Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontering af brobizz

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber nogen kan hjælpe. Jeg er en rigtig tilfreds Amino bruger - som oplever et enkelt problem. Når jeg skal kontere mine udgifter til brobizz. Under kørsel og rejser står der 4 kategorier at vælge imellem i kontoplanen: Udbetaling af kilometergodtgørelse, rejser, hotel uden morgenmad og øvrig person befordring. Når jeg vælger den sidste kategori så anføres der ikke moms. Men det er der på brobizz regningen. Hvad gør man så? Indtil videre konterer jeg det som "diverse incl moms" - men det er jo ikke helt korrekt. Gode råd modtages gerne. På forhånd tak fra forlæggeren.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak! men det er nu underligt når momsen er angivet på fakturaen :-)

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Forlæggeren:
mange tak! men det er nu underligt når momsen er angivet på fakturaen :-)

Momsen skal naturligvis angives, da der kan gives fradrag i specifikke tilfælde, som også er nævnt i linket.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Forlæggeren:
mange tak! men det er nu underligt når momsen er angivet på fakturaen :-)
det er den jo altid. Det er ikke det samme som at der er fradrag for den.

Du er nødt til at kende den slags regler eller tage hjælp. Det er typisk område hvor ex Billys Billing siger de har sparet bogholderen bort. Det har de først når programmet har smartness nok til selv at vide hvornår der er momsfradrag og sågar om der er ting der slet ikke er fradrag for

I flæng lige - Moms på hvidpladebilers omkostning - benzin, brobizz, parkering - uanset den står på regningen - aldrig fradrag for momsen

Alt fra slet intet moms fradrag til 1/4 moms fradrag og fra 100% af resten som fradrag som udgift til kun 25% på ting som bespisning, hotel, gaver, repræsentation og hvad ved jeg - som ex i denne liste http://www.danskrevision.dk/Nyheder/Documents/Marts%202012%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf 

Husk, at når du ikke kan trække momsen fra - ex brobiz 200 kr + 50 kr moms = 250 kr - så kan du trække alle 250 kr som udgift på en konto uden moms, så lidt får du dækket

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Husk, at når du ikke kan trække momsen fra - ex brobiz 200 kr + 50 kr moms = 250 kr - så kan du trække alle 250 kr som udgift på en konto uden moms, så lidt får du dækket

Dette er under forudsætning, at formålet er 100% erhvervs relateret. 

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:
Dette er under forudsætning, at formålet er 100% erhvervs relateret. 
yep absolut

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)