Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gjorde i med privatøkonomien i starten?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg er ved at udvikle et koncept jeg brænder rigtigt meget for. Det bliver på konsulentbasis med diverse service.

Idag har jeg et ok lønnet fuldtidsarbejde, dog ikke i nærheden af noget jeg brænder for. 

Hvordan startede i op som selvstændige og hvordan fik i det økonomiske til at hænge sammen?

Jeg kan enten vælge at starte det på deltidsbasis, ved siden af mit arbejde. Problemet er bare at jeg arbejder skiftehold (dag/aften) og dette vil give komplikationer i forhold til mine service, samt det vil være svært at vide hvornår man kan træffe mig. Jeg kan dog også udføre arbejdet i weekenden hvor jeg har fri.

Ellers kan jeg gå all in og quitte jobbet og starte op fuldtids, men det virker lidt som et stort sats og ikke ret sikkert (kender udemærket til ordsproget hvor intet vover intet vinder, men vil helst ikke bo på gaden:-))

Det gode ved min virksomhed er at jeg ikke har de store udgifter i og med det er min egen tid som skal aflønnes. 

Har i nogen gode forslag eller erfaringer? Jeg regner med at holde ferie hvor jeg vil få alt op at køre så det er klart dag 1 (hjemmeside, service-partnere osv.)ligemeget hvilken vej jeg tager.

PS jeg har gennem et spørgeskema kunne udlende at omkring 60% ud af 100 ville anvende mit koncept, hvilket er over al forventning. Men er det virkelig en grundig nok markedsresearch? 

Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ser lige med

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej - det lyder som om, at du har en spændende ide. 

Mht din økonomi er det i sagens natur kun dig selv, der kender den bedst. Det afhænger også meget af din alder, om du bor alene, om du har en familie at forsørge til hverdag osv. 

Men hvor om alt andet er... før eller siden SKAL du tage springet, hvis du ønsker at blive iværksætter - og som iværksætter er man nødsaget til, at satse!

Langt de fleste af os har jo brug for en indtægt for, at kunne få hverdagen til at hænge sammen - også i en opstart med en super idé!

En konstruktiv ide kunne være, hvis du kan finde en midlertidig sidebeskæftigelse, hvor du som selvstændig kan blive honoreret for dit arbejde ved siden af. 
Det vil måske give dig et mindre rådighedsbeløb for en tid (og måske et par år.. indtil du får en gevinst retur på dit projekt), og du vil skulle skære ned på diverse ting.

Jeg har været iværksætter i adskillige år og har pt. mellem 14-16 timers arbejde i døgnet - hvoraf det pt. kun er det halve af arbejdstiden jeg får et kickback for i øjeblikket. I fredags tog jeg dog "kun" 10 timer.. da familien også skulle plejes. :) 

Find en fornuftig løsning - og ta' springet NU. Ellers bliver det aldrig til noget.. ;-)  

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du ikke nævnt noget om hvilket marked det er i, etc. Men hvis det var mig, som skulle starte noget nyt ville jeg beholde et fuldtidsarbejde, og arbejde i weekenderne samt - hvis det er muligt - når du har fri.

Derudover ville jeg leve så billigt som muligt (dog ikke så billigt at det bliver urimelig surt), og spare de penge man sparer op. Det kan du så bruge til at quitte dit job tidligere, og kunne arbejde flere timer på din virksomhed du drømmer om.

Det vil også give kunderne mere fleksibilitet.

Jeg ville dog ikke udelukkende gå ud fra din spørgeskemaundersøgelse. Der er nemlig rigtig mange der er positive når de bare bliver spurgt om det, men når det så rent faktisk kommer til køb så er folk langt mere skeptiske.

Igen ved jeg ikke hvad du laver konsulentarbejde indenfor, men hvis du skulle lave noget mere grundig markedsresearch, kunne man så forestille sig at man siger - hvis du køber det her klippekort på konsulentydelser får du 50 % rabat (da du ikke har noget sat op endnu). Så bliver det også mere virkeligt for folk.

Man kan endda nøjes med at lave et link til at købe det uden rent faktisk at få folk til at købe det. Du kan læse mere (på engelsk) omkring at teste sådan nogle ting.

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Kristoffer - Serverfruit:

Nu har du ikke nævnt noget om hvilket marked det er i, etc. Men hvis det var mig, som skulle starte noget nyt ville jeg beholde et fuldtidsarbejde, og arbejde i weekenderne samt - hvis det er muligt - når du har fri.

Derudover ville jeg leve så billigt som muligt (dog ikke så billigt at det bliver urimelig surt), og spare de penge man sparer op. Det kan du så bruge til at quitte dit job tidligere, og kunne arbejde flere timer på din virksomhed du drømmer om.

Det vil også give kunderne mere fleksibilitet.

Jeg ville dog ikke udelukkende gå ud fra din spørgeskemaundersøgelse. Der er nemlig rigtig mange der er positive når de bare bliver spurgt om det, men når det så rent faktisk kommer til køb så er folk langt mere skeptiske.

Igen ved jeg ikke hvad du laver konsulentarbejde indenfor, men hvis du skulle lave noget mere grundig markedsresearch, kunne man så forestille sig at man siger - hvis du køber det her klippekort på konsulentydelser får du 50 % rabat (da du ikke har noget sat op endnu). Så bliver det også mere virkeligt for folk.

Man kan endda nøjes med at lave et link til at købe det uden rent faktisk at få folk til at købe det. Du kan læse mere (på engelsk) omkring at teste sådan nogle ting.

Det er som uafhængig bilkonsulent. Det vil kræve at jeg kan komme rundt til forhandlere / private, hvilket også er hvorfor det "kunne" lade sig gøre i weekenden, dog er en af mine partnere i ydelsen, et værksted som ikke har åbent i weekenden. Men det kunne lade sig gøre, dog ville det ikke være optimalt.Jeg bor sammen min kæreste forholdsvist billigt. Har ingen gæld og har en ok god opsparing, dog er jeg jyde, og vil selvfølgelig helst ikke bruge hele min opsparing på alm. forbrug. Jeg er godt klar over man skal se det som en investering, men vil gerne høre hvad I, herinde gjorde.

Nej spørgeskemaet kan du have ret i, men jeg er alligevel positivt overrasket over resultatet, som jeg havde forventet ville være langt mindre, men det kræver at opbygge megen tillid og sørge for folk kender til fordelene ved min service, ligeså snart de gør bliver de fleste "nej"-sigere omvendt.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger meget omkring dig selv og din verden. I mit tilfælde er jeg selv hoppet ud i det. Havde ellers et godt fuldtidsarbejde, men det tog også meget af min tid og energi, så jeg ikke havde noget overskud.

Da min kæreste og jeg ikke har børn endnu og ellers kører på lave udgifter, tænkte jeg at det er nu eller aldrig. Jeg har dog valgt at tage et deltidsjob et par dage om ugen, så jeg får dækket de mest basale udgifter som husleje, mad osv.

Resten af tiden kan jeg bruge på mit eget og langsomt køre det i stilling og få sat igang. Det var også vigtigt for mig at jeg har tid til at kunne håndtere mine egne kunder og ikke skulle tilrettelægge det efter et "arbejde", for det vil også virke lidt useriøst og særligt måske hvis man skal til den anden ende af landet.

Det var et stort skridt for mig, men omvendt en nem beslutning, da det for mig virkede som tiden var rigtig og de mest vigtige ting hurtigt faldte på plads.

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark | Parfume-S:

Det afhænger meget omkring dig selv og din verden. I mit tilfælde er jeg selv hoppet ud i det. Havde ellers et godt fuldtidsarbejde, men det tog også meget af min tid og energi, så jeg ikke havde noget overskud.

Da min kæreste og jeg ikke har børn endnu og ellers kører på lave udgifter, tænkte jeg at det er nu eller aldrig. Jeg har dog valgt at tage et deltidsjob et par dage om ugen, så jeg får dækket de mest basale udgifter som husleje, mad osv.

Resten af tiden kan jeg bruge på mit eget og langsomt køre det i stilling og få sat igang. Det var også vigtigt for mig at jeg har tid til at kunne håndtere mine egne kunder og ikke skulle tilrettelægge det efter et "arbejde", for det vil også virke lidt useriøst og særligt måske hvis man skal til den anden ende af landet.

Det var et stort skridt for mig, men omvendt en nem beslutning, da det for mig virkede som tiden var rigtig og de mest vigtige ting hurtigt faldte på plads.

Deltids er faktisk ikke helt dumt, jeg startede faktisk på mit nuværende arbejde som studiejob, men droppede ud af uddannelsen da den ikke sagde mig noget og blev tilbudt fast job med det samme, det er om aftenen de kører deltids, så det kunne helt sikkert være en mulighed hvis jeg kan få den gamle ordning tilbage:-)

Det er mest for at få dækket de basale udgifter og en smule forbrug. Men sidder heldigvis billigt i alt (leje, forsikring osv, bil er betalt), tror mine faste private udgifter er på ca. 6500 om måneden så det er ikke det vilde:-)

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige som bonus spørgsmål, er der så nogen som har en ide til hvordan jeg kan få undersøgt markedet udover spørgeskema? Der er ikke mange som kender til den type koncept og slet ikke mit da der ikke er andre som tilbuder samme tiltag, men folk skal helst lige "overbevises" om fordelene før de kan se det fornuftige i det. 

Det er en service som mere eller mindre vil blive gratis for kunden, da salæret ofte vil blive dækket ind gennem forhandlinger på deres bilkøb.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

LowDog:
Lige som bonus spørgsmål, er der så nogen som har en ide til hvordan jeg kan få undersøgt markedet udover spørgeskema?

Der er overhovedet ikke noget negativt ment ved det, men jeg er lidt nysgerrig på hvorfor du tror at der ikke er andre selvstændige bilkonsulenter på markedet? Dem findes der da flere af. Det gælder jo ikke kun for importbiler som tidligere, men også beskatningsreglerne for "fri bil" giver jo bilkonsulenterne noget at lave, når det kommer til at finde fornuftige løsninger.

Der er faktisk også bilkonsulenter hos de lidt større forhandlere som så om nødvendigt skaffer biler hjem fra andre forhandlere. Det sker typisk for kunder som er intereseret i serviceaftaler eller andre mersalgsydelser.

Det virker lidt som om  at du er en bilinteresseret "gør det selv mand" og ikke har så megen erfaring i selve bilbranchen?

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

LowDog:
Lige som bonus spørgsmål, er der så nogen som har en ide til hvordan jeg kan få undersøgt markedet udover spørgeskema?

Der er overhovedet ikke noget negativt ment ved det, men jeg er lidt nysgerrig på hvorfor du tror at der ikke er andre selvstændige bilkonsulenter på markedet? Dem findes der da flere af. Det gælder jo ikke kun for importbiler som tidligere, men også beskatningsreglerne for "fri bil" giver jo bilkonsulenterne noget at lave, når det kommer til at finde fornuftige løsninger.

Der er faktisk også bilkonsulenter hos de lidt større forhandlere som så om nødvendigt skaffer biler hjem fra andre forhandlere. Det sker typisk for kunder som er intereseret i serviceaftaler eller andre mersalgsydelser.

Det virker lidt som om  at du er en bilinteresseret "gør det selv mand" og ikke har så megen erfaring i selve bilbranchen?

Mit koncept har heller intet med import biler at gøre (selvom det også kan ordnes) det er en overall løsning med alt incl når private eller erhverv skal ud og købe ny eller brugt bil og af med den gamle. Der er en masse detaljer som jeg desværre ikke vil komme ind på her, det er heller ikke topic relevant:-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)