Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskadiget vare/inventar hos 2. part efter uberettiget rydning af konkursbo

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg håber der er nogen herinde som kan hjælpe, da jeg og min partner er havnet i en lidt uheldig og træls situation. 

Lad mig starte fra en ende af. Min partner og jeg har begge haft vores egen virksomheden, han et ApS som han har gennem sit Holding selskab og jeg min enkeltmandsvirksomhed. Vores kontorer ligger lige op mod hinanden og har tilfældigvis dør ind til hinanden, som vi fik åbnet op for her i november måned efter som vi har stiftet et nyt ApS selskab sammen. 

Selve lejemålene (mit) er lejet i min enkeltmandsvirksomhed og hans lokale er lejet i hans Holding selskab, hvor så hans datterselskab har leje sig ind under, som. 

Der opstod så dette problem at hans daværende ApS som lå under hans Holding selskab blev erklæret konkurs og der var nogle borde, stole og nogle andre småting som skulle afhentes af kurator. Men eftersom vi var begyndt at arbejde sammen så har vi haft flere ting og effekter stående i hans lokale deriblandt vare, dokumenter, mapper osv for vores ApS og min virksomhed, som ingen relationer havde til hans vikarbureau samt en 3D printer, Macbook osv. Kurator havde fået besked flere gange om, at der var flere effekter som ikke skulle afhentes og vi aftalte med ham at han skulle ringe til os så snart afhentningen fandt sted. Kurator havde også været på adressen og vi har været til stede og taget billeder af de enkelte ting som skulle med, så han var udemærket klar over det ikke var det hele der skulle med.

Der sker så det at auktionsfirmaet som skulle overtage effekterne møder op en meget tidlig fredag morgen (hvor vi havde aftalt mandag) og lukker sig selv ind, da de har fået nøglekort og nøgler fra hans vikarbureau. Vores udlejer var til stede og nægtede dem i første omgang adgang, men de "pressede" ham med at sige de kom fra advokat osv. og da de stod med nøglerne osv så blev de lukket ind. Han kendte til mig og min partners forretninger og kunne tydelig se, at der var flere effekter der ikke tilhørte det konkursramte vikarbureau og gjorde FLYTTEMÆNDENDE som var de afhentede tingene opmærksomme på dette. De ringer så til advokatfirmaet og kan så ikke få fat på kurator, men en sekretær som ikke aner noget om sagen og siger så i sidste ende noget med " Jammen så må i tage det hele med".

Det skal så siges at kurator IKKE var tilstede under afhentning og det blot var to uvidende flyttemænd fra auktionsfirmaet som foretog en uberettiget afhentning. Hverken advokat, sekretær eller auktionsfirmaet har givet den tanke at eventuelt haft ringet til mig( da jeg ikke var tilstede på daværende tidspunkt), hvor man kan se at døren var åben ind til min virksomhed og at man fik at vide, at det firma inde ved siden af har nogle ting stående i lokalet som ikke tilhører vikarbureauet.

Vi stod så i den situation, at de tømte hele lokalet, mapper, faktura, varer, effekter, DET HELE og vi stod og skulle bruge vores ting. Vi ringer så til advokat firmaet som så siger vi skal ringe til auktionsfirmaet. Det gør vi så og de siger de var på vej mod sjælland med tingene. Vi forklarer, at de har taget alle vores ting og vi er yderst utilfredse med situationen og at de har taget dokumenter, mapper osv fra ialt 3 virksomheder/selskaber, hans Holding, vores ApS og jeg havde nogle enkelte fakturaer osv. liggende også samt effekter. De forklar så at de tidligst kan aflevere dem tilbage torsdag den næste uge, hvilket ikke var godt nok. Så jeg måtte arrangere ekspres transport for afhentning af nogle af vores ting. Auktionsfirmaet havde lukket så de havde stillet tingene udenfor under et halvtag på en palle. Der iblandt elektronisk udstyr, vare, 3D printer osv som var fuldstænding uforsvarligt pakket ind. 3D printer fx var smidt i en flyttekasse og så var det det. 

Vi får hentet tingene og selvfølgelig var der en beskadiget 3D printer, Macbook Pro, og en iPhone 5 som var under reparation og som de bare havde smidt løst ned i en kasse og ladet stå udenfor på pallen sammen med de andre ting, den virker nu heller ikke. 

Vi tog billeder af alle tingene som de var pakket, så man kunne se hvor uforsvarligt det hele var pakket ned osv. 

Vi har så fået en masse omkostninger som følge af dette og stillet et krav på de resterende ting. Advokatfirmaet har afslået vores krav, både for omkostninger af afhentning, de defekte ting og vil kun gå med til at aflevere de resterende effekter tilbage som det eneste. 

Han er enda nu så fræk at skrive i mailen også "For en god orden skyld skal jeg bede om dokumentation for ejerskabet til aktiverne jf. konkurslovens § 82." Hvilket også er korrekt, men blot endnu en arbejdsbyrde for os at finde dokumentation for alle de ting, OG alene på baggrund af det der er sket så er det tydeligt, at han ikke har gjort selv samme, for så ville vores ting stadig havde været i lokalet.

Hvad kan vi gøre?

- Mvh Emil 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra du har sendt dit krav om godtgørelse for jeres omkostninger til advokatfirmaet. Da denne har gjort indsigelse er din mulighed nu at sende sagen for retten, som vil afgøre skyldsspørgsmålet.

Hvis dit krav er under 50.000 kr. kan du køre sagen som småsag uden advokathjælp. Retsafgiften er kun 500 kr. 

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx 

Du kan finde blanketter og vejledning på denne side: http://www.domstol.dk/selvbetjening/blanketter/staevningogsvarskrift/Pages/default.aspx 

---

Lad dig iøvrigt ikke afskrække af at modparten er advokat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke han makker ret, så har I ikke andet at gøre end at gå til en god advokat med en kort punktform beskrivelse af forløbet, og få ham til at skrive et brev til advokatfirmaet der har ansvaret for den afhentning, med krav om erstatning og krav om betaling af alle omkostninger i måtte få i forløbet. Se til at kunne dokumentere udgifter til reparation eller udsmidning af det som ikke kan fixes

Ud fra hvad du skriver, står I jo helt fint.

Hvis advokatfirmaet så, når brevet kommer fra jeres advokat bøjer sig og vil erstatte, så kan det være han ikke betaler jeres advokat omk. og så må I tage den derfra - men følg så bare jeres advokats råd frem.

ps: din partner må overveje, om ikke hans holding som ejer af det konkursramte drifts aps kommer i samme konkurs - men det er bare lige en OBS bemærkning, hvis nu jeres nye fælles aps har hans holding som den ene ejer. Det påvirker ikke jeres nye aps, men kan påvirke hans holding som ejer evt

vær også på forkant med evt lejemål for hans holding hvis det ryger med i konkursen. Det behøves det slet ikke gøre, men det kan komme i vanskeligheder, for ofte består holdings værdier jo i værdien af anparterne i datterselskabet og de kan jo være 0 nu og holdings kapital KAN dermed være 0 eller mindre. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

iCustom:
dvokatfirmaet har afslået vores krav

Cookie - John Hannover:
skrive et brev til advokatfirmaet der har ansvaret for den afhentning

Er vel overflødigt, hvis advokatfirmaet allerede har gjort indsigelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

iCustom:
dvokatfirmaet har afslået vores krav

Cookie - John Hannover:
skrive et brev til advokatfirmaet der har ansvaret for den afhentning

Er vel overflødigt, hvis advokatfirmaet allerede har gjort indsigelse.

nej det mener jeg nu ikke, der mangler jo lidt i citatet fra mig, nemlig at kontakte en advokat og få denne til at skrive et brev til

Hvis der er et skriftligt afslag, skal det jo så spørges ind til/bestrides af trådstarters advokat - men selve det at trådstarter får en advokat til at skrive brevet burde kunne flytte noget hos dem der uretmæssigt har fået hentet og ødelagt ting. Jeg tror der er klar forskal på om et brev kommer fra trådstarter eller trådstarters advokat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er meget dyre reparationer, vil jeg give dig ret i at det er en god idé at inddrage en advokat.

Men er det et mindre beløb, kommer en eventuel godtgørelse til at blive spist op af advokatudgifter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Hvis det er meget dyre reparationer, vil jeg give dig ret i at det er en god idé at inddrage en advokat.

Men er det et mindre beløb, kommer en eventuel godtgørelse til at blive spist op af advokatudgifter.

helt enig - en 3d laserprinter osv løber hurtigt op, men ellers enig. Det er mere fordi en advokat måske kan spare en retssag bare ved at skrive Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Siger tak for alle svarene. Vi har taget fat i vores advokat og de vil skrive et brev til dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

iCustom:

Siger tak for alle svarene. Vi har taget fat i vores advokat og de vil skrive et brev til dem.

 

Og selv ville jeg ofre et frimærke og indklage kurator for advokatnævnet  i relation til om det er god skik...... Men jeg er også bare en gammel sur mand ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Og selv ville jeg ofre et frimærke og indklage kurator for advokatnævnet  i relation til om det er god skik...... Men jeg er også bare en gammel sur mand
det ville jeg bestemt da også - uden at være sur, kun gammel.Havde han beklaget og erstattet, men som det er, fortjener han da en klage - det kan spare andre for samme bøvl senere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)