Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål om ledelse?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ved intet om hvem der betaler for de restaurant møder. Det kan meget vel være dem selv. Under alle omstændigheder er det fuldstændigt irrelevant.

Hvis du ønsker at ændre/forbedre nogle arbejdsgange behøver du vel ikke at indkalde til et samlet personale møde. Hvorfor beder du ikke bare om et møde med din nærmeste leder hvor du kan ridse dine idéer op?

Hvis lederen ser muligheder og potentiale i dine idéer vil denne i så fald højst rimeligt arbejde videre med dem.

Mvh Jens

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Frost - For mig giver det absolut ingen mening det du skriver. For det første har jeg slet ikke blandet mig i deres middage, jeg stiller et spørgsmål herinde, om det er god ledelse at sige nej til et personalemøde fordi det er for dyrt, hvor lederne så selv sidder og spiser dyr middag på deres møder. Det er absolut ikke noget jeg har gået og brokket mig over eller været sur over på jobbet, det var noget jeg SELV havde tænkt på, fordi JEG synes det var en smule dobbeltmoralsk at gøre det på den måde. For det andet er det slet ikke noget jeg gør mig klog i eller blander mig i, jeg har netop stilt spørgsmålet herinde, for at hører JERES mening om, om det var noget jeg BURDE gå videre med, og det kan jeg så forstå at du absolut ikke mener at jeg skal gøre. 

At du begynder at blande privat økonomi og frokostordning på arbejdspladsen sammen, det giver ingen mening for mig. At chefen skulle kører rundt i en stor fed luksus bil, for penge han/hun selv har tjent, det er helt fint med mig, også selvom vi skulle holde vores frokostpause i et hul og spise tørt brød. Det er to meget forskellige ting. Så nej jeg kan overhovedet ikke se det, ved at du stiller det op på den måde. 

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

John Hannover - det var ikke min mening at skrive med fed, jeg kunne ikke få den til at lade vær :) 

Du kommer med gode argumenter, og jeg tror jeg vil lade den ligge her. Jeg er ikke ude på at skabe fnider eller andre diskussioner på jobbet. Problemet er, at der ER en masse fnider og tingene løser sig ikke ordentlig på arbejdspladsen. Derfor synes jeg et personalemøde eller sammenkomst, kald det hvad man vil, kunne være på sin plads, så vi en gang for alle kunne få tingene sagt foran alle, hvad skal der gøres i løbet af en dag, på evt. travle dage og ikke så travle dage. Lige nu render folk bare rundt og klør sig selv i røven, fordi de ikke ved hvad de skal give sig til, mens lederne står henne i hjørnet og peger fingre. Mit problem er jo ikke at de er ude at spise, det er jeg i sig selv ret ligeglad med, de kan spise alt det de har lyst til. Jeg synes bare det er noget pjat, at de skal ud at spise på hvert eneste møde, når de bruger en undskyldning som at det er for dyrt med personalemøde, når vi har alle de problemer på selve arbejdspladsen. Men jeg kan ud fra de sidste mange svar forstå, at jeg egentlig bare skal makke ret og gøre som bliver sagt. 

Jørgen Vig Knudstorp
“Mange ledere tror fejlagtigt, at de kan tænke sig ind i en ny måde at handle på. Men du skal gøre det modsatte. Du skal handle dig ind i en ny måde at tænke på”

Det klogeste jeg nogensinde har hørt! Og præcis i den her situation sker der ingenting, de sidder bare på deres møder og snakker og snakker, men vi fortsætter med at have de samme problemer. Jeg vil se HANDLING!! 

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  KA Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har forslag til produktive forbedringer i jeres samarbejde, mener jeg, at du skal vove at komme med dem. Husk at det ikke er meninger, der er interessante, men forslag til reelle forbedringer. Når du kommunikerer assertivt vil du vide hvornår du kan tale og hvornår du ikke kan. Jeg er helt enig med andre debatindlæg der fastlægger ledelsesretten. Den skal du ikke udfordre. Min erfaring er dog at god ledelse er fuldt ud klar over medarbejdernes værdi i produktionen, og gerne vil lytte til reelle forslag. Har du det så kom med dem ellers skal du tie stille, efter min mening.

Som du fornemmer her på siden er der forskellige holdninger til det med arbejdende frokoster. For mig at se er det netop sådanne debatter du skal undgå. De flytter ikke rigtig noget vel. Hold fokus på at du gerne vil lykkes i arbejdet, og at du gerne vil hjælpe kollegerne med at lykkes.

Held og lykke

Mvh Niels Albinus

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Kræv en MUS (medarbejder udviklings samtale), det har du ret til EN gang om året. Løn kan ikke diskuteres, men alt andet kan du tage på bordet og sige lige ud.

Bare for en god ordens skyld: I en privat virksomhed er MUS frivilligt.

Hvis der er fnidder i personalegruppen, er et personalemøde måske ikke den bedste løsning. Det kan nemt blive til ren mudderkastning.

Fortæl om problemerne til lederne, det er trods alt deres arbejde at "lede og fordele".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt - MUS er kun pligt i det offentlige (jeg kommer fra VD post i svensk børsnoteret selskab og der var MUS også pligt), men jeg tror nu de fleste DK virksomheder giver medarbejderen en samtale med ledelsen hvis medarbejderen beder om det - og pointet skal være, at det er langt lettere at diskutere glad eller ikke glad medarbejder og få forslag til fremtid i virksomhed, i en medarbejder udviklings samtale - end ved et større personalemøde, hvor ledelsen let føler sig presset ind i et hjørne 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Albinus - Tak! Dit seneste svar har virkelig hjulpet mig. Yes Dit svar vil jeg helt sikkert komme til at arbejde med i fremtiden. Det hjalp mig på rette vej med, hvor jeg bør træde og ikke træde i en virksomhed. 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)