Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ret til bibeskæftigelse som funktionær

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg arbejder på en hjemmeside som der har en del traffik som jeg gerne vil smide adsense annoncer på men jeg er i tvivl om jeg kan komme i konflikt med min arbejdsgiver. 

Der står nemlig i min ansættelseskontrakt at jeg ikke må have bibeskæftigelse uden tilladelse fra virksomheden. Jeg er almindelig funktionæransat og min hjemmeside har slet ikke noget at gøre med mit arbejde eller deres branche.
I funktionærloven står der at man ikke kan forbyde bibeskæftigelse men hvad er gældene? Kan mit arbejde fyre mig hvis jeg tjener penge ved siden af? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Funktionærloven er nok ikke til stor hjælp lige der, for det er også klart, at hvis du udøver bibeskæftigelse, som er til gene for udførelsen af din hovedbeskæftigelse, kan din arbejdsgiver kræve, at du ophører med bibeskæftigelsen eller – i særlig grove tilfælde – bortvise dig.

Det at der i din kontrakt står du ikke må beskæftige dig med andet, vil nok vægte meget og arbejdsgiver kan sagtens hævde, at din web aktivitet har taget dine kræfter fra dig så du ikke anvender din arbejdskraft fuldt på dit arbejde.

Du vil således klart løbe risiko, men det kan jo tænkes at arbejdsgiver siger OK til det du foretager dig, hvis du beder skriftligt om OK og forklarer, at det intet har med konkurrence at gøre og det på ingen måde vil gå ud over din indsats

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:
Der står nemlig i min ansættelseskontrakt at jeg ikke må have bibeskæftigelse uden tilladelse fra virksomheden.

Hvis du ikke er ude efter en konflikt med din arbejdsgiver, så er mit råd, at du skal rette dig efter ovenlydende.

Hvis han siger ja, er alle problemer løst.

Hvis han siger nej, ville han sikkert også have reageret surt, når han havde fundet ud af det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)