kunder. Så var mit (daværende) spørgsmål om jeg kan skrive ned kørsel fra kunder og hjem, da dette bliver længere rejsevej end min "almindelige" kørsel fra kontor og hjem. Med andre ord, jeg er ikke fastansat/almindelig lønsmodtager, jeg er kun selvstændig næringsdrivende Smile

Men jeg får lige kontakte skat, og se hvad de siger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fys_:
jeg er kun selvstændig næringsdrivende
fino - Den med de ekstra km - du ville - hvis du havde ført korrekt kørselsbog kunne få fradrag for den direkte kørsel hjem minus de 3 km du ellers havde haft hjem fra arbejde til privaten og som du jo ellers altid ville ha haft for at komme hjem, når du var på arbejde

husk at statens takster altid gives som fradrag i form af nedsættelse af dit resultat til skat på selvangivelsen, ikke som sådan via regnskabet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)