Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms - hjælp søges!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg har fornyligt importeret tekstilprodukter på en værdi af 25.000 kroner (cirka). Jeg modtager således et brev fra Skat hvor vi har et udestående på hele 10.600 kroner, hvor cirka 8.000 kroner af dem er importmoms. 


Spørgsmålet er så: De 8.000 kroner er det et beløb vi kan trække fra senere, eller kan det virkelig passe at vi betaler moms to gange? Altså 25% i import- og 25% i salgsmoms

Det skal måske lige tilføjes at vi er et enkeltmandsvirksomhed indtil d.1 Febuar, så hedder det ApS - vi er importregistreret, men ikke moms. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46450
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Niels Dalby Mortensen:

Spørgsmålet er så: De 8.000 kroner er det et beløb vi kan trække fra senere, eller kan det virkelig passe at vi betaler moms to gange? Altså 25% i import- og 25% i salgsmoms. 

Det skal måske lige tilføjes at vi er et enkeltmandsvirksomhed indtil d.1 Febuar, så hedder det ApS - vi er importregistreret, men ikke moms. 

Uha - du skal ha fundet noget kursusværk i økonomi hvis ikke du skal køre bil med bind for øjnene. I er ikke momsregistrerede og skal derfor betale moms ved import og ved jeres indkøb i det hele taget. 

I skal IKKE lægge salgsmoms på MÅ ikke lægge salgsmoms på når I sælger som ikke momsregistrerede MEN

HVIS I kunne forventes at forudse, at I ville kommer over 50.000 kr i omsætning/salg på 12 mdr i træk, ja så kan i blive pålagt moms på det I har solgt uden moms + en bod på samme beløb, så med indkøb af 25.000 kr textil så lyder det jo helt klart som, at I må forvente at sælge for over 50.000 kr på en 12 mdr periode og så kan I være på vej mod endnu mere problem. Læs gerne om MOMSPLIGT og måske også lidt helt banal start viden om moms og skat her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

Det har ingen betydning med selskabsformen personlig virksomhed eller ApS - men jeg forstår slet ikke valget med ikke at momsregistrere jer

Måske det er en ide at få fat i en revisor der kan se om I kan momsregistreres bagud så I kan få importmomsen retur - mod naturligvis at skulle lægge moms på salget - Om det er muligt kan jeg ikke sige ud fra dit spørgsmål og vil under alle omstændigheder ikke gætte konkret på

God vind med det    vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal sikre jer, at importen sker på jeres CVR-nummer. Derved bliver der ikke opkrævet direkte importmoms, men denne skal indgå i jeres momsregnskab.

Dermed har i indgående (import)moms, der kan modregnes jeres salgsmoms.

Hvorvidt beløbsstørrelsen kræver en rettelsesangivelse, bør I forhøre jer om hos Skat. Umiddelbart lyder det som om, at jeres produkt er importeret privat. Det skyldes somregel manglende transportinformation - eller i det konkrete tilfælde, at I har enkeltmandsvirksomhed og derfor bliver din privatperson og "erhvervsperson" blandet sammen, fordi der sandsynligvis er udeladt et CVR-nummer på faktura.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår simpelthen ikke hvad det du mener.

Du oplyser at I ikke er momsregistreret,  hvorfor er det så du vil beregne salgsmoms af den importerede vare.  I øvrigt vil I normalt skulle være moms registreret for at kunne blive importør reg.

Du skriver vi, man kan altså ikke være flere om et enkelmandsfirma ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46450
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
I skal sikre jer, at importen sker på jeres CVR-nummer. Derved bliver der ikke opkrævet direkte importmoms, men denne skal indgå i jeres momsregnskab

Jacob - du misser en vigtig ting i trådstarters spørgsmål, nemlig 

trådstarter:
Det skal måske lige tilføjes at vi er et enkeltmandsvirksomhed indtil d.1 Febuar, så hedder det ApS - vi er importregistreret, men ikke moms.
(mine fremhævning med fed) -Det vil derfor altid udløse moms ved import til det CVR som standard

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tusind tak for dit svar. 

Jeg har nu været inde og momsregistrere virksomheden gældende fra den 01-12-13, og derfor skulle vi nu være momsregistreret. Kan jeg derfor ikke nu undgå at betale importmomsen? 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Din momsreg kommer til at gælde fra den 1/10 13, og ja nu kan du fratrække importmomsen, men nu skal du tage salgsmoms af al diit salg fra din registering, men så kan du også fratække købsmoms.
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jacob:
I skal sikre jer, at importen sker på jeres CVR-nummer. Derved bliver der ikke opkrævet direkte importmoms, men denne skal indgå i jeres momsregnskab

Jacob - du misser en vigtig ting i trådstarters spørgsmål, nemlig 

trådstarter:
Det skal måske lige tilføjes at vi er et enkeltmandsvirksomhed indtil d.1 Febuar, så hedder det ApS - vi er importregistreret, men ikke moms.
(mine fremhævning med fed) -Det vil derfor altid udløse moms ved import til det CVR som standard

vh



Man kan ikke være importørregistreret og undlade momsregistreringen, så antog at det var en tastefejl..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46450
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Man kan ikke være importørregistreret og undlade momsregistreringen, så antog at det var en tastefejl..
sådan troede jeg også en gang, men det har et par tråde herinde om folk der fik registrering for import uden moms -  og svar fra f.eks, Henrik K og andre, at man kan det, fik mig til at skrive til EOS og - også EOS har svaret mig direkte, at det kan man

Man skal bare ha EN pligt som minimum, f.eks. importreg eller moms elller arbejdsgiver osv - så kan man få CVR. Man kan godt være importregistreret uden moms hvis man venter under 50.000 kr. i oms som sædvanligt.

Man skal så bare betale importmomsen uden at kunne trække den fra igen som momsregistrerede kan, så den er god nok - man kan importregistreres uden moms - men i dette fald virker det bestemt ikke smart at være det

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)