Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået et brev fra kommunen, med meget kort svarfrist..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 26. Jan 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle:)

Har lige modtaget et brev fra kommunen i dag, som er sendt den 23 januar.. og hvor de forventer svar den 28. hvor jeg skal vedlægge diverse dokumenter.

Bla: Vurdering af bil og lejlighed


Jeg har søgt en del på google, har ikke kunne finde nogen regler omkring hvilken svarfrist man som borger minimum skal have.
Kan bare ikke sætte mig ind i at de bare kan forlange så mange information med så kort frist.

Alt hjælp er meget velkommen...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke loven her fastsætter et antal dage, men koncentrer dig på at få svaret dem korrekt inden for fristen og i det omfang du ikke kan, om at svare dem at ex en ejendomsvurdering vil foreligge xx/x

Umiddelbart ved jeg ikke hvad det drejer sig om, men kunne være kontanthjælp eller gæld til kommunen/børnebidrag osv, og lidt afhængigt af det konkret vil ex vurdering af lejlighed ikke altid ha så stor betydning.

Jeg vil råde til at tage kontakt med dem og arbejde sammen med dem fremfor at bruge megen tid på at finde udveje. De vil forstå hvis du skriver hvorfor noget af det kan tage længere tid er mit gæt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Lauritsen:
Har lige modtaget et brev fra kommunen i dag, som er sendt den 23 januar.. og hvor de forventer svar den 28. hvor jeg skal vedlægge diverse dokumenter.

 

Det er typisk det offentlige. Når de vil have svar skal det være her og nu - men når de skal svare så gælder andre "regler".

Det var det sure opstød. Med mindre det af en lov fremgår tidsfrister er der ingen. Det forudsættes dog at du skal have en rimelige tidsfrist til at fremfinde materiale og indsende svar. Det er ikke et slagsmål værd - så hvis du har ondt med tiden - så skrive eller ring til sagsbehandleren og fortæl vedkommende hvornår materialet kan forventes klart. Men regn ikke med mere end at du har 10 - 14 alt i alt.

/Henrik

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lejlighedens værdi er den offentlige vurdering, og den oplysning har du nem adgang til  hos skat.dk

Din bils handelspris kan du finde på bilbasen.dk (gratis uden adresseopl. eller lign.) og her kan du også få oplysningen i ren handel hos en forhandler.

For begges vedkommende er der tale om oplysninger myndigheden evt. selv kan verificere, hvis du henviser hertil (tag evt et screendump) og vedhæft dit svar.

Der skulle derfor ikke være nogle problemer i at overholde svarfristen.

Uanset hvad du/vi måtte mene om Myndighederne, så skal man vælge sine kampe med omhu, og skal du have fristen forlænget kunne du risikere at der træffes en afgørelse baseret på et skøn, - og den slags falder sjældent til borgerens fordel.

Så tag kampen på det VIRKELIGE problem, og brug ikke krudtet på krumspring som jo alligevel ikke løser noget på den lange bane.

/Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)