Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!!! til Aftaleloven - Annulering af en kontrakt indgået under vildledende information.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, jeg har brug for meget hurtig hjælp.

I mandags underskrev jeg en kontrakt som jeg gerne vil ud af!

Jeg lejede et kontor hos REGUS, og jeg spurgte manageren hvor meget jeg skulle betale for kontoret. Hun svarede 6330 i depositum og efterfølgende 3150 kr. i leje pr. måned. 

Jeg spurgte hende derefter TRE gange om det var den reelle pris, samt om jeg skulle være OBS på eventuelle andre udgifter og gebyrer i forbindelse med lejen... Dette svarede hun NEJ til! - det er prisen.
Jeg underskrev derfor kontrakten.

I går modtog jeg så en faktura på 7912,5 kr. - De har altså lagt momsen oven i det aftalte beløb! Hvor jeg fra starten havde spurgt hende flere gange om hvad jeg skulle betale dem...

Mit spørgsmål lyder derfor på om jeg ikke kan skrive følgende til dem:

Brev 4: Krav om annulering af aftale 
               - hvis aftale indgået under vildledende omstændigheder og faktura ikke er betalt 


>Firmanavn<
>Adresse<
>Postnr. By<
>Att.:<                                                              >Dato<


Vi har modtaget faktura nr. … på annonce/registrering i … . Vi har efter aftalens indgåelse konstateret, at De har vildledt os ved at nævne priser uden at oplyse, at det er ekskl. moms - trods flere forespørgsler på skjulte gebyrer og eventuelle andre udgifter. Da aftalen er indgået på grund af denne vildledning og under falske forudsætninger, er vi ikke bundet af aftalen, som hermed annulleres. Hvis vi på ny hører fra Dem, vil sagen blive overgivet til politiet.

Hilsen.

----------------------

eller kan jeg komme ud af aftalen på anden vis hurtigt! ?

Håber virkelig på et godt svar, på forhånd tak.

vh lasse voss 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at rådgive dig, når vi ikke har set kontakten. Du har vel forhåbentlig læst den igennem inden du skrev under og ikke bare stolet på hendes ord.

Upload kontrakten eller send den pr. PM

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo netop det der er problemet, der står rigtigt nok i kontrakten at det er eksklusive moms, men jeg har på en eller anden måde overset det - det står jo ikke ligefrem med de største bogstaver.

Men jeg tænker at det stadig må være vildledende og under falske forudsætninger, når man ikke kan stole på hendes ord? 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der er tale om b2b er alle priser altid oplyst uden moms - den er derfor god nok :)

Du er desværre bundet af den som udgangspunkt - om der står noget i kontrakten om annulering vides ikke :)

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel standard at Business to Business priser er uden moms. Du faar jo moms pengene igen hvis du har et firma, saa det er jo ikke penge du relt skal betale.

Hvis du har indgaaet aftalen som privat person, skal de angive prisen inklusiv moms.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at kontrakten i sig selv er god nok, som udgangspunkt. Men den er jo stadig skrevet under - under false forudsætninger - eller i hvert fald vildledende omstændigheder.

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er b2b - Men jeg vidste det ikke og mener derfor at hun burde have informeret mig om det inden underskrivelse... Eller hvad?

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Man formoder desværre at erhvervsdrivende har en viden om dette - men det er rigtigt at du får pengene tilbage, så du skal ikke betale mere - tror desværre ikke du kan komme ud af aftalen på det grundlag.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Voss:

Det er b2b - Men jeg vidste det ikke og mener derfor at hun burde have informeret mig om det inden underskrivelse... Eller hvad?

Saa det du siger er at du slet ikke har noget firma, og at du som privat person har indgaaet en aftale med Regus?? I saa fald har du en change idet at priser i aftaler med private ikke maa angives uden moms.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Voss:
Men jeg tænker at det stadig må være vildledende og under falske forudsætninger, når man ikke kan stole på hendes ord? 

Det kan da aldrig være nogen sinde  være vildledende eller under falske forudsætninger når det tydeligt fremgår af kontrakten at prisen er ekskl. moms.  

Hun udtaler sig jo i den tro at du har læst og forstået kontrakten - så med det udgangspunkt er der jo ikke tale vildledning.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)