Jeg kommenter kun indlægget lige inden som skriver det er det affald vi direkte aflever, og jeg har vel skrevet klart at jeg synes det er uretfærdigt - bare gjort opmærksom på at loven ikke er lavet så den kun dækker konkret præcis det som den enkelt afleveret eller smider i skrældespande men at det skal dække kommunernes håndtering også at såkaldt jordbortskaffelse = fra gammelt erhverv. Jeg synes det er en dum lov men derfor er det jo vigtigt at brokken ikke kun hedder, at vi da kan betale NÅR vi afleverer for det er jo nemt at tilbagevise med, at det slet ikke kun er det vi gør
og den med dobbelt er faktisk vigtig, for en del erhverv der kører til genbrugspladsen skal jo betale for det de afleverer (byggeaffald) selv om de betaler den anden afgift Væk med afgiften og ja - så må udgiften i sagens natur dækkes af andre skatter - fordi den rammer i flæng både nogen der forurener og nogen der ikke gør og fordi nyt erhverv ikke trænger til bøvl og afgifter + det behandles vidt forskelligt i kommunerne - men skal man vinde den politiske diskussion (og hip hip til ASE) så er det godt at vide hvad man kæmper mod - jeg tror vi er ret så enige vh John H |
Løsningen er simpel:
Flyt til Struer.
I Struer Kommune er de virksomheder, som er fritaget for affaldsgebyret tilsyneladende også fritaget for administrationsgebyret.
Det fremgår i hvert fald af et brev til min kones virksomhed, der ligger under omsætningsgrænsen.
I min egen virksomhed, der er registreret i én af de fritagne brancher, har jeg ikke modtaget nogen opkrævning, så jeg er formentlig også fritaget for administrationsgebyret.
I øvrigt kan Struer Kommune administrere ordningen for kun 250 kr., så det kan dårligt betale sig at bruge tid på at ansøge om fritagelse.
Det er pudsigt, at andre kommuner kan bruge mere end fire gange så mange penge på den samme administration - men Struerfolkene er vel bare ekstremt effektive?
Venlig hilsen
Hans