Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræver det en speciel tilladelse at oprette et website som skaber kontakt mellem køber og sælger af fast ejendom, men som på ingen måde varetager rådgivning eller køb/salg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej :)

Jeg er klar over at det kræver at man er aut. ejendomsmægler eller advokat, for at kunne foretage ejendomsformidling, herunder rådgivning og salg af fast ejendom. Jeg er ganske almindelig og har ingen uddannelse, så jeg ville høre om nogen herinde ved om det kræver en speciel tilladelse at oprette et website som via medlemskab på sitet skaber kontakt mellem køber og sælger, uden at websitet foretager rådgivning eller køb/salg af ejendomme. Jeg har tænkt at man som sælger selv opretter sig som medlem og får en profil hvor der oplyses nødvendige oplysninger om ejendommen, og så potentielle købere kan tage kontakt til sælger igennem websitet, men at selve handelen foregår udenfor sitet.

Håber meget der er nogen herinde som ved det, da jeg er spændt på at komme i gang med websitet :)
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg da helt sikker på at du gerne må.

Jeg tror da heller ikke man skal være hverken aut. ejendomsmægler eller advokat for at kunne foretage ejendomsformidling. Hvor har du det fra??

Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt klar over at denne her havnede helt forkert, men kan ikke slette den igen.. :D

Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Diverse velansete boligwebsites og regler og love på området, siger at for at man må være ejendomsformidler skal man være aut. ejendomsmægler, advokat eller lignende. Men i det indgår også at de tager sig af salg og rådgivning udover at finde køber/sælger, hvilket jeg vil holde mig langt fra. Jeg vil holde mig til det at skabe kontakten mellem sælger og køber. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)