Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål om ledelse?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ReachElite:
Forstår ikke helt... Hvorfor SKAL et personale möde koste penge?

Fordi det er en del af arbejdstiden, og derfor er prisen på mødet 31 × timeløn... 

Hvis du kan lave en beregning af hvad I realistisk ville spare/tjene ekstra, så ville jeg tage disse to tal og vise min chef dem. Men de skal være realistiske.

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været ved at regne på det, og derved fik jeg tallet at vi kunne holde 1 times personale møde alle 31, hvis de undlod maden.

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  KA Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil prøve at være meget direkte i mit svar til dig, med alle de begrænsninger der ligger i det du har beskrevet og min evne til at forstå det. 1) Jeg ville ikke fokusere på at ledelsen har arbejdende frokoster. Frokoster er vist ikke så dyre, når de gøres i arbejde. 2) Du har ret i, at det er frustrerende, når en organisation i udvikling ikke kan få det rigtige flow i arbejdet. Det giver et utilfredsstillende arbejde og produktiviteten bliver ringere. 3) Du kan være med til at gøre din ledelse bedre. Især det nye unge team. Det kan du bl.a. gøre ved at møde dem med anerkendelse. 4) Arbejd assertiv: dvs. at du fastholder dine holdninger i respekt for andre. Prøv at google assertiv kommunikation. Det vil helt sikkert kunne inspirere dig. 5) Forskning viser, at tillid, samarbejde og retfærdighed er 3 begreber, som er meget vigtige for innovation i organisationer. Gør dit til at de 3 begreber får liv hos jer. 6) Du kan være med til at finde alternative løsninger til produktivitetsforbedringer. F.eks. mindre fællesmøder mellem afdelinger der skal fungere bedre. Tænk selv videre. Tal med nogle kolleger om hvordan I (ikke de andre) kan blive mere effektive. 7) 31 kolleger til et personale er en meget dyr løsning. Hvis du kan finde en metode til bedre kommunikation som ”sikrede” en bedre produktivitet, så gør det jo ikke noget at det koster. Innovation koster altid noget, men skulle gerne tjene sig selv ind mange gange. Med venlig hilsen Niels Albinus

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er faktisk meget godt skrevet, det svar kan jeg rigtig godt li'. Det vil jeg prøve at holde mig lidt til. 

Men du mener altså godt, jeg kan fortælle om mine meninger til de andre og også foran ledelsen? så længe det bliver gjort med respekt. (Jeg skal fast holde min mening, men møde dem med anerkendelse?) 

Jeg ser godt du skriver, jeg ikke skal hænge mig for meget i deres middage, men det er heller ikke det eneste problem, det var bare en ting jeg har tænkt meget over, da jeg synes det var en smule dobbeltmoralsk at sige nej til personalemøde fordi det er for dyrt, men selv tag på restaurant og spise til deres leder møder. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil tage en lidt anden vinkel, da jeg synes du lægger op til at blive smidtud

Du aner ikke hvad prisen er - ud over niveau på restauraten og ingen unge ledere vil finde sig i en ældre medarbejder blander sig i deres møder - uanset det foregår på restaurant

De kan også ha bedømt, at de har haft de personaleøder de behøver og at de ikke gider blive ved med at høre på brok fra gamle medarbejdere

Det kan sagtens være dårlig ledelse, men du kan også sagtens være en medarbejder det ikke forstår nye tider.

Jeg hakker ikke dig ned, ber dig bare forstå, at ting ændres og en ledelses ha ledelsesret. Der er klare regler for MUS samtaler og andet som skal overholdes, men en personalegruppe, som måske tilmed ofte med baggrund af en eller to af gruppens medlemmer, kræver personalemøder, er ikke nødvendigvis en god løsning

Ledelsen skal lede, og den skal lytte til personalet, men personale skal ikke forvente at kunne diktere krav om personalemøde (når regler ellers overholdes) for at ændre på ledelsens beslutninger. Det er vel det du kræver??  

Du vil har "personale demokrati" som bestemmer over de der nye 4 unge ledere, og det kan jeg sagtens forstå de ikke finder sig i - De vil ikke acceptere personalemøder med et formål, at nogle få i personalegruppen vil styre udviklingen??

Bland restaurantpriser uden om, det er ikke lige den bedste indfaldsvinkel, selvom du sagtens KAN har ret i at det er tosset. Find fagretslige årsager til at kræve møder men ellers - Du har ikke en chance for andet end at køre dig selv i grøften, hvis ikke du finder en dialog med den ledelse, det er min ærlige bedømmelse efter mange ledelsesår.

God vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have din leder overbevist om det er en god ide, formodentligt med gode nok argumenter til at han kan overbevise sin chef. Det er fuldstændig ligegyldigt om resten af personalet er enig med dig eller ej. Det eneste der tæller er din chefs mening. Du får ingen overbevist om at du har ret, ved at tage en konfrontation med ham foran de andre.

Det kommer til at at være kontra-produktivt, og giver ingen plusser i chefens karakter bog.

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover -Jeg er selv kun 1 år ændre end den nye ledelse, så det er bestemt ikke fordi jeg er en gammel medarbejder der er groet fast i gamle tider. Det er heller ikke fordi jeg vil ind og bestemme over ledelse og deres beslutninger, eller om de skal på restaurant eller ej til deres møder - det skal jeg heller ikke bestemme. Men da det er en lille by vi bor i, og der ikke findes mange restauranter og jeg selv bor med en af lederne, kender jeg desværre til priserne hvor de spiser. JEG synes bare, som jeg tidligere skrev at det virker en smule dobbeltmoralsk at sige man ikke har råd til personalemøde med sine ansatte og så selv sidde og spise på restaurant. Jeg er fuldt ud klar over, at disse ledelses møder de skal til, før det hele kan fungere og især med en helt ny ledelse, det er bare måden det foregår på jeg ikke bryder mig helt om, det virker så magt optagende. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du lyder som den der medarbejder man bare gerne vil af med så snart man kan.

Du blander dig i ting der INTET har med dig at gøre og prisen på deres måltider kommer slet ikke dig ved. Det kommer ejeren af firmaet ved, og det er det. Jeg synes du gør klogt i at holde op med at blande dig i ting der ikke har noget med dig at gøre, hvis du altså gerne vil blive på jobbet.

Det er fair du gerne vil have et personalemøde, og det må du jo tage op med de rette personer, og får du et nej, så er det sådan det er.

Du skal beslutte dig om du vil blive på jobbet og passe det ordentligt eller finde noget andet hvis du er utilfreds.

P.S. Hvis chefen kører rundt i en stor BMW bør I så også have luksus frokostordning? Fordi moralsk kan det ikke passe at han skal have en stor bil hvis I ikke kan få ordentlig mad betalt? Håber du kan se man ikke kan stille tingene op sådan.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i ikke mødelokaler i firmaet ? Mon ikke i har.
Det lyder i mine øre til at de nye ledere har ladet deres nye titel ladet dem gå til hovedet.
Føre sig frem ude på byens resto. Mon der bliver talt meget arbejde ??
Jeg synes at du er i din gode ret til at være lidt "tosset" over deres nej pga at de ikke har "råd". Det var bedere at de bare sagde nej det vil vi ikke.
Personligt kunne jeg godt finde på at springe disse nye unge ledere over og snakke med den øverste.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Korsbaek:
Cookie - John Hannover -Jeg er selv kun 1 år ændre end den nye ledelse, så det er bestemt ikke fordi jeg er en gammel medarbejder der er groet fast i gamle tider. Det er heller ikke fordi jeg vil ind og bestemme over ledelse og deres beslutninger, eller om de skal på restaurant eller ej til deres møder - det skal jeg heller ikke bestemme. Men da det er en lille by vi bor i, og der ikke findes mange restauranter og jeg selv bor med en af lederne, kender jeg desværre til priserne hvor de spiser. JEG synes bare, som jeg tidligere skrev at det virker en smule dobbeltmoralsk at sige man ikke har råd til personalemøde med sine ansatte og så selv sidde og spise på restaurant. Jeg er fuldt ud klar over, at disse ledelses møder de skal til, før det hele kan fungere og især med en helt ny ledelse, det er bare måden det foregår på jeg ikke bryder mig helt om, det virker så magt optagende.
Du behøves ikke tale med fed skrift Big Smile

Du behøver heller ikke være enig. Med gammel mente jeg ikke alder, men reference til at du havde været der længere end den unge ledelse. Når du er så frustreret med dit job, så enden der sjældent godt. Jeg synes Thomas F gav et fint svar også. Det med hvad de spiser for er ikke din del  - det er deres. Du kan sagtens være sur over det og sur over du ikke får "personalemøder" hvor du kan brokke dig over arbejdet eller lønnen, men jeg har en vis frygt for, at de unge ledere har lugtet brænden, og ikke gider det fnider. Den øverste ledelse opdager forhåbentlig hvis de 4 unge ikke kan deres job, men din frustration duer ikke til noget. De kan være langt bedre ledere end du aner, eller langt dårligere, og personale møder der sigter på at sætte ledelsen på plads, er langt fra altid en god løsning, slet ikke hvis man er ved at gennem føre noget der ligner en "turn-around"

Søg andet arbejde, hvis det er for utåleligt - Du kan sagtens ha ret i, at de nye ledere ikke duer, men det er ikke dit ansvar og du kan ikke kræve personalemøder.

Kræv en MUS (medarbejder udviklings samtale), det har du ret til EN gang om året. Løn kan ikke diskuteres, men alt andet kan du tage på bordet og sige lige ud.

Begrundelsen for ikke at afholde personale møder - økonomi - er ikke jordens bedste, men igen er det ikke dig der bestemmer. Foreslå evt. et personalemøde lagt efter arbejdstid for alle, men jeg tror ikke det gør forskel, for jeg tror økonomi er en undskylding. Det er ikke klogt at bruge undskyldninger, men fuld lovligt.

Pas på du ikke koster din samlever 4 gode kunder - og skaffer dig selv større problemer på halsen. Internettet er for alle, og det skal intet til før nogen genkender dig og situationen og gør tingene endnu mere besværligt for dig.

god vind med det i alle fald.

Tal med lederene enkeltvis, det kan du gøre selv uden "personalemøde" og fortæl hvad du er utilfreds med

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)