Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domænenavn med egen personlig konto - god/dårlig idé?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er midt i oprettelsen af eget firma (enkeltmandsfirma) og er så småt ved at få styr på alle detaljerne. Jeg har besluttet at vente med at registrere mig officielt, da jeg skal ud at rejse et par uger og ikke vil være aktiv før efter denne periode. Til genæld kan jeg jo sagtens få styr på hjemmeside i mellemtiden og hertil kommer mit spørgsmål: 

Jeg er studerende og vil derfor lave et klart skel mellem firmaets økonomi og min egen indkomst (her tænker jeg SU). Eftersom jeg ikke vil moms-og CVR registreres endnu, vil jeg også gerne undgå oprettelse af ny bankkonto. Derfor står jeg for at bruge min personlige konto til opkøb af domænenavn. Er dette en dårlig idé? Skal dette i så fald noteres i et regnskab? På trods af, jeg intet har imod at betale med MINE penge og altså ikke firmaets?

Jeg håber ikke, spørgsmålet er for forvirrende. 

På forhånd tak for hjælpen!

Astrid :-)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Astrid.

Der er ikke forskel på "virksomheden" og dig, når der ikke er oprettet et selskab. Så vidt jeg ved, er der intet lovkrav om, at have en separat bankkonto. Det er dog en god idé for at holde tingen adskilt.

Det begynder først at betyde noget, når du gerne vil trække tingene fra i SKAT og begynder at tjene penge, som skal registreres som personlig indkomst.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :