Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsgodtgørelse i firmabil?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg beklager dybt, at jeg nævnte de 2 forbudte ord, i samme sætning, nemlig befordringsgodtgørelse og firmabil.

Spørgsmålet går på, om jeg må betale alle udgifter (privat) ifm. en leaset firmabil (dvs. moms. brændstof, forsikring, ydelser, grønafgift mv.), for dernæst at hæve befordringsgodtgørelse. Lad os antage at virksomheden er et APS.

Jeg er klar over, at det vil kræve at der bliver ført kørebog, således der kun afregnes for de erhvervsmæssige km.

Problematikken er at firmabilen også skal anvendes til privatkørsel, som udløser "skat af fri bil" + kun 1/3 momsfradrag på ydelsen/1.gangsydelsen, sålænge det er virksomheden som ejer og betaler udgifterne på bilen. Som mit regnestykke lige ser ud, ville det være en stor fordel, at kunne betale alt "privat" og dernæst hæve befordringsgodtgørelse.

Men må man det???

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil betale det hele selv, skal du vel bare lease bilen selv og ikke lade firmaet lease den... Derefter kan du få befordringsfradrag og kørselsgodtgørelse.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du selv leaser bilen så det er din privatbil du bruger til arbejdskørsel, så kan du få kørepenge efter statens takster når du fører kørebog - og hvis du har så langt til arbejde, at det udløser befordringsfradrag, kan du også få det

du må kun hæve kørepenge dersom du også hæver løn - uden løn ingen kørepenge læs evt om KØRSELSGODTGØRELSE OG BEFORDRINGSFRADRAG 

Du skal selv betale leasing og alt. Lader du virksomheden gøre det på en hvidplade bil får du skat af fri bil og du kan mig bekendt ikke, som du taler om, kombinere det at lade firmaet eje bilen med at få statens takster - ved selv at betale benzinen - og du vil uanset hvad få skat af fri bil som skal med ind

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du skal selv betale leasing og alt. Lader du virksomheden gøre det på en hvidplade bil får du skat af fri bil og du kan mig bekendt ikke, som du taler om, kombinere det at lade firmaet eje bilen med at få statens takster - ved selv at betale benzinen - og du vil uanset hvad få skat af fri bil som skal med ind

Udfordringen er at bilen er leaset igennem firmaet. Jeg påtænker ikke kun at betale brændstof privat, men ALLE udgifter til bilen, for derefter at hæve befordringsgodtgørelse. Efter mine beregninger, ville det klart være den økonomiske mest fordelagtige. - men det skal jo være skattemæssig korrekt.

Jeg har fremsendt spørgsmålet til min revisor også...

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

lad os høre hvad din revisor siger til firmabil og skattefri kørsel kombineret som du foreslår

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Fra  IsoleringNord Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Modtog du svar fra din revisor, jeg står nemlig i samme situation?

Mvh

Ole

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)