Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man have 2 personejede - dvs enkeltmands - virksomheder ? - Og hvordan kommer man evt ud af interessentskab ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle på Amino

Ja, jeg er med i et interessent skab, hvor jeg jo så også hæfter for en anden, men jeg vil egentlig foretrække, at 

det kun er mig som hæfter - altså at jeg ikke hæfter for ham, men kan man have 2 enkeltmandsejede virksomheder ?

og hvordan går man evt fra interessantskabet til det enkeltmandsejede ?

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det gav helt sikkert en del. - Aps er også fint - bortset fra at jeg godt kan finde andet at bruge de 80.000 til

eller måske kan den allerede brugte kapital ses som en del af dette indskud ?

Eller hvad med kommanditselskab ea ?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke helt stærk på selskabsformer m.m - er selv ret ny iværksætter, men mener (hæng mig ikke op på det) at de 80.000 kun skal være der som sikkerhed, og at de derefter kan bruges til andre ting. Er dog ikke noget jeg er 100% sikker på, og kan ikke engang huske hvor jeg fandt det, så du skal nok selv lige læse op på dette. 

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok fint - ja jeg fik lige at vide fra DI, at der nu kun skal indskydes 50.000 i  ApS og at der også var kommet noget der hed Iværksætter selskab, som var som et aps, men med et indskudskrav på kun 1 kr og IS kan man bare nedlægge, hvis begge er enige og så oprette det nye evt iværksætter selskab. Der kan dog være nogen skattetekniske ting inkluderet, som han og jeg ikke ved noget om ?

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

En person må kun ha et cvr nr. Ønsker man at drive flere virksomheder vil de alle selv om de har deres eget drift regnskab ha samme cvr. nr.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ok - ja tak, så det blive dermed på samme cvr nr

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)