Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr for fritagelse af affaldsgebyr

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

BPF.:

John, dit budskab om tidligere erhvervs synderes svineri vi skal betale for nu, er forstået via dine indlæg.

Du er endda forstående for det kan virke uretfærdigt overfor os nye iværksættere at betale den bon er også sivet ind.

Jeg kommenter kun indlægget lige inden som skriver det er det affald vi direkte aflever, og jeg har vel skrevet klart at jeg synes det er uretfærdigt - bare gjort opmærksom på at loven ikke er lavet så den kun dækker konkret præcis det som den enkelt afleveret eller smider i skrældespande men at det skal dække kommunernes håndtering også at såkaldt jordbortskaffelse = fra gammelt erhverv.

Jeg synes det er en dum lov men derfor er det jo vigtigt at brokken ikke kun hedder, at vi da kan betale NÅR vi afleverer for det er jo nemt at tilbagevise med, at det slet ikke kun er det vi gør

Cookie - John Hannover:
jeg er enig i at det er dumt gebyr men afgiften er desværre netop ikke .....   OG. jeg er enig i det er dum afgift, bare til forståelse at det ikke bare drejer sig om de kg man smider ud genbrugspladsen hvor der opkræves - mig bekendt nærmest dobbelt

og den med dobbelt er faktisk vigtig, for en del erhverv der kører til genbrugspladsen skal jo betale for det de afleverer (byggeaffald) selv om de betaler den anden afgift

Væk med afgiften og ja - så må udgiften i sagens natur dækkes af andre skatter - fordi den rammer i flæng både nogen der forurener og nogen der ikke gør og fordi nyt erhverv ikke trænger til bøvl og afgifter + det behandles vidt forskelligt i kommunerne -  men skal man vinde den politiske diskussion (og hip hip til ASE) så er det godt at vide hvad man kæmper mod - jeg tror vi er ret så enige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Løsningen er simpel:

Flyt til Struer.

I Struer Kommune er de virksomheder, som er fritaget for affaldsgebyret tilsyneladende også fritaget for administrationsgebyret. 
Det fremgår i hvert fald af et brev til min kones virksomhed, der ligger under omsætningsgrænsen.
I min egen virksomhed, der er registreret i én af de fritagne brancher, har jeg ikke modtaget nogen opkrævning, så jeg er formentlig også fritaget for administrationsgebyret.

I øvrigt kan Struer Kommune administrere ordningen for kun 250 kr., så det kan dårligt betale sig at bruge tid på at ansøge om fritagelse.

Det er pudsigt, at andre kommuner kan bruge mere end fire gange så mange penge på den samme administration - men Struerfolkene er vel bare ekstremt effektive?

Venlig hilsen

Hans 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

øvrigt kan Struer Kommune administrere ordningen for kun 250 kr., så det kan dårligt betale sig at bruge tid på at ansøge om fritagelse.

Det er pudsigt, at andre kommuner kan bruge mere end fire gange så mange penge på den samme administration - men Struerfolkene er vel bare ekstremt effektive?

 

235,- i Korsør Smile

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Min lille transport virksomhed bliver også fritaget for dette affaldsgebyr år efter år - og den sidste gang her fik jeg så et administrationsgebyr for at fritage mig for det andet gebyr.

Og ja, det er jo fuldstændig hul i hovedet. Ligeså ringede jeg til kommunen og fik et halv-hånligt svar tilbage om, at sådan var det bare og det kunne man ikke slippe uden om.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
I øvrigt kan Struer Kommune administrere ordningen for kun 250 kr., så det kan dårligt betale sig at bruge tid på at ansøge om fritagelse.

Hvis vi alle tænker sådan, varer det ikke længe inden vi bliver tæppe bombet med skjulte skatter og afgifter. Så derfor læner vi os ikke bare tilbage i stolen og lader stå til.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Interessante nye vinkler, der kommer frem, tak for dem!

Også lige en kort update her fra Ase. Ministeren (Kirsten Brosbøl) har svaret på spørgsmålet fra De Konservative (Brian Mikkelsen) og dermed sådan rent formelt levet op til sin pligt. Pligt eller ej er det til gengæld meget langt fra at være en løsning på noget som helst.

Et svarene kan ses her: http://www.ft.dk/samling/20131/spoergsmaal/S1388/index.htm

Vi fortsætter vores forsøg på at påvirke i rigtig retning, og jeg vil som lovet opdatere her, når der sker nyt!

God weekend, når I når så langt.

Vh

Thomas, Ase

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

det store problem er ved, at der ikke er folkelighed i problematiken og dermed meget få stemmer - specielt da der ikke er partier der har valgt, at lige dette var smart at profilere sig på.

Det er uretfædigt med den forskelsbehandlinger der er fra kommune til kommune, og man kan jo med rette som lille erhverv være fortørnet over alle penge ud af kassen, når man ikke selv ser man får noget for dem

Folkelig opbakning og dermed seriøs gang på jorden tvivler jeg lidt på der er til affaldsgebyr på erhverv og jeg har endnu til gode at se større organisationer som DI eller dansk erhverv påtale det som noget de ser som alvorligt problem. 

Der mangler i nok en organisation for virkelige små virksomheder - Dansk iværksætterforening tror jeg heller ikke skræmmer ret mange folketingsmedlemmer.

Var rart at blive af med, men jeg frygter lidt det er op ad bakke desværre. Husk at søge fritagelse - der er omsætningsgrænser (som jeg ikke husker i hovedet - men dog ikke så højt, tror 300.000 kr året inden og fritagelse år 1 per automatik - ud fra huskeren kun)

Så kan man komme ned på alt fra 0 kr -  til et opkrævningsgebyr -  til gebyr for jordaffald - forskelligt fra kommune til kommune

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Greve, 2670
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Blot
lidt tanker om hvad der foregår, måske lidt for sjov.

( Med lidt hjælp af ” parkinsons lov”)

I
erkendelse af Danmarks ypperste hovedsystems mangler og svagheder har kommunernes
administrative ledelse opfundet en substitut for ”SKAT”, - et system der er implementeret og hedder
erhvervsaffalds afgift. Den forfalder uagtet om man har affald eller ej – et CVR
nummer er tilstrækkeligt til at lave en dobbeltopkrævning hvis man har bopæl på
arbejdsadressen. Administrativt en enkel sag.

Læs,
hvis du gider.

For
at forstå systemet organisationsplan skal man vide at den udøvende magt fører
fra chefen til ved besked-manden - fra ham til Ja-mændende og endeligt til
nikkerne.

Indkomne
forslag behandles normalt af Hovedrysterne, Nej mændene og Ved ikke -mændene og
endeligt chefen

Der
findes ikke noget klart svar på hvordan en ide’ overhovedet er nået frem til
chefen. På vejen møder vi Villig-manden og den afskyelige Nej-mand.

Side
om side i hierarkiet finder vi Nikkerne og Hovedrysterne.

Jeg
tror I allerede kan genkende forretningsgangen og hierarkiet. Det er velkendt overalt.

Seneste
indlæg har fået en tydelig politisk drejning hvor man kan se et bundt kommunal politikere
foran sig, der skal vedtage en beslutning i miljøets navn.

Med
tanke på ovenstående ide’ behandling om afgiften, vil det næppe være muligt at
hitte ud af ideens oprindelige ordlyd, hvem der har foreslået hvad, men blot
konstatere hvad udfaldet blev.

Som
John rigtigt peger på er det ikke en folkelig sag, og derfor ingen stemmer i at
politisk markere sig i vores favør. Det er prøvet at vække nogen via læserbreve
i den ”lokale”, men ingen reaktion.

Jeg
er nået dertil at jeg har betalt mine 901 Kr. + Moms i erkendelse af at DE er
større end jeg er. Det jeg kan se frem til er at Thomas/ASE kan fange DEM i en
fodfejl et sted i paragrafjunglen.

Det
ville være en udsøgt fornøjelse at dele plads med John på balkonen til næste
Muppet Show.

God
weekend BPF

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

BPF.:
ville være en udsøgt fornøjelse at dele plads med John på balkonen til næste
Muppet Show.
jeg skal nok være der hvis jeg må være den lidt runde. Din beskrivelse er givet ganske rammende - der er oceaner af den slags, og nogen gange må man vælge sine kampe desværre - forestil dig folkeafstemningen:

Skal erhverslivets erhvervsafgifts affalds afgift fjernes   x ja      x nej

Ikke ret megen svung over folkeligheden i det - og det styrer jo en del - Du kan se en række bekymrede partiordfører i erhvervsaffaldsspørgsmål under afslutningsdebatten på TV2 udtale: Man står over for valget, at tage pengene fra folkeskolen, kræftbekæmpelse, regelmæssig togdrift på lokalbanerne, eller denne afgift hvor man bare beder erhvervet betale for deres affald som jo nok er mere end det fru Petersen har.

Ikke nok folkelighed i modstanden du Smile - men jeg holder skam med ASE og modstanderne grundet vilkårligheden og ind imellem ryddes der jo op i junglen og måske nogen tager fat i dette

Vi ses i teateret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Side 3 ud af 5 (47 indlæg)