Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej - problem med forhold i bank - og med styr på økonomi

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Hvordan klarer man sig når man ik har et godt forhold til sin bank. Jeg har været syg af ludomani i fem år men nu går det godt men jeg fik en gæld på 50.000 ud af det! Og forholdet til min bank røg et vist sted. Jeg har det meget hård og det er en kamp at fa min økonomi på styr igen. Men jeg har så lavet en aftale med banken om at fa styr på lånet og i maj er lånet kommet ned på 17.00 omkring. I maj sidste år var det 50.000. De tog mit dankort og gav mit et MasterCard debit. Jeg har et arbejde på fuld tid men det er lidt svingende så mange gange har jeg ik råd til brød. De er stoppet med at give mig et meget lille overtræk så det er forfærdeligt.

Er der andre som også har et skidt forhold til jeres bank?
Jeg er så stresset af det hele!!!
Ved godt meget af det er min egen skyld men jeg prøver virkelig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest er det jo drøn fint du har arbejde på fuld tid OG at du er igang med at nedbringe gælden til banken. At ha skabt den ved ludamani er noget de fleste banker vil pive over og at de så tager dankortet - og at de har erstattet det med et Mastercard debit er jo i sig selv også godt, de kunne ha sagt nej til alt anden end hævekort, men nu har du et kort der virker internationalt og kan bruges i butiker - så længe du ikke trækker over med det.

Så må du vel ha en aftale om afvikling af lånet, og den kan du jo prøve at forhandle lidt ned, hvis du har haft en konstant nedgang fra de 50 til 17 (eller venter at gøre det til Maj) men du skal regne med at kunne forsætte en vis fast nedbringning af gælden hver måned helst.

Det er givet lettere at aftale et lidt mindre afdrag per måned - end at få OK for et selv så lille nyt overtræk

Der er ikke andet at gøre end at finde alle steder der kan spares - røg - bar - osv og bide tænderene sammen og få det færdigafviklet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Tak for det fine svar. Ja jeg vil gerne holde min aftale om lånet og derfor betaler jeg 1500 fast om månen og 10.000 i maj når ferie lønnen er modtager. Men jeg føler mig så uretfærdig behandlet! Jeg skiftede til en anden banke rådgiver men det er ik blevet bedre.
Angående at jeg fik mit mastercard var jeg dybt skuffet over fordi jeg var jo syg og det er det nemmeste kort at ha når man som jeg jo var ludoman. Jeg kunne ha sparet mig selv for mange penge hvis jeg ik havde det kort. Jeg prøvede at fortælle dem sandheden men de lyttede ikke. Står i en håbløs situation. Uha

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget positivt at du har overholdt din aftale med banken og dermed nedbragt lånet til 17.000 kr og givetvis har betalt det hele ud medio 2014. 

Udfordringen for dig bunder i, at banken givetvis har OBS - markeret dig i deres system og det giver rådgiverne langt mindre bevillingsbeføjelser til at håndtere små overtræk el. aftale lavere afdrag. 

Mit råd til dig vil være at du umiddelbart efter du har indfriet gælden søger en ny bank hvorefter du kan "oparbejde" en form for goodwill overfor den nye bank/rådgiver og dermed står du langt bedre på den lange bane hvis du blot holder dig fra gamling m.m..

held og lykke med en ny bank

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)