Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerskifte ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Brødsgaard Byggeri Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i vores husstand flere virksomheder. Disse både som enkeltmands og i ApS.

Nu står vi overfor at ville afhænde det ene ApS til den anden ægtefælle.

Dvs at et ApS, der står med min kone som ejer, skal ende op med at have mig som ejer.

Dette grundet at min kone er i gang med noget forretning der er lidt risikobetonet. Men også spændende!! Wink

Vi vil ikke have, såfremt det nye ikke skulle ende op som forventet/håbet, at det kan indebære risiko for det ApS jeg skal overtage.

Hverken økonomisk eller med ejernavn osv.

Jeg står i øjeblikket som tegningsberettiget på pågældende virksomhed.

Er der nogen af Jer kloge Aminoer, der ved om man kan lave et simpelt ejerskifte, eller om man skal hele rumlen igennem med værdiansættelse af driftmidler mv og så lave en handel. Her med mulig beskatning mv til følge.???

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kommer hun til at stille personlig kaution for det nye selskab? Ellers er der jo ikke noget problem i at hun beholder ejerskabet af begge selskaber.

I kan ikke "bare" lave et ejerskifte. Du skal købe anparterne af hende til markedspris, og hun skal muligvis beskattes af fortjenesten. Du bør tage kontakt til en advokat eller revisor, som kan vejlede dig i mulige fremgangsmåder.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bestemmelsen fremgår af Kildeskattelovens §26 B og § 26 A, hvor især § 26B er aktuel i dette tilfælde.

§ 26 B. Overdrager en ægtefælle andre aktiver end de i § 26 A nævnte eller passiver til sin samlevende ægtefælle, skal fortjeneste eller tab, som derved fremkommer, ikke medregnes ved opgørelsen af overdragerens skattepligtige indkomst. Aktiverne og passiverne anses for anskaffet henholdsvis påtaget af erhververen på samme tidspunkter, for samme beløb og med samme formål som de oprindelige anskaffelser m.m.

Svaret må så være, at en overdragelse kan ske uden nogen skattemæssige konsekvenser.

Tonny

Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Brødsgaard Byggeri Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. 

Det er jo lige nøjagtigt dette svar vi søgte Smile

Har netop terpet KSL igennem og vil mandag gå i gang med det formelle.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)