Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte produktion ude i skuret - Lovgivning (Især loftshøjde)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Satser på dette er placeret rigtigt, eftersom at det vel har noget omkring lovgivning eller skal jeg nok flytte det.

Har længe gået med tanken om at starte en lille produktion op inden for bearbejdning, altså fx laserskæring, CNC arbejde og lign. Det skal startes op siden af arbejdet, og fx efter 2 år give nok overskud til at jeg kan give op. De steder her i nærheden koster bare en "formue" i leje når man starter op uden omsætning, og det kunne også være helt optimalt at have det herhjemme.

Pendler pt ret lang tid, og havde man maskinen ude i skuret var det dælme nemt lige at få en ide Søndag morgen og gå ud og få det testet af. Omkring min lokalplan står det dette:

"Område anvendelse: Boligformål i form af åben-lave boliger, mindre offentlige og private servicefunktioner til områdets daglige forsyning samt mindre erhvervsenheder, som uden genevirkning kan indpasses i området."

Dette skal jeg selvfølgelig have undersøgt lidt mere præcis og er jeg også igang med, så som udgangspunkt ser det ud til at jeg kan få tilladelse til det, eftersom at vi ikke snakker 100 db støj maskinerne laver osv.

Overvejer derfor at få isoleret mit skur ret godt, men så støder jeg på denne her:

"Fra BR10:

Bestemmelse:
Arbejdsrum skal have en sådan størrelse, rumhøjde og rumindhold, at arbejdet kan foregå på betryggende måde i forhold til rummets anvendelse og antal personer, der normalt er beskæftiget i rummet.

Vejledning:
Kravet kan opfyldes ved at selv små arbejdsrum udføres med en fri lofthøjde på mindst 2,5 m og har et rumindhold på mindst 12 m³ for hver person, der er beskæftiget i rummet."

Er det muligt at få tilladelse til at gå under de 2,5 meter ? - Mit skur står placeret meget tæt på et skel, og selvom jeg vil få dispentation for at hæve taget vil dette være en større operation både tid og økonomisk .... Skal mit projekt strande allerede pga en pokkers lofthøjde ?

/Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dimensionerne på rummet? Højde,  og m2?

Hvis rummet er 40 m² er det nok væsentlig nemmere at opnå diepensation, end hvis det er 5 m².

Med venlig hilsen

Peter Jørgen

www.peterjorgen.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nuværende plantagning:

http://i41.tinypic.com/30rqnp1.png

Bil parkering: ~14.5 m2
Tørresnor areal: ~10.5 m2
- Carport = 25m2
Skur: ~13.8 m2

Og så havde jeg lidt tænker om at udvide det sådan her ....

http://i40.tinypic.com/rtj504.png


Men der skal jeg lige finde ud af en masse regler inden først, så det er trods alt et lille areal, men det er også en ret bette maskine så 100 m2 vil bare være spild palds.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra du ved hvad en laserskærer koster at ha kørende siden du siger du vil ha det derhjemme ? Min gamle virksomhed fik gravet kabler ned med en diameter på 70mm for at få strøm nok til sådan en bandit.. samtidig med det skal du ha gasbatterier stående til at drive den.. samt en temmelig stor udsugning :)
Vores var kun en meget lille laserskærer, og den tog 5.5kW der er ikke noget der hedder standby på sådan en :) og så skal du i øvrigt ha specielle montører til at sætte den op, da alt skal så SYGT lige (maskinvatterpas kan til nød bruges)


Nu ved jeg ikke om du bor i et villakvarter eller på lars tyndskids marker, men er der en lille smule bebyggelse, så tror jeg slet ikke du får lov at stille en op :)

Og jeg tvivler på de vil lade dig stille den op når rummet ikke overholder det de skriver :) jeg kender ingen som har fået lov alligevel :)

Mvh

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Jeg går ud fra du ved hvad en laserskærer koster at ha kørende siden du siger du vil ha det derhjemme ? Min gamle virksomhed fik gravet kabler ned med en diameter på 70mm for at få strøm nok til sådan en bandit.. samtidig med det skal du ha gasbatterier stående til at drive den.. samt en temmelig stor udsugning :)
Vores var kun en meget lille laserskærer, og den tog 5.5kW der er ikke noget der hedder standby på sådan en :) og så skal du i øvrigt ha specielle montører til at sætte den op, da alt skal så SYGT lige (maskinvatterpas kan til nød bruges)

Nu ved jeg ikke om du bor i et villakvarter eller på lars tyndskids marker, men er der en lille smule bebyggelse, så tror jeg slet ikke du får lov at stille en op :)

Og jeg tvivler på de vil lade dig stille den op når rummet ikke overholder det de skriver :) jeg kender ingen som har fået lov alligevel :)

Mvh

Selv den "store" model jeg kigger på bruger kun 2200W og de andre er under 2000 Watt, så helt vildt voldsomt kontra mange andre ting man bruger i hjemmet er det ikke - Altså en friture gryde kan trække 1400 Watt hvis man kigger efter. Gasbatterier er skam heller ikke nødvendigt.

Et maskinvatterpas kan fint bruger til de modeller jeg ser på, så der skal da en montør ud og hjælpe, men så er det heller ikke værre. Støjen er ikke værre end en støvsuger, så det burde man ret fint kunne isolere sig ud af vil jeg vurdere.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan stadig ikke se hvad den nuværende højde er.

mvh

Peter Jørgen

www.peterjorgen.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige prøve at måle hvad højden er i morgen, vil gætte på den er 2 meter eller lign.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtil videre ikke lige kunne læse mig klogere, så alle bud samt kloge ord er stadig velkomne.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nogle bare ved hvem ved kommunen eller lign jeg skal prøve at have fat i for nogle præcise svar hører jeg meget gerne dette, er lidt i tvivl nemlig.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser lige om der sidder nogle kloge hoveder online i aften ....

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)