Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tarrif nummer / HS kode

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 10
Fra  MobiiTech.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminor.

Nogen der tilfældigvis ved hvad HS koden er på F.eks. en iPhone 5 skærm ?

Michael

MobiiTechDK

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kun er skærmen så er det vist nok 8528.90.40.20 ... Og det er 14% i told.

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 10
Fra  MobiiTech.dk Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth - Hvis du har flere koder på dele og tilbehør i smartphone og tablet verden ville du å ikke sende dem til mig :)

OG mange tak for koden

Michael

MobiiTechDK

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg desværre ikke det er kun koden for monitorer (skærme) som jeg kan i hovedet. Ellers har jeg kun koder på biludstyr og generelt forbrugerelektronik (projektorer, videokamera osv). Desværre intet mobil relateret.

Hvis du køber stort eller stort over tid, så HUSK at lave en BTO.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 10
Fra  MobiiTech.dk Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Den varekode må være forkert . gruppen 8528 findes men ikke 8828.90.

Jeg kunne nu godt bruge den kode jeg fik af kenneth :) Koden omhandler bare flere ting i telefonen :).

Kenneth en BTO ?

Michael

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MobiiTech:

Ravn:
Den varekode må være forkert . gruppen 8528 findes men ikke 8828.90.

Jeg kunne nu godt bruge den kode jeg fik af kenneth :)

Hvor henne var det du godt kunne bruge den oplyste varekode  8528.90.40.20 - Det Lyder nu lidt mærkeligt for den kode findes ikke i toldtariffen!

er du i tvivl så se her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=204043&chk=209333

BTO =  bindende tariferings oplysning   prøv at Google det, så får du svaret.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik rent faktisk husket forkert. Det er 8528.59.40.20 - ikke 90.40.20 .. Den har vi anvendt i flere år, med BTO fra SKAT osv. Kommer dog også i tanke om at den er ment lidt specifikt mod skærme til biler.

Men grunden til at ingen af dem findes er fordi hele kapitel 8528 er blevet ændret her pr. 1/1 - hvilket først lige er gået op for mig, da Ravn betvivler koden - 90.40.20 skulle nemlig gerne eksistere selvom det ikke var den korrekte. Men både den og 59.40.20 er nu væk, til fordel for andre.

Ifølge de nye numre i kapitel 8528 vil jeg mene det mest sikre vil være at anvende 8528.59.70.90 ....

Til info skulle den "nye" 59.40.20 være 59.70.10 ...

En BTO er et papir du sender ind til SKAT, så du er helt sikker på de ikke senere hen kan komme og sige at du anvendte forkert sats og derfor vil efteropkræve dig. Dette er et must, hvis du importerer i et beløb hvor du IKKE har lyst til at skulle efterbetale 14% af de sidste mange års import som "dummebøde".

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 10
Fra  MobiiTech.dk Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis min " kineser" jeg køber vare hos siger der ikke er en HS kode på dette produkt. Hvordan skal jeg tolke det ?

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha - så skal du tolke det som at han ikke ved hvad han snakker om. ALLE varer i hele verden har en HS kode. Slut færdig. Hvis det eksisterer i universet, så er der en HS kode til den. Er det en helt nyt grundstof aldrig før kendt (f.eks. Kryptonit) så er der også en HS kode der skal anvendes - der er bare ikke lavet en specifikt til den. Men det er kort og godt heller ikke en diskussion du bør tage med dem.

Jeg forudsætter at du betaler dem for fragt, og de så sender med DHL/FEDEX etc. ?

I så fald beder du dem klart og tydeligt om nedenstående. Skriver det på engelsk for din nemheds skyld;

 

1. Declare full invoice value on customs invoice.

2. Put my supplied HS Code number in product description or seperate row on Customs invoice.

Nummer et er for at sikre at de ikke skriver lavere værdi på fakturaen til tolden. Det andet er blot at de skal skrive det HD Kode tal du giver dem i varebeskrivelsen på fakturaen til tolden. Så kigger DHL/FEDEX etc her, og bruger den kode der står.

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)