Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indgå forlig uden retsag?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Jyderup
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har et lille spørgsmål:

F.eks. Min virksomhed har valgt at fjerne et produkt online for en af vores kunder, da virksomheden var gået konkurs. Vi modtog aldrig betaling, men nu har ejeren kontaktet en advokat med visse krav. De ønsker at betale for produktet (Mindre beløb end først aftalte), og dermed rejses der ikke retssag mod mig. Det er umiddelbart selvtægt de har i tankerne.

Hvis jeg godkender prisen og overleveringen af produktet og vi dermed indgår forlig. Kan de så komme tilbage og rejse sagen f.eks. selvtægt igen udfra denne sag? Hvis der nu skulle komme uenigheder senere hen for et af de andre produkter, eller vil den være lukket da der er indgået aftale?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I indgår et forlig - og det kan der være en del grunde til, bla.a at I jo får nogle penge I ellers ikke ville ha været i nærheden af, og fordi der nok er en selvtægt som kan indklages, så skal I bare kræve, at forliget helt klart opgør, at:

 Virksomhed A betaler kr xxx for produkt xxx  og virksomhed B udfører inden for xxx dage arbejdet med genindsættelse af produkt xxx til en aftalt rabat-pris af kr xxxx. Aftalen indebærer, at der herefter ikke kan rejses nogen form for krav, hverken fra virksomhed xxxx (din virksomhed) mod virksomhed yyyy (kunden) eller modsat mod virksomhed xxxx (din) fra hverken kundens virksomhed yyyy , boet der behandler konkursen eller nogen senere part.

Det kan givet skrives smartere, jeg tog det bare i kursiv da jeg skal ud af døren og det i alle fald er det indhold som skal indgå i en aftale - skriv under begge og for sikkerhed - lad vitterlighedsvidne underskrive - og lad gerne advokaten stå for at skrive den aftale helt kort ned for jer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Det kommer 100% an på indholdet af den aftale du overvejer at indgå.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)