Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AKUT brug for kapital

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en veletableret jernbanevirksomhed som vil lave et resultat på 7 mio. i 2014.

Staben er beståande af gode folk med masser af kompetencer.

Lige nu er der dog vinterpause i produktionen, og for at jeg kan komme igennem til marts hvor det hele starter, behøver jeg likviditet.

Jeg har ingen kredit i banken, og de vil ikke give nogen. End ikke 500.000 kr, selvom dette svarer til 10 dages omsætning.

Jeg er ikke interesseret i investorer så kort før målet, men jeg har virkelig brug for hjælp.

Og jeg er stort set ligeglad hvad det skal koste.

Ønsket er 1.000.000 kr, minstebehovet er 500.000 kr.

Det kan være lån, kaution eller noget helt andet.

Jeg håber virkelig på hurtig hjælp, og jeg kan fremvise regnskaber, budget, forretningsplan, kontoudtog for den/dem der vil hjælpe.

Hele min branche ved, at efter mellemårene 2010-2013, så er 2014-2027 de gyldne år, lad det også blive gyldne år for mit firma.

Vedligeholdelsesbudgetterne for Banedanmark er større end nogensinde. Og oven i dette er der flere rekordstore projekter de kommende år.

Faktisk er eneste bekymring i "vores branche" hvor vi skal få alle folkene fra, der skal til for at gennemføre alt dette arbejde.

Nedenfor sætter jeg links på projekter til 71,4 Mia. kr. frem til 2027. 

10,4 Mia. København-Ringsted http://www.bane.dk/visModulbeholder.asp?artikelID=17731

9,0 Mia. Ringsted-Femern http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp?artikelID=17696

1,3 Mia. Lejre-Vipperød http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp?artikelID=12422

22,0 Mia. Signalprogrammet http://www.bane.dk/visSignalKampagne.asp?artikelID=7241

0,7 Mia. Vojens-Vamdrup http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp?artikelID=10712

28,5 Mia. Togfonden http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=19755

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan lige tilføje at en lånefacilitet kan være betalt tilbage ultimo maj.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Du må nok af med lidt flere oplysninger for at nogen kan vurderer om de har villigheden:

Er din virksomhed personlig ejet eller selskab?
Hvornår er virksomheden etableret?
Hvilket resultat har virksomheden givet de sidste 3 år efter alle udgifter er fratrukket også løn til dig selv?
Ejer virksomheden nogen form for aktiver?
Hvor stor er din indgåede ordremasse for 2014?

Der er mange flere spørgsmål, men disse vil være umiddelbart relevante for at vurdere dit indlæg.

Mvh.
Bertil V. Thomsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er givet ikke så let at finde en der ikke skal være investor i form af medejerskab - som vil kautionere for ½-1 mio eller låne det ud til Maj. Det vil nok være noget med krav om forskellige sikkerheder og ganske dyrt

Jeg ville ikke som du beskriver din virksomhed opgive banken. Det kan være du skal i andre banker, men udgangspunktet er, at du har et godt materiale til dem OG overvejer al form for sikkerhed du kan stille - i høj grad inkl. mulig personlig sikkerhed

Jeg ved godt, at det lyder paradoksalt hvis man har et selskab, pludseligt at skulle stille personlig sikkerhed, men ofte vil både en bank og en investor, se negativt på en forespørgsel, hvis manden der skal bruge pengene, ikke selv vil tage noget af risikoen. Det behøver ikke været alt, men en delvis sikkerhedsstillelse fra en hovedejer i et selskab, er ikke usædvanligt.

Det som vil skræmme en långiver bank eller privat er, at du står med et hul på 1 mio. Dels fordi det ikke er let at gennemskue budgetter, og hvem siger det ikke pludseligt bliver 2 mio fordi projekter fra banedanmark trak ud, eller noget gik galt, dels fordi de år du beskriver, har været mellemår, hvor långiver vil spørge sig selv, "hvorfor blev Jesper så overrasket over, at der skulle bruges 1 mio inden næste projekter"

Det vil givet ses som advarselstegn, at det virker som om, det er en del af den helt almindelige "overlevelses drift" der står og mangler pengene, og ikke penge der skal bruges fordi noget helt nyt og spændende skal udvikles.

Omvendt kan du forklare, at nu kommer de fede år og der er omkostninger ved at være med i dem, men er det bare til løn og dagligdag from til Maj - som kunne blive August - for 1 mio som kunne blive til 2 mio - så er det op ad bakke.

Da jeg ikke tror investorer kaster sig over dette spontant, så ville jeg hvis jeg var dig:

Arbejde hårdt videre med banken/bankerne - få en revisor med til møde med en proff mappe der viser situation og fremtid og forklarer den ekstraordinære mio.

Opstille NDA (fortrolighedserklæring) findes div steder på nettet som standard - måske lade en jurist tilpasse, måske gamble på selv at kunne

Lave fuld præsentationsmappe som ligger klar - helt uforpligtende til investorer der melder sig - så snart de har uderskrevet NDA som i så specifikt et projekt ikke vil volde store vanskeligheder normalt.

I præsentationen - beskrive virksomhed og ejerforhold og dit eget engagement i sagen - udvikling 3 år - antal medarbejdere og ordrer som ER inde (idet pipe-line ordrer er noget mange investorer er trætte af - alle der søger penge har en fuld pipe-line som ingen har en kinamands chance for at bedømme)

Opfordre alle med mindste interesse til at underskrive NDA og modtage præsentationsmateriale helt uforpligtende, for at få nogen om bord.

Held og lykke med det, din virksomhed lyder spændende og anderledes og fortjener at blive taget seriøst

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Manga tak for dit grundige svar:-)

Jeg har masser af materiale klar, budget, forretningsplan, regnskab, CV, ordrebog, Udbudsmateriale, finanslov, organisationsdiagram, medarbejder/kompetenceoversigt samt villigheden til at gøre hvad banken forlanger.

Det er et ApS som jeg selv ejer alle anparter i.

Jeg har en Finansdirektør med på mødet, og han er uddanner revisor og godt inde i sagerne.

Såfremt vi finder 1 mio, så vil vi nå et resultat på 7 mio efter skat, og efter den mio er betalt tilbage.

Mvh

Jesper Ravn

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk at en tilbagebetaling på lån ikke påvirker dit resultat hverken før eller efter skat, det er udelukket en likvid transaktion. Når der ses bort fra renten. 

Så sørg for også at have et godt likviditets budget klart,samt en klar oversigt over hvad det er du skal bruge pengene til frem til marts. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)