Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

(er lidt usikker på kategorien)

Hej alle sammen - håber i kan hjælpe mig!

jeg er en 19 årig pige som gerne vil starte en webshop med varer fra Kina.

Det er en ide jeg har fået for nylig, så derfor ved jeg ikke noget om det - endnu!

Tænker lidt på hvordan man finder de gode forhandlere, som er til at stole på og som levere de vare som jeg bestiller i den aftalte kvalitet.

Og hvad med moms, told, osv osv osv.. ? Noget jeg bør vide?

 

Og når jeg så har fundet forhandler osv, er det så bare lige at starte siden og begynde at sælge? Eller skal man registreres nogen steder, tænker sådan skat osv?

Hååååber i kan hjælpe mig!

Venlig hilsen

Maria.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maria,

Har du selv forsøgt at søge information om det, du spørger om? For der findes ualmindeligt mange tråde om netop dette.

For at importere varer fra kina med henblik på videresalg SKAL du moms- og importørregistreres.

Du kan måske med fordel søge efter leverandører på alibaba.com - husk at undersøg tingene nøje før dit endelige valg. At bestille samples fra nogle forskellige er en god ide for at teste leveringsdygtighed og kvalitet.

Du kan med fordel drible forbi john hannovers blog for at blive klogere.

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 148
Fra  Greatskin.dk Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria. :) Det er også store muligheder for at finde leverandører inden for EU. Der er ofte store problemer med ting fra kina, din leverandør er langt væk, det er ofte kopi ting og så er der også en del andre problemer. 
Når det så er sagt er kina dog en god måde og starte på da det er billige ting.
 

www.greatskin.dk Din Online Skønhedsshop 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i der er mange faldgrupper ved Kina men ja - også gode priser

Her kan du læse basalt om at STARTE IMPORT FRA KINA 

Her noget basalt om IMPORT OG TOLD 

Her om IMPORTREGISTRERING som jeg også synes betyder du skal momsregistrere dig, men sjovt nok er det ikke et krav, man kan importregistrere en virksomhed uden moms, så længe man VED man ikke kommer over 50.000 kr i omsætning på 12 mdr

Endeligt skal du vide, at hvis du ikke er momsregistreret skal du betale importmomsen og hvis du er import og momsregistreret har du fradrag for importmomsen i anden købsmoms som du kan læse om IMPORTMOMS 

Ved køb fra EU skal du ikke importregistreres men stadigt hvis du kan forvente at sælger for over 50.000 kr på 12 mdr i træk, SKAL du momsregistreres som i MOMSPLIGT  

Pas på kopivarer - specielt fra Kina og vær sikker på der ikke er ulovlige stoffer i ting eller manglende el-godkendelser

Hvad skat angår, så skal du føre regnskab med alt, og betale skat af dit overskud - du kan læse BASALT OM SKAT OG MOMS som er søgt holdt i let forståelig form

Det var en del læsning, men omvendt er det vel ret godt at kunne starte virksomhed idag, uden at skulle ha 3 års handelsskole med overbygninger først - selv om det vel kan være en fordel Big Smile

god vind med det John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)