Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C'mon!! Lad os nu slå hul på bylden. IVÆRKSÆTTERBANK

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:
Senere kan man lave afdelinger for forskellige investeringer. F.eks:
0,5-1 million - for små iværksættere.
1,1-5 millioner - mellem iværksættere.

Du er ude af trit med virkeligheden for mange iværksættere. Beløb i langt mere beskeden størrelse kan gøre en stor forskel for dem der er i udviklingsfasen og lige står og mangler 50.000 til ingeniørhjælp, advokatbistand, præsentation for investorer m.m.

Jeg har stillet beløb til rådighed for flere i den størrelsesorden og jeg kan hilse at sige, at de gør en stor forskel.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:
Jo banken får da en sikkerhed i at de kan ødelægge en god kundes liv, ved at sælge hans hus på tvang, bare for at de kan få deres penge hjem.

Altså man vælger jo selv om man vil sætte sit hus på spil, det er jo ikke noget banken tvinger en til.

Jeg har personligt altid foretrukket at vokse meget langsomt, til gengæld for meget lav risiko, men der er jo nogle der gerne vil gamble med deres bolig, bil m.m., men det er jo ikke bankens skyld. Det er låners eget valg.

Det er ærgerligt du får drejet debatten væk fra dit oprindelige udgangspunkt, men jeg tror det er vigtigt at du forstår at renter og sikkerhed hænger sammen. Der er jo regler og love banker skal overholde, i forhold til bl.a. solvens og risici, og hvis du gerne vil starte en bank nytter det ikke at du ikke sætter dig ind i disse ting. Der er jo en grund til bankerne beder om sikkerhed for udlån.

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne godt forestille mig at ligge en vis kapital, hvis jeg var sikker på at "investeringsbanken" havde en vis økonomisk kontrol over de virksomheder som der ydes lån til. 

Altså ville det for mig være vigtig at "iværksætterbanken" får et flertal i bestyrelsen, således at erfarne mennesker kan føre virksomheden på rette kurs. Endvidere ville der skulle være indbygget sikkerhed i forhold til brug af penge, altså ville direktøren for virksomheden skulle have godkendt alle indkøb over værdi 3.000 DKK.

Der er mange gode ideer derude! Men der er godt nok også mange mennesker som ikke har styr på økonomi og budget, hvorfor en økonomisk kontrol, i mine øjne, ville være kritisk vigtigt.

Dertil kommer det at jeg også ville have en vis interesse i at være medbestemmende i hvilke virksomheder som der investeres i, da jeg ikke ønsker at mennesker uden mulighed for økonomisk tab, disponerer over de midler jeg har ført ind (Medmindre det kan dokumenteres, at der er tale om succesfulde serieiværksættere)

Skulle ovenstående blive aktuel, så ville jeg godt turde skyde risiko villig kapital ind

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Først til dig Thomas Frost !
Du prøver at skurkagtiggøre mig, ved at sige jeg ikke vil sige tingene lige ud, og har en skjult dagsorden. Hold venligst op med det promte! Jeg har en ide, eller nærmere en ideologi om et iværksætter samfund der hjælper istedet for at konkurrerer. Og søger derfor sparring og en debat om Iværksætterbanken! Jeg har intet personligt at vinde ved en sådan fond!

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved desuden ikke hvor din fantasi om at jeg vil starte en bank kommer fra ??

Emnet har hele tiden været en fond. Som både jeg og andre op til flere gange har nævnt. Jeg kender udemærket til regler, love og hvordan det fungerer. Men der er nogle andre spilleregler når man taler om en fond, og ikke en bank !

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Petersen:

Først til dig Thomas Frost !
Du prøver at skurkagtiggøre mig, ved at sige jeg ikke vil sige tingene lige ud, og har en skjult dagsorden. Hold venligst op med det promte! Jeg har en ide, eller nærmere en ideologi om et iværksætter samfund der hjælper istedet for at konkurrerer. Og søger derfor sparring og en debat om Iværksætterbanken! Jeg har intet personligt at vinde ved en sådan fond!

Jeg beklager hvis jeg har givet indtryk af at jeg prøver at "skurkagtiggøre" dig, men jeg vil lige gøre opmærksom på at  jeg har på intet tidspunkt beskyldt dig for at have en skjult dagsorden. Jeg spurgte om et ja/nej spørgsmål om sikkerhed, og du kom med et vævende svar, derfor min konstatering af du ikke ville svare direkte.

Jeg kunne stadig godt tænke mig at høre svaret til:

Lad os sige en person låner et beløb, har rådgiverne så efterfølgende vetoret, eller kan låner bruge pengene som han vil? Med andre ord, afgiver man indflydelse når man optager et af disse usikrede lån?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Steffen Petersen:
Du prøver at skurkagtiggøre mig, ved at sige jeg ikke vil sige tingene lige ud, og har en skjult dagsorden. Hold venligst op med det promte! Jeg har en ide, eller nærmere en ideologi om et iværksætter samfund der hjælper istedet for at konkurrerer. Og søger derfor sparring og en debat om Iværksætterbanken! Jeg har intet personligt at vinde ved en sådan fond!

Jeg synes nu at lidt respekt for folk der forsøger at hjælpe dig, vil være på sin plads.
Du starter selv med at skrive at man bare skal skyde og du vil gerne have mange vinkler og så videre.
Thomas har nøgternt påpeget nogle relevante ting, så jeg vil da anbefale dig at behandle ham med respekt og overveje de ting han skriver.
Der er jo ingen der siger han har ret, men input er det da. Smile 

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kurt.

Det var ikke ment som at hver enkel Iværksætter skulle betale 0.5 million osv.

Det var ment som forskellige puljer. I førnævnte katagorier.
Iværksætterbanken stiller så projektet til skue for de involverede i banken. Der samles så f.eks. 50.000 x 100 mennesker ind. Som finansierer, rådgiver og skyder deres viden og kompetancer ind i projektet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Frost:
Det er ærgerligt du får drejet debatten væk fra dit oprindelige udgangspunkt, men jeg tror det er vigtigt at du forstår at renter og sikkerhed hænger sammen. Der er jo regler og love banker skal overholde, i forhold til bl.a. solvens og risici, og hvis du gerne vil starte en bank nytter det ikke at du ikke sætter dig ind i disse ting. Der er jo en grund til bankerne beder om sikkerhed for udlån.

uden at være negativ vil jeg gerne påstå at trådstarters mulighed for at danne noget der er en bank er lige så store som mine personlige chancer for at tage 1 præmie i eurolotto uden at købe et lod.

Kapitalkrav til bankdrift er kæmpestore og reguleringer vandvittigt komplicerede. Det skal drives som noget der ikke minder om en bank og det er derfor det er så helt afgørende, at få klarhed over alle regler - både for indskydere og "lån"tagere - modtagere af privat investering - Den er kompliceret

Også til fonde som jo tydeligvis er iværksætters plan vil der kunne være voldsomme krav som man skal sætte sig ind i. Jeg ved ikke om det vil komme ind under alternative investerigsfonde som her https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=151849

Mange vil sikkert sætte pris på evt at kunne trække tab fra hvis indskud mistes, og det kan man jo ikke hvis ikke det f.eks. sker som aktiv selskabskapital eller med evt konvertible gældsbreve.

Indtægterne skal jo heller ikke gerne ind i det nye selskab som omsætning til beskatning.

God vilje gør det ikke, der skal udarbejdes et fuldt prospekt med alle regler - ledelse og bestyrelse i selskabet og det skal også indeholde alle skattekonsekvenser af indskud for både indskyder, modtager OG selskabet - samt sikres lovligheden i forhold til evt. krav fra finanstilsynet - før nogen kan skyde penge ind.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fuld respekt som debatterer. Om det er godt eller skidt. Så længe det er konstruktivt og relaterer til trådstsrters(mit) emne.
Læser man mine indlæg. Har jeg sagt at jeg nu vil begynde at undersøge mulighederne for en Iværksætterbank.

1: - jeg har hverken udråbt mig til finansmand eller bankrådgiver. Jeg skriver tydeligt at jeg søger hjælp fra folk som vil udvikle ideen med mig.

2: - jeg kan umuligt ha udviklet alle konceptet, prospekts og evt. Risikovurderinger osv. På 3 dage. Igen har jeg tydeligt forklaret at jeg søger folk der vil hjælpe med at udvikle projektet.

3: - istedet for at pointerer alle de ting og love der gør det umuligt og derved tryne ideen. Kunne folk bruge deres viden til at sige - "jeg ved loven er sådan her, derfor ville det være en god ide hvis du gjorde det på den her måde" eller "for at det skal kunne lade sig gøre, skal følgende 5 betingelser være opfyldt".

Den anden måde at debatterer på er fuld af luft og hører sig hjemme på facebook. Der er ikke min mening at nedgøre folk på nogen måde. Jeg siger tingene direkte set fra mit synspunkt. Så tag det ikke personligt. Jeg er opvokset i København :)

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)