Jeg sidder lige med en ordre som jeg synes lugter langt væk af forsøg på svindel. En efterskoleelev bestiller i eget navn ( ikke att skolen) Forkert telefonnummer. Mærkelig varesammensætning, og forholdsvis stort beløb ( for en skoleelev) - godt DKK 3000,- Mange forkerte indtastninger ved betaling med kortet. Jeg skriver til kunden at hun må ringe. En "kæreste" ringer tilbage, og spørger ind til problemet. Jeg fortæller om uoverensstemmelserne, og siger at jeg må tale med kort bestilleren for at få bekræftet korrekte oplysninger. Bestiller nægter at ringe retur - og skriver at jeg skal slette ordren, når jeg nu ikke blot vil sende. Jeg overvejer blot at skrive retur at " det er ok, ordren slettet, men at vi rutinemæssigt anmelder sagen til politiet med mistanke om forsøg på kreditkort svindel" Er det dumt ? |
Det kan være farligt at fyre den smøre af, hvis det viser sig, at kunden har rent mel i posen... Men du kan skrive retur, at sagen undersøges nærmere i samarbejde med evt politiet, pga store uoverensstemmelser... Så glatter du teksten lidt mere ud, og kunden føler sig næppe direkte truet, hvis de har handlet i god tro...