Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kanvas II - sådan får du MERE ud af dine opkald ..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej iværksættere og selvstændige !

Jeg fik lyst til at dele noget mere viden om fænomenet: cold call, eller kanvas opkald som det hedder i DK. 

For efterhånden længe siden skrev jeg et længere indlæg om Kanvas. En basal "manual" for nystartede i øvelsen, som er lige til at gå til.

Nu laver jeg så en opfølger på dette indlæg, og jeg vil prøve at indkredse hvordan du får MERE ud af dit ihærdige ringeri, så du blir en mere tilfreds person efter en sådan arbejdsdag med kolde opkald til emner ..

Jeg har selv flere tusind kolde opkald i bagagen og har en lillebitte viden om det, som jeg gerne vil dele. 

Den gode samtale ..

Som med så meget andet i livet får man mest ud af en god samtale - fremfor det modsatte. Og specifikt i salgsøjemed er det så vigtigt, at samtalen i hele forløbet går godt .. Fordi eller kan du risikere dit emne bare sir farvel og tak midt i det hele. 

Så, hvis vi sir du har fat i firmaet og den rette kontaktperson, som endelig har 5 min. til at snakke med dig, kan du med fordel gøre dette

Sådan kan det gøres:

1. Præsentation. Lige hurtigt gøre modtageren klar over hvem han taler med, og hvilket firma du ringer fra .. Hold den kort og præcis. Der er tid nok til at uddybe senere omkring dine produkter. Men en go indledning er supervigtig. Mennesker husker det første indtryk- så vær skarp på hvad du vil sige

2. Lad modtageren komme til, og få lov til kommentere på din præsentation. Det handler jo om at få skabt en samtale fra begyndelsen. 

3. Dernæst spørg fx : Hvad vil det betyde for jeres firma hvis vi kunne spare jer for 25% på udgifterne til strømmen det næste års tid ? ( Blot et ex hvis du sælger denne type ydelse .. ) . Bemærk frasen : Hvad vil det betyde ... Det er et åbent hv-spørgsmål, og det betyder jo ikke så overraskende at modtageren IKKE kan svare med ja eller nej, men svarer med en sætning, som du kan bygge samtalen videre på .. Og så har du en egentligt samtale igang, og det er POINTEN med at få med at få stillet det rette spørgsmål ..

4. Luk samtalen ned på den gode måde. Her mener jeg fx: "det var hyggeligt at tale med dig , jeg sender mat. til dig idag ", eller " Det var spændende at høre nærmere om jeres aktuelle problem med kloakering, jeg sender mat. til dig senere i dag" 

Se, nu har du været igennem den gode samtale- og dit arbejde er nu: send mat. hurtigt, giv modtageren 2-3 dage  til at se på det, og lav grundige opfølgninger på disse leads med mail eller tlf.. Byg videre på relationen

Hvis du vil læse mit første indlæg om kanvas kan du se det her : Kanvas manual

Hvad er dine erfaringer med at ringe ud ? Jeg gir gerne gerne et gratis råd med på vejen .. Mailadr findes på min side : http://optimersalget.dk/

-Godt salg !

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Har du nogle gode ideer eller råd på hvordan man kommer igennem til den rette kontaktperson. Typisk når man ringer så er det receptionen der tager telefonen først eller hvem de nu har til at tage imod deres opkald.

Her oplever vi stor problemer med at komme igennem og snakke med den rette kontaktperson.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolas

Ja, du kan sige at du ringer fordi du har noget materiale du gerne vil sende til IT-ansvarlig. Kan jeg tale med IT-anvarlige i virksomheden.

- Får du kun lov at sende en mail til personen- af receptionisten- er det godt nok, fordi du kan stadig lave en opfølgning på den infomail du sender ud. Så er du igennem til rette beslutningstager. 

Hvis man vil ringe seriøs kanvas og få noget ud af det er det bedre at tænke en liste med et stort antal emner fx 300 og fordele dem over nogle mdr.

I stedet for kun at ringe til 50 emner og få opbygget en meget tynd leadpipeline. Mængden er vigtig hvis du vil opbygge en solid leadpipeline.

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.

Har du flere gode råd på hvad man kunne sige.

Det er meget godt og prøve sig frem med forskellige måder fremfor kun med denne ene måde du nævner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv selv at finde de rette åbninger. der er jo mange måder at indlede samtale på. Det vil være go træning for jer selv at finde den måde i vil anvende

Du kan måske bruge mit blogindlæg til at være bevidst om at det kan tage noget tid, før du har fået kontakt til emnet og sendt noget mat., til han er klar til at tale seriøst om at bruge jeres produkt. Mange jeg har talt med i tlf som vil sælge mig udmærkede ydelser gir for hurtigt op ..

http://www.amino.dk/blogs/neodias/archive/2014/03/24/forst-229-r-du-basal-k-248-bs-psykologi.aspx 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)