Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skibsmotorer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

 
sidder der en herinde med indgående kendskab til skibsmotorer, eller bare store industrimotorer som helhed?
Jeg spørger da jeg har fået tilbudt at sælge et nyt produkt i DK, men har ingen reel forstand på at vurdere dette "vidundermiddel" (vedligeholdelsesprodukt til motorer) - Der foreligger nogle amerikanske tests som alle ser meget positive ud, men det ville være rart med en "verificering" fra en dansker før jeg kaster mig ud i det.
 
Med venlig hilsen
 
Søren Joensen
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Søren,

Mange amerikanske undersøgelser skal tages med et gran salt, da det ofte er producenten som betaler for undersøgelsen, og ikke et upartisk laboratorium/testhus.
 
Den bedste løsning ville være at lade Teknologisk Institut el. lign. teste produktet, men det er nok ikke billigt.
 
De fleste vidundermidler til motorer lover flere HK, lavere brænstofforbrug, længere holdbarhed af motor etc. Men i bedste fald gør de ingen skade  
 
mvh Carsten
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
hvilket produkt type drejer det sig om??
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

det drejer sig om et produkt der hedder Qmi - det er ikke en olieadditiv, men et produkt der ligger en hinde over metalfladerne - så hvis man har to stykker metal der kører op i mod hinanden - så kan qmi mindske friktionen - har jeg fået fortalt - ved som sagt ikke så meget om det - kun at hvis alle de testresultater som jeg har set er rigtige, er det et vidunderprodukt.
 
Med venlig hilsen
 
Søren Joensen
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Søren
Jeg tror at du måske er for sent ude    www.qmi.dk
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 11:51:27 PM Forfatter: Michael Brogaard
Hej Søren
Jeg tror at du måske er for sent ude    www.qmi.dk

 
- Jeg ved ikke om du er forsent ude Søren. Det jeg bemnærker er at der kun er to forhandlere der beskæftier sig med industrimaskiner, og kun en af dem med skibe.
 
A.P.Møller er ved at teste produktet i Sverige, og har selv henvendt sig angående produktet. Det virker seriøst.
 
Hvis du har gode relationer til skibsindustrien, bl.a. i form at et stærkt netværk, er mulighederne der.
Du skriver du er blevet tilbudt det, så jeg antager at du har noget relation.
 
Jeg kender ikke produktet, men ved fra autobranchen at smøremidler og additiver bruges der MEGET af hver dag. Renseprodukter til gasspjæld, indsprøjtningsenheder,føderør osv. Flere af disse produkter er særdeles gode. QMI Brændstofforbedrer, kan jeg se på web-siden, er et produkt i samme genre.
 
En fra mit netværk er startet selvstændigt op med at sælge et mærke af ovenstående rensprodukter, og det går ham rigtig godt.
 
Lidt branchekendskab vil nok være en fordel, men det kan sku læres.
 
 
 
 
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen,

det er med at være for sent ude, er jeg ikke bange for - det er iøvrigt www.qmi.dk der har tilbudt mig det.
Det er mere et spørgsmål om, om der er nogle faldgruber indenfor produktet, og mange konkurrenter?
Altså, jeg mener - er der et reelt behov?
 
Med venlig hilsen
 
Søren Joensen
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er marked og der er konkurrenter.

For at nævne nogle konkurrenter: Bell-Add, TankOtto, Swedol, Erbitec... and so on.
 
Men hvad er dine relationer til branchen? Hvorfor har QMI kontaktet dig? Har du en rig onkel i firmaet?
 
 
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, har efter min viden ingen rige onkler.

Det er en fra mit netværk, der kender en, som kender en.
Tror det skyldes to ting - min kone er fra færøerne - produktet er rigtig godt til skibe - men det er utroligt svært at sælge noget til færinger hvis man kun snakker dansk, og iøvrigt ikke har et netværk deroppe.
For det andet, har jeg en fortid i A.P. Møller - det kunne sikkert også være noget af det der ligger bag deres overvejelser.
For det tredje, ved de at jeg er pisse god til at sælge
 
Med venlig hilsen
 
Søren Joensen
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, da det er et additiv kan det vel også anvendes i andet end skibsmotorer - eller tager jeg grueligt fejl her. Du skriver at vidundermidlet skulle danne en hinde over 2 metaldele der kører mod hinanden...gælder det så ikke store dele af den industri som beskæftiger sig med motorer og andet mekanisk hvor slid opstår?

 
Jeg har selv kendskab til pumpeindustrien - som leverer til skibsværfter - jeg tror ikke du skal regne med at Hr. Møller handler med dig de første par år, men tænk på alle de virksomheder der arbejder med metalbearbejdning - de kunne måske også have et behov. det ved jeg at vi har. Men vi køber ikke blot fordi der står noget fint om poduktet på et stykke pænt papir. Teknologist Institut ville være en god idé at inddrage i dit produkt så du har et " værdigt" bevis for hvor godt dit produkt er - og så skal du vel blot ud og kæmpe mod de andre etablerede konkurrenter på markedet.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)