Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor/hvornår skal jeg betale told?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bestilte d. 2. jan. nogle varer hjem fra Kina og de kom så med DHL d. 13. jan.

Jeg har før fået leveret pakker med DHL fra Kina som privat person, og der skulle jeg betale told med det samme, når fragtmanden stod i døren, med pakken og en dankort-terminal.

Men nu da jeg har bestilt som erhvervspakke til mit firma, skulle han ikke have penge for told. Hvordan kan det være? jeg skal da vel betale told for varerne? Men hvor og hvordan og hvornår? hvordan fungere det? Jeg er først lige blevet registreret som importør d. 1/12 så jeg har aldrig prøvet det før.

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Michelle Brohus

Slagelse damp og e-cig import

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt du skal betale told, så vil du modtage en opkrævning fra Skat på baggrund af din indfortoldning.

Du bør også kunne se din import på tastselv. 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det foregår således at der en gang om måneden kommer et brev fra skat med en oversigt over alle dine fortoldninger i forrige måned.

Hvis du har modtaget i Januar vil det stå i det brev du får i sta..en af februar. Som der nævnes er dette også tilgængeligt på tast selv under importspecifikation.

I brevet er en regning på det told der skal betales. Derudover er en opgørelse over din importmoms som skal med i din momsangivelse.

Hvis det er noget du vil gøre fremover er det vigtigt at du gemmer indfortoldningspapirer. Vil anbefale at give dhl din mail - så får du dem der. Dernæst skal du sørge for at de laver tolden korrekt. Det er dig der har ansvaret og dig told og skat kommer efter hvis der ikke bruges korrekte toldkoder. Har prøvet det på egen krop. Det vigtigste er at du har den korrelte toldkode for dine varer og at dhl bruger den.

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Hvis det er noget du vil gøre fremover er det vigtigt at du gemmer indfortoldningspapirer. Vil anbefale at give dhl din mail - så får du dem der. Dernæst skal du sørge for at de laver tolden korrekt. Det er dig der har ansvaret og dig told og skat kommer efter hvis der ikke bruges korrekte toldkoder. Har prøvet det på egen krop. Det vigtigste er at du har den korrelte toldkode for dine varer og at dhl bruger den.

Jeg har været inde og kigge på SKATs hjemmeside og jeg kan ikke lige finde toldkoden for netop de varer jeg handler med. Der er deodoranter, mobiltelefoner og meget andet men ikke e-cigartter

Ellers skal I have mange tak for svar. Det var en stor hjælp og har fået mig til at slappe lidt mere af.

Kan brevet fra SKAT med opgørelsen, godt risikere at komme senere end d. 10. hvor vi jo skal indberette moms? I så fald, hvad gør man så?

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Toldkoder finder du i evita toldsystemet. Google "evita" og det kommer som en af de første hits.

Den moms du laver nu her til februar er jo for 4kvt 2013, så import fra januar har intet med det et gøre. Det skal med på den næste moms. Præcis som alt andet moms du har lavet siden nytår.

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

åhh... så den moms der skal indberettes d. 10/2 er hvad jeg har haft af ind/ud i okt, nov, dec??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle Brohus:
åhh... så den moms der skal indberettes d. 10/2 er hvad jeg har haft af ind/ud i okt, nov, dec??
ja inklusiv alt import moms fra det kvartal - du bør måske lige kontakte en økonomiperson der hjælper dig for jeg tror ikke lige du er med på IMPORTMOMS indberetning? Mere du ikke kommer galt af sted

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

Toldkoder finder du i evita toldsystemet. Google "evita" og det kommer som en af de første hits.

Den moms du laver nu her til februar er jo for 4kvt 2013, så import fra januar har intet med det et gøre. Det skal med på den næste moms. Præcis som alt andet moms du har lavet siden nytår.



E-vita opdateres ikke længere, så du risikerer at få fejlagtige oplysninger. Benyt i stedet  http://tarif.skat.dk/ 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)