Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det okay, at sige - jeg kan ikke!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg er sikker på, at mange herinde tror på mantraet: Jeg kan og jeg vil! Det er jo en forudsætning for succes, at man ikke piller navle og spekulerer over om man nu virkelig også KAN udføre en opgave eller nå et mål. Men det er også en forudsætning at man er realistisk i forhold til sine evner.

Men hvor går grænsen? Hvor går jeres grænse?. Kan I bare alt, eller er der ting, som I ved, at I ikke kan præstere og synes I det er OK at sige: Jeg kan ikke påtage mig denne opgave. Det kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om :)

Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Helt naturligt, med forudsætning for success, skal du også starte med at erkende for dig selv at du ikke kan alle ting - acceptere det og så fokuser på hvad du virkelig kan, hvad der driver dig.

Alternativt erkende, at hvis det var mit interesse/område så kunne jeg godt - men det er det ikke. Derfor skaber man så et netværk som består af folk som er anderledes end dig og bedre til de andre områder, du ikke har styr på.

Det er kortfattet sådan mit syn på dette :-)

God weekend.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ingen iværksættere der er stærk hele vejen rundt. 

Man kan dog forbedre sine svagheder, og det er jo ret vigtigt hvis man ikke ansætter folk - eller er i et team hvor man kan dække hinanden ind mht kompetencer

Jeg bruger mine iværksætter venner til at få råd og ideer på de områder, som jeg står svagest på. Og er med i team på 4 mand i et større projekt hvor vi netop har 4 forskellige spidskompetencer. Så, hvis du er ambitiøs, kan jeg anbefale at komme med i et team ..

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hellere sige nej tak til en opgave end at udføre den dårligt eller slet ikke.

jeg er blevet tilbudt opgaver der overtog hvad vi kunne overkomme på det tidspunkt hvor jeg fik dem tilbudt og har takket nej med det samme, og henvist til kolleger jeg mente kunne klare det, og det blev faktisk rigtig godt modtaget.

jeghar også taget nogle opgaver der egentlig ikke lå indenfor vores kerneydelseområde, men har været ærlig omkring dette, og så har vi set hvordan det gik, og heldigvis gik det fint, men havde det ikkeværet tilfældet havde jeg min ryg fri. Det var så på no cure - no pay betingelse, så kunden havde intet at mis udover tid.

men jo, selvfølgelig skal man sige nej hvis opgaven er for stor eller ligger udenfor ens kompetenceområde. Det gør lidt ondt, men er klart det mest fornuftige i mine øjne

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis nu arbejdsgiveren eller kunden tilbyder en opgave med en høj grad af usikkerhed, hvor man ikke helt kan vide, om man kan :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Hoxer Bønding:

Men hvis nu arbejdsgiveren eller kunden tilbyder en opgave med en høj grad af usikkerhed, hvor man ikke helt kan vide, om man kan :)

Kommer an på hvor til tilfredse kunder du ønsker. Ved at påtage sig opgaver man ikke ved om man kan løse, er der risiko for at deadlines skrider, eller man ender op med et resultat der ikke er godt nok.

Vi siger nej til stort set alt der ikke ligger meget tæt på vores kernekompetencer. Udover at overholde deadlines, giver det også mig personligt et arbejde jeg er mere glad for. Jeg får det dårligt når et projekt skrider og vi ikke leverer noget godt, da det er mig der sidder med kontakten til kunderne og skal se dem i øjnene, og ved kun at lave det man virkelig er ekspert i, slipper man for en MASSE stress og negativitet (og ondt i maven).

Det jeg oplever ved at sige nej er faktisk at rigtigt mange kommer tilbage når de står med en opgave der ligger indenfor præcis det man er god til, alene af den grund man var ærlig og sagde nej til en potentiel profitabel opgave, fordi man ikke følte man kunne løse den.

Her handler det ikke bare om at sige nej, men selvfølgelig lige forklare hvad man er super god til og hvorfor man ikke ønsker at påtage sig den pågældende opgave, så kunden ved hvad man kan til en anden gang.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Det er et rigtigt godt spørgsmål :) 

Her hos os er vi et kombineret biludlejnings- flyttefirma. 

Når vi støder på opgaver som vi ikke selv kan udføre, f.eks. flytning af brandsikre pengeskabe, hyrer vi en fast underleverandør ind, til at tage denne del af opgaven, i mens vi selv har mulighed for at flytte kundens andre ting.

Det er vigtigt at kende sine egne begrænsninger, men det betyder ikke nødvendigvis at man ikke skal tage i mod en opgave :) 

Hav en fantastisk weekend !

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi siger ofte nej til opgaver pga. vi ikke har udvikler til disse opgaver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

det giver mistillid til en hvis man siger ja og så ikke kan løse det, så kun ja til noget man er meget sikker på man kan klare

Alternativet er, at ha underleverandører som men VED kan de ting man ikke kan selv - for derved at holde arbejdet "i huset" - det kan fungere hvis man er sten sikker på underleverandørene og laver skarpe kontrakter med dem. I visse fald kan det være lige så sikkert som at gi opgaven til en internt ansat

Endelig kan man gi opgaven direkte videre, ved at sige til ens kunder - det og det er vor kerneekspertise men dette og hint vil vi stærkt anbetale xxxx til

Så kan man måske få xxxx til ligeledes at anbefale en selv. Lidt som en tømrer der sætter en elektriker ind over, hvis der i den nye væg skal være strøm. Man fungerer som entreprenør "so to speak" - er brugt mange steder og kan også bruges til IT og lignende 

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft flere opgaver som jeg ikke har kunnet løse for kunder.
Det er ikke en svaghed i mine øjne at måtte sige nej, hvis ens evner ikke rækker så langt som kunden ønsker.
Man skal passe på med at tage en opgave som man er i tvivl om man kan løse.
I tilfælde af at en opgave ikke kan løses selvom man har lovet kunden det, så giver man et negativt indtryk af sin virksomhed

Jeg har gjort mig til vane at sende kunden videre til et kompetent firma, som jeg ved kan klare den forespurgte opgave, og det har kunden altid været glad for. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)