Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man lave en cafe der sælger Kaffe og lasagne ??

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Larsen:

Som jeg har forstået det har i en bar ? Det jeg ønsker er nok mere i retning af en niche restaurant der fokusere på lasagnen og som jeg jo helst selv skal eje :D helst ikke for mange kokke du ved :/

Skab et brand omkring det, og tilbyd derefter franchise ;)

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob, har du overvejet at teste ideen?
Måske det nettop kunne være en fordel at teste konceptet i en eksisterende bar/cafe, hvor der måske allerede er faste kunder?
Hvis det bliver en kæmpe succes kan du selv gå ud og finde dit eget, hvis ikke har du minimerende dit tab.  
Husk på at alle er optimistiske, indtil du beder dem ligge penge på bordet. 

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt sagt Rasmus J.N. :D

Fra Allinge
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Tejn El-Teknik Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se mening i din idé og dog. Lad os sige jeg kommer ind på en eksisterende bar/restaurant og begynder at lave lasagner. Det går pisse godt ! Alle er vilde med konceptet. bum. Så står jeg der med almindelig løn fordi jeg ikke ejer stedet og min nye "konkurrent" står med en velfungerende lasagne restaurant. Damn. Hvis så jeg endelig har fået nok penge til at åbne mit eget. Tænker alle sammen, RIPOFF, totalt kopisted. og går til konkurrenten isteden.
det er ulemperne ved at gøre det på den måde.
Vil gerne være den første. Forstå mig ret :D

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhh.. Nej!
Med gastronomi hænger kokken altid på ris eller ros. Og hvis en kok åbner sit eget sted, så følger hans gæster som regel med.
I det store hele ligger meget mere i det, end det du sætter op på tråden her.
Man kan ikke bare forstå hinanden ret.
Tanker fører til ord som følger til handling.
Hvis du ikke er nået til handling, så vejer alt hvad du siger (eller hvilken som helst anden person) ikke noget som helst. :(

Man skaber ikke nye koncepter ved at helgardere sig via samtaler.
Man stoler på sin ide og hopper ud i det!
Så ser man om man lander på numsen eller reelt tjener nogle penge på det!

Det er kun og KUN på den måde, man kan se om noget nyt virker.

Ellers kan man jo hente ideer eller koncepter fra andre steder hvor det fungere Wink

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Larsen:
Det går pisse godt ! Alle er vilde med konceptet. bum. Så står jeg der med almindelig løn fordi jeg ikke ejer stedet og min nye "konkurrent" står med en velfungerende lasagne restaurant.

Rolig nu du tager det for helt givet at dine lasagner bliver en kæmpe super succes -  hvem siger folk gider kaffe & lasagne (i øvrigt en mærkelig kombination).

på mig virker det lidt som om du glemmer at der i KBH allerede er et kæmpe udbud af fastfood / take away  - så hvorfor skulle dit koncept lige slå an ?  

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob :-)

Jeg tror jeg ville prøve at komme i kontakt med drengene fra GRØD (http://groed.com/), og se om du kan lære lidt af dem. Hvis du er heldig vil de måske dele ud af deres erfaringer.

De har vist en ret succesfuld niche med deres butik, der kun handler med grød - minder lidt om dit lasagne koncept? ;)

- Jacob

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Syntes ideen lyder spændende. Dog ville jeg ikke blande kaffe og lasagne sammen. Det virker på mig som en underlig sammenblanding. Måske du skulle lave konceptet med lasagne og godt brød. Evt andre italienske "nationalretter" (minus pizza, som der er nok af i forvejen)
Kommer til at tænke på ham der stod (står) på Nørreport station og solgte ungarnske brød...

Som andre er inde på, kunne du det næste 1/2 - hele år prøve at få lidt erfaring inden for branchen, inden du kaster dig ud i at blive selvstændig. Måske bare 6-12 mdr hos 7-eleven. Bare får at lære lidt om mad osv. Er måske ikke det mest spændende job. Men erfaring er altid godt, og det kunne give lidt startkapital.

Måske du kunne lave en mobil salgsbod (den kunne vel "pyntes op" på en smagfuldt måde), og flytte den efter hvor kunderne kunne tænkes at være. F.eks ved markeder, "madfestival", ved en stor metro /s-togs-station ol? Bare til man ved om konceptet holder. Så kan man flytte ind på en mere permanent adddresse i indre by. Måske i et mindre lokale, hvor man kunne lave en "stå-cafe". Husk at indretningen betyder rigtigt meget for dit koncept, og den historie du vil fortælle med din ide.

Ihvertfald ønskes du held og lykke med projektet. Skriv gerne om dine erfaringer.
Fra Flemming
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Fra  aekvatorkaffe Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Jeg kommer gerne til åbningen for at lave en god kop kaffe til dine gæster.

Hils ,Jacob

aekvatorkaffe.dk

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)