Hej Amino Jeg arbejder et sted i Norge, hvor vi har fået 4 meget unge ledere, der ALDRIG har haft et noget lignede job før. Vores øverste chef har fået en ny stilling og vores anden øverste chef har takket nej tak, til at passe vores afdeling, da han i forvejen er ansvarlig for en anden afdeling. De har derfor valgt at prøve noget helt nyt i år, hvor de vil fordele arbejdsopgaverne ud på flere personer, så vi har derfor fået 4 ledere i vores afdeling, som står for hvert sit område + en som skal være over dem (som en slags øverste chef). Dette synes jeg i selv sig er rigtig fint, da vi sidste år, kun havde én leder, og det blev tydeligvis for meget, for denne ene person. MEN vi har rigtig mange problemer med at få gjort tingene rigtigt, eller bare i det hele taget, at få gjort tingene (vi arbejder på et sæson sted), vi får derfor rigtig mange nye hvert år, og de må jo alle lærers op. Da jeg ved af erfaring fra sidste år, hvordan vi gik og var sure på hinanden hele tiden, fordi tingene ikke blev gjort eller gjort rigtigt, har jeg siden sæsonsnart spurgt efter et personelemøde, så vi kan få forklaret tingene ordenligt og få gennemgået det hele sammen. Og HER kommer mit spørgsmål... - Jeg har hver gang fået et 'nej - vi kan ikke holde personalemøde, da det bliver for dyrt', MEN lederne har bare i den sidste måned holdt 3-4 møder, hvor de HVER gang har været ude at spise, og de restauranter man spiser på her, får man ikke mad for under 250,- pr. person. Kan det virkelig være god ledelse, at sige nej til personalemøde for sine ansatte, fordi det er for dyrt, og så selv sidde og spise dyr middag på deres leder møder?
Håber en vil hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål, så jeg kan få det ud af mit hoved. :-) |
Hej Korsbaek
Man kan sige det meget let. Hvis medarbejderene begynder at mugge i hjørnerne og bliver mindre produktive fordi de ikke vil ofre noget på virksomhedden fordi de ikke føler at virksomhedden ofre noget på dem så er det dårlig ledelse.