Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domænenavn med egen personlig konto - god/dårlig idé?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er midt i oprettelsen af eget firma (enkeltmandsfirma) og er så småt ved at få styr på alle detaljerne. Jeg har besluttet at vente med at registrere mig officielt, da jeg skal ud at rejse et par uger og ikke vil være aktiv før efter denne periode. Til genæld kan jeg jo sagtens få styr på hjemmeside i mellemtiden og hertil kommer mit spørgsmål: 

Jeg er studerende og vil derfor lave et klart skel mellem firmaets økonomi og min egen indkomst (her tænker jeg SU). Eftersom jeg ikke vil moms-og CVR registreres endnu, vil jeg også gerne undgå oprettelse af ny bankkonto. Derfor står jeg for at bruge min personlige konto til opkøb af domænenavn. Er dette en dårlig idé? Skal dette i så fald noteres i et regnskab? På trods af, jeg intet har imod at betale med MINE penge og altså ikke firmaets?

Jeg håber ikke, spørgsmålet er for forvirrende. 

På forhånd tak for hjælpen!

Astrid :-)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Astrid.

Der er ikke forskel på "virksomheden" og dig, når der ikke er oprettet et selskab. Så vidt jeg ved, er der intet lovkrav om, at have en separat bankkonto. Det er dog en god idé for at holde tingen adskilt.

Det begynder først at betyde noget, når du gerne vil trække tingene fra i SKAT og begynder at tjene penge, som skal registreres som personlig indkomst.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nok det er lidt forvirrende. Hvis du skal ha særøkonomi i forhold til SU, så skal du ha CVR og ikke nok med det, du skal drive det i VSO (se link) Læg mærke til at du skal opfylde krav om seriøs drift i forhold til VSO men det står i linket

Du må godt bruge dine egne penge hvis ikke du vil ha VSO (og det kan som også gøre med - men du vil nok givet ha brug for revisor til at sætte det op og afgøre om det duer med VSO for dig)

Du må også godt købe domæne inden du har stiftet virksomhed forudsat, at du intet har faktureret uden moms før du stifter virksomhed og det du køber er noget som du køber med det formål at få stiftet virksomheden og ikke tager i brug privat inden.

Det som ikke hænger helt sammen er m.a.o. det med at du måske ikke vil stifte virksomhed med moms - for så er der givet nok fradrag for domænet hvis det er et du bare bruger til at tjene penge på - også selv uden moms og ikke bruger til andet og så er det ligemeget om det er egne penge, men SKAL du holde SU borte, så kan det kun ske enten ved et selskab eller VSO

Hvis du skal kunne trække det fra i virksomhed skal du bestemt føre regnskab og gemme bilaget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)