Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål om ledelse?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg arbejder et sted i Norge, hvor vi har fået 4 meget unge ledere, der ALDRIG har haft et noget lignede job før. Vores øverste chef har fået en ny stilling og vores anden øverste chef har takket nej tak, til at passe vores afdeling, da han i forvejen er ansvarlig for en anden afdeling. De har derfor valgt at prøve noget helt nyt i år, hvor de vil fordele arbejdsopgaverne ud på flere personer, så vi har derfor fået 4 ledere i vores afdeling, som står for hvert sit område + en som skal være over dem (som en slags øverste chef). Dette synes jeg i selv sig er rigtig fint, da vi sidste år, kun havde én leder, og det blev tydeligvis for meget, for denne ene person. MEN vi har rigtig mange problemer med at få gjort tingene rigtigt, eller bare i det hele taget, at få gjort tingene (vi arbejder på et sæson sted), vi får derfor rigtig mange nye hvert år, og de må jo alle lærers op. Da jeg ved af erfaring fra sidste år, hvordan vi gik og var sure på hinanden hele tiden, fordi tingene ikke blev gjort eller gjort rigtigt, har jeg siden sæsonsnart spurgt efter et personelemøde, så vi kan få forklaret tingene ordenligt og få gennemgået det hele sammen. Og HER kommer mit spørgsmål... - Jeg har hver gang fået et 'nej - vi kan ikke holde personalemøde, da det bliver for dyrt', MEN lederne har bare i den sidste måned holdt 3-4 møder, hvor de HVER gang har været ude at spise, og de restauranter man spiser på her, får man ikke mad for under 250,- pr. person. Kan det virkelig være god ledelse, at sige nej til personalemøde for sine ansatte, fordi det er for dyrt, og så selv sidde og spise dyr middag på deres leder møder?
Håber en vil hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål, så jeg kan få det ud af mit hoved. :-)
Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Korsbaek

Man kan sige det meget let. Hvis medarbejderene begynder at mugge i hjørnerne og bliver mindre produktive fordi de ikke vil ofre noget på virksomhedden fordi de ikke føler at virksomhedden ofre noget på dem så er det dårlig ledelse.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil gerne give dig et svar, for ud af dit hoved skal det. :-)
Jeg tror du er fanget i lysten til initiativ og forandringer. Fordi du tror det kan blive så godt det i gør, hvis vi bare lige gjorde noget andet end det vi plejer. Og du er helt klar til at sætte igang, hvis der bare var nogen som kunne se, at du sidder med alle svarene og ideerne. :-) Det er der tilsyneladende ikke nogen som har opdaget, hvilket betyder at du nu er begyndt at fokusere på, hvor du synes andre træder forkert. Bevares, det gør de jo, fordi du er tydeligvis på vej til miste motivationen.
Nu tror du måske jeg er ved at pille dig fra hinanden, men det er ikke tilfældet. Jeg synes du skal holde fast i lysten til at ville det bedste for arbejdspladsen, gøre dit bedste hverdag, observere og sug erfaringer til dig, rejs videre når tiden er kommet med et smil på læben. Gør det igen og igen, indtil den dag du opdager at god energi vinder altid, og bliver belønnet. :-)

PS. Får lyst til at tænke lidt højt også.
Mange af os iværksættere eller ledere, ender ofte i en anden rolle end den som satte os igang. Nemlig lederskabets rolle. Det er en øvelse mange hverken forstår, evner eller i virkeligheden har lyst til. Men firmaet på den gode ide voksede, flere kom til og wupti, nye opgaver skulle klares og forstås.
Godt lederskab er ikke krav du har i livet. Det er noget som du møder på din vej, og som giver dig evnen til at kunne genkende dårlig lederskab, når du møder det. Og når du kan genkende det, kan du meget tydeligt mærke hvad der er vigtigt for dig og handle derefter. Hvilket du skylder dig selv! ;-)

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Det er ikke god ledelse efter min mening.

Jeg arbejder med at styre mindre IT projektteam, og hvis du spørg mig, så er den vigtigste opgave som leder, at sikre at gruppen og lederen har følelsen af at være ET samlet team. Enhver form for holdingsmarkering af forskel mellem leder og ansat fra ledelsens side er ofte kontra produktiv i min branche. Magt forskellen er tydeligt og eksplicit nok til stede, uden at ledelsen behøver og tvære forskellen ud foran deres ansatte. Fx ledermøder på restaurant.

For mig er det ligegyldigt (det er IT projekter) hvor, hvornår og hvordan folk arbejder, SÅ LÆNGE DE LEVERE TIL TIDEN i den aftalte kvalitet. Der er nogle lorte opgaver, fx skal vi gennemgå 251 små design dokumenter og notere er par nøgle punkter ned. Super kedeligt men hamrende nødvendigt. Jeg synes de to der har opgaven er lidt langsomme, og har bedt den delen den i tre. Det har de så. De tager hver 80 dokumenter, og har givet mig 91. Jeg nøjes med en sende en lille kommentar over bordet om matematik og division var blevet sætte for mig med alderen. Jeg har intet mod fordelingen, men ville blot gøre opmærksom på at jeg havde bemærket det. 

Jeg er ret lige glad med om folk tager en lang sludre hygge pause. Det har de bemærket (jeg er ny i afdelingen). Men jeg forventer de lever, så jeg sendte en mødeindkaldelse til i morgen 9:45-10:00 «præsentation af resultater og videre opgaver». Det er lige knap nok tid for mig til at blive færdig, men da de har haft 2 timer i dag, hvor jeg var optaget af to andre møder, burde det være nok tid for dem. Jeg smutter lidt tidligere på arbejde i morgen og vil være halvt færdig når de ankommer. Så bliver det spændende om det signal er nok til at jeg får de resultater fra dem som jeg har brug for. Jeg tror man kan sammenfatte min stil i, så længe du levere, er det mig ligegyldigt hvor du kommer kl 8:00, lidt over 11 eller ringer og siger at du har brug for at arbejde hjemmefra i dag. Men den holdning du beskriver er bare ikke ok.

Mit arbejde bliver kun en succes, hvis mit teamet levere. Stod jeg som din chef, ville jeg kort overveje forbedringerne der kunne komme ud af mødet ville opveje omkostningerne ved det. Hvis ikke, ville jeg fortælle dig, det er grunden til at jeg siger nej.

PS. Det ikke nemt at skrive på en tablet

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! Det er lige præcis det med, at de penge de faktisk har brugt på mad, de penge kunne vi have holdt 1 times personalemøde for, for alle ansatte, og det er alt hvad vi har brug for. 

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange ansatte er i?

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for sit svar! Nej jeg følte mig ikke pillet ned, du fik mig nærmere til at indse, at det nok er min vilje til at ville det her job, at jeg er begyndt at fokusere på hvad de gør forkert. Men problemet er bare de er utrolig unge, og er slet ikke vant til at håndtere sådan en stor gruppe mennesker, så det ender ret tit med nogen meget underlige beslutninger. Men jeg er rigtig glad for dit svar, det var meget brugbart, og fik mig til at indse nogen nye ting :) 

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke helt... Hvorfor SKAL et personale möde koste penge?

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 31 med ledelse

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ReachElite det spurgte jeg også om til at starte med, for jeg mener jo, man godt kunne ligge nogen interessetimer i jobbet, men hvis de skal sige til folk der er mødepligt, så skal vi have betalt for det.  

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)