Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retten til domæne navn?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Ikke pr. automatik. Det kan du bare spørge Nets om (Både vedr. nets.dk og nemid.dk)

Sjovt du lige nævner Nets, for har arbejdet der på samme tidspunkt, hvor sagen om retten til domænet kørte. Men som jeg ser det, så ligger forskellen i forhold til Nets sagen, at domænet i denne situation ikke har tilknyttet nogle hjemmeside, så kan ikke helt forstå din argumentation om at domænet sagtens kan være i brug, selvom der ikke har eksisteret nogle hjemmeside i lidt over 3 år nu? 

 

 

 

  

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ASAP:
så kan ikke helt forstå din argumentation om at domænet sagtens kan være i brug, selvom der ikke har eksisteret nogle hjemmeside i lidt over 3 år nu? 

Du ved jo ikke om det bliver brugt til eks. mails, eller om nuværende ejer arbejder med udvikling af hvad-ved-jeg. som endnu ikke er synligt. Vi har selv flere sider vi arbejder på, hvor du ikke kan se andet end en tom side. Og det er der helt sikkert også mange andre der har. Så bare fordi siden er tom, er det ikke nødvendigvis sikkert at domænet ikke bliver brugt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

der er et link til artiklen ovenfor. det er godt. det er rimelig nemt at anvende § 12, stk. 2. ring til dem, de er søde og gøre det hele for dig. du behøver ikke advokat.

Hej igen Smile
Jeg har prøvet at søge noget yderligere information på klagenævnets hjemmeside omkring § 12, stk. 2. Umiddelbart kan jeg ikke finde noget info der beskriver indholdet af denne paragraf nærmere. Har du eventuelt mulighed for at kopiere indholdet af paragraffen til mig.


Tak!
 
Mvh
ASAP

 

     

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ASAP:
Umiddelbart kan jeg ikke finde noget info der beskriver indholdet af denne paragraf nærmere.

Den er nu også meget kort og upræcis, da det kan være svært at bevise at den overtrædes:

"§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje."

Du kan se den fulde lovtekst her

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

ASAP:
så kan ikke helt forstå din argumentation om at domænet sagtens kan være i brug, selvom der ikke har eksisteret nogle hjemmeside i lidt over 3 år nu? 

Du ved jo ikke om det bliver brugt til eks. mails, eller om nuværende ejer arbejder med udvikling af hvad-ved-jeg. som endnu ikke er synligt. Vi har selv flere sider vi arbejder på, hvor du ikke kan se andet end en tom side. Og det er der helt sikkert også mange andre der har. Så bare fordi siden er tom, er det ikke nødvendigvis sikkert at domænet ikke bliver brugt.

Ok - det var jeg ikke klar over. 
 
Jeg havde så også muligheden for at benytte mig af et "eu" domæne i stedet for. Har du nogle erfaringer om det skulle være dårligere at benytte? Tænker på, når man søger på diverse søgemaskiner osv.
 
Tak for hjælpen på forhånd!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ASAP:
Jeg havde så også muligheden for at benytte mig af et "eu" domæne i stedet for. Har du nogle erfaringer om det skulle være dårligere at benytte? Tænker på, når man søger på diverse søgemaskiner osv.

Nu er jeg ikke den helt store SEO haj, det arbejde har vi valgt at lade andre tage sig af. Men jeg havde et .eu domæne for nogle år siden, og det rankede ganske fint på stærkt konkurrenceprægede ord. Men det er sket meget i mellemtiden, så det er svært at sige om det stadig er sådan.

Noget helt andet er troværdigheden af et .eu domæne (for brugerne), som jeg ikke tror er så stor. Jeg ville ikke selv vælge et .eu domæne til en dansk virksomhed, så hellere gå i tænkeboks omkring navngivningen og se om det ikke er muligt at finde på noget smartere der har et ledigt .dk domæne.

Der er jo stadig den mulighed at du kan tage en domæneklagesag, og vinde. Det er bare langt fra givet, og den gennemsnitlige behandlingstid er vist på lidt over et halvt år. Det er lang tid at vente på at starte op, især hvis man ikke vinder.

Så mit bedste råd er at kontakte nuværende ejer, og se om i kan finde en fornuftig pris, Kan I ikke det, ville jeg finde på et andet navn.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

"§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje."

 

Tak  Smile   

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Der er jo stadig den mulighed at du kan tage en domæneklagesag, og vinde. Det er bare langt fra givet, og den gennemsnitlige behandlingstid er vist på lidt over et halvt år. Det er lang tid at vente på at starte op, især hvis man ikke vinder.

Så mit bedste råd er at kontakte nuværende ejer, og se om i kan finde en fornuftig pris, Kan I ikke det, ville jeg finde på et andet navn

 

Helt enig. Det nemmeste vil være, hvis ejeren er villig til at sælge domænet. Et alternativ kunne også være, at starte med eu domænet og samtidigt køre sagen hos klagenævnet. Men da meget afhænger af domæne navnet, er det en stor risiko at tage hvis man taber sagen. Er derfor i første omgang nød til at høre domæneklagenævnet, om hvor store chancer jeg har for at vinde retten til navnet. Hvis de skulle vise sig at være dårlige, må jeg tænke over om jeg har lyst til at benytte mig af et eu domæne, eller at tænke på et helt andet navn,, som du også foreslår.  

Mange tak for sparringen. virkelig stor hjælp!
 

Mvh
ASAP 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ASAP:
Men det der undrede mig, er at ejeren lige fornyelig har forlænget retten til domænet, selvom der ikke er tilknyttet nogle hjemmeside til navnet. Da man jo skal betale for retten til domænet, så tror jeg derfor ikke det er noget vedkommende sådan bare umiddelbart vil af med.

Har selv en del domæner liggende, hvor der arbejdes på planer med siderne, men endnu ikke er en side oppe. Samt et par forretningsidéer, som jeg har været for langsomme med, men som jeg måske vender tilbage til, og derfor bare betaler de små 45 kr hver år for at have det liggende. Men det betyder ikke at jeg ikke kunne finde på at give det fra mig, hvis der kom en og spurgte til et specifikt et af dem.

ASAP:
Kan også se at ejeren operere i samme branche som jeg, og derfor nok har købt domænet fordi navnet minder om den virksomhedsnavn ejeren selv bruger pt. Ved så ikke om det har nogle betydning, hvis jeg eventuelt skulle tage sagen op hos klagenævne

Hvis domænet har noget med branchen at gøre, og vedkommende selv er i den branche, så tror jeg ikke du skal forvente at få medhold i en eventuel klage. Så for mig at se, er du nok nødt til at finde dig et andet navn, eller spørge nuværende ejer om han vil overdrage det til dig (hvilken han næppe vil, hvis han er en konkurrent).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ASAP

Det at du registrerer navnet hos Patentstyrelsen giver dig ingen ret til domænenavnet.

Hvis du mest vil henvende dig til et dansk publikum er .dk klart bedre end .eu

Ellers er der intet specielt ved domænenavnet .eu

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)