Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Jeg kan ikke drive min butik på grund af alt for høj luftfugtighed i lokalerne.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 03:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle iværksættere derude,

Jeg er en frustreret butiksindehaver, som ikke længere kan drive en ansvarlig forretning i mine lokaler. Dette er på grund af alt for stor luftfugtighed i lokalerne. Denne luftfugtighed kommer fra væggene. Væggene er fugtige på grund af manglende udvendig vedligeholdelse og isolering. Det er forhold som jeg har pointeret overfor folk som har et stort medansvar overfor hele husets tilstand. Nu har jeg skimmelsvamp i lokalerne og mit helbred er begyndt at blive påvirket af disse forhold. Desuden er mine forhold så dårlige at mine varer også tager skade. Hele situationen gør at jeg ikke længere kan opretholde min virksomhed.

Jeg har skrevet til ansvarlige og beslutningsmæssige personer omkring problemet og bedt dem om at imødekomme mine ønsker. Jeg ønsker forbedringer af hele husets tilstand og i mellemtiden har jeg bedt om en huslejeregulering. Men jeg har ikke nogen erfaring indenfor disse sager, så derfor vil det være behjælpeligt, hvis nogen i dette forum har haft lignende erfaringer eller som har en god viden omkring mine rettigheder. Måske er der en advokat i dette forum, som har kendskab til spørgsmål indenfor erhvervslejemål. Er der nogen i dette forum som har kendskab til en rigtig god advokat, som har sit speciale indenfor erhvervslejemål og som samtidigt ikke har kæmpe store advokathonorarer.

De venligste hilsner

Steffen

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

kan du ikke montere en fugt tørre i lokalet

og evt male vægene med en form for forsegler aå fugten ikke kan trænge i gennem

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Steffen,

det er godt at du er opmærksom på det, for det er helt nødvendigt at få styr på det, inden det for alvor går ud over dit helbred. Sporerne fra skimmelsvamp kan være rigtig farlige i det lange løb.

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til nogen, der arbejder professionelt med skimmel, fx. den her: http://www.pro-skadeservice.dk/bekaempelse-af-skimmelsvamp/ .Få dem til at lave nogle målinger og give et tilbud på, hvad der skal gøres for at fjerne dit skimmel og undgå at det kommer igen.

Så går du til din udlejer og siger, at nu har du fået et tilbud, og her er prisen. Ofte er det uvidenhed og dovenskab som gør, at en udlejer ikke reagerer. Hvis du derimod tager det praktiske slæb, og en ekspert bakker dig op, går det nogle gange noget lettere!

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

Start lige med at tage din telefon og tage billeder af hele dynen før du gør noget. Og gør det gerne over noget tid.

Derfra så tror jeg at fremgangsmåden er noget i retning af:

- Stop med at betale husleje og skriv til udlejer at:

- Du kræver huslejeregulering for hele perioden hvor problemet har været der. Vent med at skrive hvor meget, lad udlejer spille ud med forslag

- Du kræver en omgående udbedring af den grove misligholdelse

- Du kræver en vurdering af indeklimaet mhp. identifikation af svamp/fugt og helbredsrisici

Hvis udlejer ikke reagerer har du ikke så mange andre formelle muligheder end at opsige lejemålet (med henvisning til grov misligholdelse af lejekontrakten) - og så stævne vedkommende ved boligretten vedr. reguleringen af huslejen med tilbagevirkende kraft.

Jeg er i sving med næsten nøjagtig det samme (dog et kontor) - og bruger min supergode advokat. Men....har er ikke sådan ligefrem at kategorisere som billig :)

/Kristian

Fra Skibby
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 35
Fra  www.altomvarebiler.dk Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen!

Start med at gå ned i det nærmeste byggemarked eller isenkræmmer og køb en affugter til 8-900 kroner. Den vil tage fugten i lokalet, så der bliver til at holde ud at være. Det handler om dit helbred.

Den økonomiske og juridiske del af det overlader jeg til andre Amino-medlemmer. Men var det ikke en ide af spørge Arbejdstilsynet, om det overhovedet er lovligt at udleje den slags lokaler til erhverv?

Vh

Thomas

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Hej Steffen

Lyder som en opgave for et ventilations anlæg :) det kan være det er billigere i stedet for at kaste sig ud i en lang kamp med de bygnings ansvarlige.

Du er velkommen til at ringe til mig så kan vi tage en snak om det. Det kunne jo være at udlejer ville spytte lidt i kassen fremfor hans bygning bliver ødelagt.

28294758

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde nok også startet med at købe en Luftaffugter til 800-1000 kr, bare for at gøre det til at holde ud ... Derudover er der hvis nok gode råd i tråden her, men ville huske billeder inden du begyndte på noget.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Maskinmesteren:

Hej Steffen

Lyder som en opgave for et ventilations anlæg :) det kan være det er billigere i stedet for at kaste sig ud i en lang kamp med de bygnings ansvarlige.

Du er velkommen til at ringe til mig så kan vi tage en snak om det. Det kunne jo være at udlejer ville spytte lidt i kassen fremfor hans bygning bliver ødelagt.

28294758

Ville klæde dig at tilsidesætte egne interesser - At sætte ventilation op fjerner jo ikke det grundlæggende problem.

Det svarer vel til at pisse i bukserne på frostklar nat for at få varmen

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ventilation hjælper med at få et bedre indeklima og fjerner beskidt og forurenet luft og fugt. Så selvfølgelig vil det hjælpe at sætte det op og det er jo ikke noget man kun bruger en gang.

Mange fugt og skimmel problemer bunder i dårlig ventilation og varmestyring. Isolering af hulmuren vil selvfølgelig også hjælpe på indeklimaet. MHT murværket skal det være meget utæt for at give fugt skader.

I øvrigt bad jeg kun manden om at ringe for at hjælpe ham der er jo flere faktorer der kan spille ind

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

For decideret luftaffugtning vil det være en god idé at kontakte en seriøs affugtningsvirksomhed som f.eks.: http://www.dst-danmark.dk/
Men spørgsmålet gik vist mere på den juridiske del, om hvem der skal sørge for det.
Det er der nok andre, der er mere skarpe på end jeg.
( Ps. ved for høj luftfugtighed skal man først sørge for at fjerne kilden til fugten - altså løse problemet.
Er det ikke muligt - klimaproblem, dårlig konstruktion el. lign. -  så er det muligt at bruge en affugter. Med almindelig udluftning og ventilation kommer man langt, men i svære tilfælde kan en affugter være den rigtige løsning.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)